Ga naar inhoud

Abcessen Balou en bibi


r-ch-l

Aanbevolen berichten

Hooi,

op dit moment gaat het niet lekker hier, Balou heeft sinds 2 weken aan zijn voorpoot een abces die ik aan het behandelen ben. Spoelen met betadine oplossing en antibiotica met metacam.

Dit gaat de goede kant op, komt nog wat pus uit maar het slinkt al aardig.

Wordt ik donderdag morgen wakker ziet ik bibi derde ooglid helemaal uitpuilen, en viezigheid. Schoongemaakt met gekookt water. S'avond toen ik thuis kwam was het zeker niet beter geworden. Besloten om bibi ook metacam te geven en vandaag naar de dierenarts te gaan.

groot abces achter der ogen, besloten in goed overleg om der helaas in te laten slapen. Enige optie was oog amputeren en heel veel nazorg bieden. Op dit moment loop ik 45 uur in de week stage en zag ik dit niet zitten. En de dierenarts gaf eerlijk aan dat ze eigenlijk ook wel dacht dat het niet goed ging komen. 2,5 jaar geworden. En maar 4 maanden bij ons gewoond

Balou heeft dus weer een vriendinnetje overleefd , en is nu dus weer alleen. Maak me nu al zorgen om zijn gedrag.

nu hopen dat Balou wel verder gaat opknappen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Huiself:

Och, wat sneu zeg. Alsof de duvel er mee speelt zeggen ze wel eens :-(. Snap je keuze helemaal en hopelijk gaat het goedkomen met Balou. Succes met het schoonmaken van het abces. Is niet het leukste klusje, maar Balou zal je achteraf dankbaar zijn.

Dankje! Nee het is inderdaad niet het leukste klusje, en je merkt ook echt dat het zeer doet bij Balou. Maar er is helaas geen andere keuze... Balou heeft toen die een half jaar was ook al een abces gehad onder ze kin, weken mee bezig geweest. Was kantje bord.. Rotdingen zijn het abcessen bij konijnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De abcessen bij konijnen zijn echt hardnekkige krengen.
Wat jammer dat je Bibi hebt moeten laten gaan. Het was de juiste keuze beter de korte pijn dan Bibi nog langer pijn te laten lijden. Als de d.a nu echt zekers was dat het ging goedkomen had je er nog over kunnen nadenken, maar die zekerheid was er niet.
Sterkte met het verlies van Bibi en veel beterschap voor Balou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen dinsdag terug geweest met Balou voor controle ze poot ziet er heel stuk beter uit. Er komt een hoop minder rotzooi uit, de metacam ben ik aan het afbouwen en dit gaat goed. Besloten om nog 2 weken door te gaan met de antibiotica. En dan weer op controle.

We zijn nu bijna een week verder na bibi der overlijden. En Balou begint weer terug te vallen in zijn oude gedrag in de tijd toen die ook 8 maanden zonder vriendinnetje zat. Hij hapt er weer flink op los en we zijn alweer wat blauwe plekken verder. Hij vind het wel heerlijk om in bed te knuffelen en dan geniet Balou ook echt. Maar hij mist echt de gezelschap weer van een konijnen vriendinnetje. 

Alleen vind ik het een moeilijke keuze om er weer een vriendinnetje bij te nemen. Met het oog op de toekomst... 

En ik twijfel ook om er dan een Franse hangoor bij te zetten of een kleiner ras moeilijk! 

Mischien iemand die mee kan denken in een keuze of ervaringen? Balou is ook niet de jongste meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn duidelijk een maatje mist, zou ik naar de opvang gaan en hem een maatje laten kiezen. Als hij wat ouder is, kan in principe elke leeftijd erbij, maar je kunt ook bewust voor een wat ouder konijn kiezen. Welk ras het dan wordt, maakt eigenlijk niet veel uit. Als het klikt, heeft hij zijn match gevonden en het boeit hem echt niet hoe dat maatje eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat akelig.. veel sterkte met het plotselinge verlies van je nijn. Gelukkig gaat het wel wat beter met Balou. Sluit me aan bij Deeskuh88.. een maatje is zo belangrijk! En in dit geval ook een hele goede reden om een ouder konijn een fijn thuis te kunnen bieden, die anders misschien minder kans heeft om te worden geadopteerd, juist vanwege zijn leeftijd. En het maakt inderdaad niet uit hoe ze eruit ziet. Als het maar klikt! Denk dat je twee konijntjes hiermee heel blij kunt maken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen naar de konijnenopvang geweest in Ridderkerk. 

Daar hebben we een vriendinnetje uitgezocht voor Balou en direct gekoppeld aan Nica. Nica is gevonden in Rotterdam en leeftijd onbekend. 

De koppeling verliep heel rustig en hier thuis gaat het ook weer prima. Denk dat ik de juiste keuze weer gemaakt heb. 

Nica is een zwart konijntje met rechtstaande oren en wat langere plukjes haar tussen de oren. 

Zo hebben we inderdaad twee konijnen blij gemaakt, 1 met een goed huis en de andere met een vriendinnetje. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat fijn voor Balou dat hij weer een vriendinnetje heeft! 

Veel plezier met Nica :) Uiteraard zien we graag de foto's.

Dankjewel! Zal inderdaad proberen om wat foto's te maken! Ze zijn meestal te groot ok **** te plaatsen via mijn iPhone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update van de nacht en vandaag..

het lijkt er helaas op dat het nog niet een heel verliefd stel is.

nica vliegt Balou in de haren als die ook maar iets beweegt. Heb voor nu de ruimte wat kleiner gemaakt zodat ze wat meer bij elkaar komen. 

Iemand voor de rest nog tips...

Nica is een heel actief konijn en geniet echt van de ruimte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat vervelend! Valt de wond mee? 

Gaat het onderling nu wel beter?

Onderling gaat het een stuk beter..

 

de dierenarts gaf aan dat de wond niet van deze week is, morgen even overleggen met de opvang. De wondranden zijn al genezen 

Voor nu staat ze in ieder geval voor maandag op het ok schema om het te laten hechten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen dat ze die wond in de opvang al heeft opgelopen. We hebben haar twee keer intern proberen te koppelen en dat liep ook allebei de keren niet zo lekker. 

Ik zou inderdaad even contact opnemen met de opvang, want je hebt sowieso 2 weken medische garantie! 

In ieder geval dat het tussen nica en Balou al een stuk beter gaat onderling :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Sanne1993:

Het zou best kunnen dat ze die wond in de opvang al heeft opgelopen. We hebben haar twee keer intern proberen te koppelen en dat liep ook allebei de keren niet zo lekker. 

Ik zou inderdaad even contact opnemen met de opvang, want je hebt sowieso 2 weken medische garantie! 

In ieder geval dat het tussen nica en Balou al een stuk beter gaat onderling :) 

Zal morgen even bellen, kan gebeuren. Hebben jullie een eigen dierenarts waar ze dan behandeld kan worden? 

Het zit in nica der lies, niet in plek wat snel opvalt. Had der op schoot, toen zag ik het. Gelijk de dierenarts gebeld. Ze heeft er gelukkig op het oog geen last van. 

Balou en nica beginnen elkaar echt op te zoeken nu, de strijd is gestreden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .