Ga naar inhoud

Heel fel wat betreft eten


Okki

Aanbevolen berichten

Jee, wat zijn mijn konijnen fel als het op eten aankomt! Ik ben er ondertussen achter dat als ik ze een stukje appel of wortel geef, dat ik dan eerst een stukje aan de ram moet geven en dan pas een stukje aan de voedster. Als ik het andersom doe, heeft de ram niet door dat ik nog een stukje voor hem heb en dan jaagt hij de voedster de hele ren door.

Vanmorgen gaf ik ze een bakje groenvoer en dan voor allebei een klein stukje wortel. Voedster ging met haar stukje een eind verderop zitten, ram at zijn stukje op, at het bakje leeg en ging vervolgens naar de voedster om het stukje uit haar bek te trekken. Dat liet ze niet op zich zitten en hield goed vast. De ram won...

Ik weet dat konijnen op hun eten aan horen te vallen, maar ik vind dit rammetje wel wat extreem erin. Ze eten ook allebei heel gehaast, alsof hun leven ervan afhangt. Dat doet het natuurlijk ook, maar ze zitten gewoon niet op hun gemak. De ram lijkt alles voor zichzelf te willen, de voedster eet snel zodat ze ook nog wat krijgt.

Ze hebben de hele dag hooi tot hun beschikking, krijgen een bakje groenvoer en twee à drie keer per week een klein stukje appel of wortel, en twee keer per dag een klein beetje biks (een bodempje).  Verder lopen ze iedere dag een tijdje in de tuin en dan eten ze gras. Volgens mij komen ze zo niks te kort.

Is dit normaal, of toch wel wat extreem? Misschien moeten ze ook even wennen aan wat ze nu allemaal krijgen, ze kregen bij de vorige eigenaar alleen hooi en iedere dag een hele wortel. 

Verder zijn ze trouwens erg lief voor elkaar hoor, alleen tijdens het eten van iets anders dan hooi of gras niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, niks bijzonders dus. Ik herkende het niet. Als kind heb ik een paar konijnen gehad, maar dan steeds maar één tegelijk. Dus die hoefden niet te delen. En het koppeltje konijnen van mijn dochter is er lang zo fel niet in. Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja dat doe ik ook! Ik ben ze nog aan het laten wennen aan verschillende soorten groenten, maar als het rammetje alles opeet voordat de voedster er aan toe is, dan kan zij er niet aan wennen natuurlijk. Dus dan geef ik haar nog wat extra.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .