Ga naar inhoud

Radeloos Konijn eet & poept niet


Rowan Nederhoff

Aanbevolen berichten

Mijn konijn eet niet meer. Ben vrijdagochtend naar de dierenarts gegaan. En de dierenarts heeft daar aan z'n buikje gevoeld. En heeft toen medicijnen meegegeven voor verstopping. Laxatract en cisaral drops. Maar daarna ging het nog steeds niet beter. Zaterdag de spoedarts gebeld en de zei dat ik haar gepureerde verse ananas moest geven om de paar uur. Dat werkte niet nog steeds geen keutels gezien. Dus zondag naar de spoedarts gegaan en die heeft een injectie gegeven, dus als er iets vast zou zitten in de darmen dat dat het zou moeten oplossen. En nog een dosis Laxatract en hij zei dat ik ananassap moet blijven geven. Nu ga ik er om de paar uur uit om haar ananassap te geven en proberen of ze wat wortelloof eet. Ze poept nog steeds en haar buik maakt borrelende geluiden. Ik baal er echt heel erg van, vind het zo zielig dat ze nu zo'n pijn heeft. Ze is nog wel alert, maar ligt alleen maar op buik, wel nog met de ogen open, niet half dicht. Weet iemand wat ik nog kan doen? Ben echt Radeloos:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

google over buikje masseren.. zachtjes cirkelende bewegingen van boven richting de anus. Niet te hard. Dwangvoeren is nodig maar met verstopping zou ik persoonlijk natte dwangvoer geven. Ik los science selective op in lauwwarm water, maak er een papje van en geef het via een spuitje in het bekje. Kleine hoeveelheden om de paar uur. Als konijntje onderkoeld is warm maken. Bij je houden in een dekentje met een waterflesje gevuld met warm water of een kruikje. Ik combineer dat meestal met buikje masseren. Verder is het vooral afwachten. Ik lees de laatste tijden hier op forum dat ananassap niet gezond is voor het konijntje. Ik weet niet eens of ze de vrucht zelf wel mogen. 

momenteel zit ik zelf met een konijn met oorontsteking en niet werkende darmpjes. Ik zet mn wekker om de paar uur. In deze situaties is het kritieke toestand dus als ik jou was zou ik heel snel bezig gaan. 

sterkte en beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Hoe zien de keutels er uit? Zijn die klein, raar van vorm of gewoon normaal?

Ik zou zeker terug gaan naar de dierenarts! Een weekend lang verstopping is behoorlijk. Het lijkt er op dat er meer nodig is dan wat darmstimulerende middeltjes. Heel veel beterschap in ieder geval.

Een tijdje terug kwam het er trouwens hier op het forum op dat ananassap ook schade aan kan richten, zeker als een konijn echt "vast" zit bij een verstopping. Dan kan dat ook irritaties en zelfs een maagzweer kan geven. Daarnaast zitten er ook veel fruitsuikers in. Ik zou er dus voorzichtig mee zijn, hoeveel en hoe lang je dat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hallo allemaal! Alles ging 5 weken lang weer perfect met mango. En nu stopt hij weer met brokken eten. Gelijk naar de dierenarts gegaan. En moet nu dezelfde medicijnen als eerst geven. Vind het zo raar dat het nu weer terug is. De dierenarts heeft gezegd als het maandag nog niet over is. Dat ze dan onder narcose moet om naar de kiezen te kijken. Maar heb dus gelezen dat het heel gevaarlijk is voor konijnen.. Vind het ook raar want waarom heeft ze dan 5 weken normaal gegeten en zou ze dan daarna opeens niet eten omdat ze last heeft van haar kiezen. Jullie advies en ervaringen zijn heel erg welkom! Weet iemand nog een goede konijnen arts in Zuid Holland? Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .