Ga naar inhoud

Gasbuik


Nijntje & Caro

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanmorgen kwam mijn voedster niet naar mij toe zoals ze normaal wel doet. Gelijk de da gebeld en begin van de middag geweest. Constatering is gas :( Op dit moment is ze nog bij de dierenarts en gaan ze het gas via een sonde proberen weg te laten lopen. De da zei er bij dat de kans dat ze het niet haalt ook aanwezig is :'( Afwachten dus... Wilde het even van me aftypen.

Zijn er nog leden met positieve verhalen over konijnen met gas om me hoop te geven? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw vind dat wel heel drastisch en heb dat nog nooit eerder gehoord. Wel bij een maagverstopping. Bij gas wordt meestal pijnstilling gegeven en darmstimulerende middeltjes en advies om het buikje te masseren zodat het gas er sneller uit gaat. Verder om onderkoeling tegen te gaan warm houden. Ik heb zo vaak een konijn met gas gehad. Ooit 1 met een maagverstopping en die kreeg zo'n ingreep waarvan idd weinig konijnen het overleven. Die heeft het dus ook niet overleefd. Is jou dierenarts wel konijnkundig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen heeft vorig jaar ook zo'n heftige gasaanval gehad dat alleen medicijnen niet meer hielpen. Ze hebben bij haar toen niet gesondeerd, maar het gas laten weglopen via een naald in de maag (als een soort trocart bij een koe). Daar is ze toen ook weer heel goed van hersteld. 

Fijn dat het alweer wat beter gaat met haar! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

hopelijk is je nijn weer gauw beter..

Wel een aparte behandeling..Mijn rammetje heeft van de zomer een gasbuik (te veel gras gegeten) gehad en heeft de behandeling gehad zoals Boefje het beschrijft.

ik hoop het nooit meer mee te maken.

Enig idee hoe jouw nijn heeft opgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Jet 14:

Hoi,

hopelijk is je nijn weer gauw beter..

Wel een aparte behandeling..Mijn rammetje heeft van de zomer een gasbuik (te veel gras gegeten) gehad en heeft de behandeling gehad zoals Boefje het beschrijft.

ik hoop het nooit meer mee te maken.

Enig idee hoe jouw nijn heeft opgelopen?

De dierenarts denkt doordat het water zo koud was, dat ze te weinig dronk/te koud dronk en dat het daardoor is ontstaan? 

Het belangrijkste is dat ze weer thuis is en ze levendig is. Toch vind ik het nog wel spannend hoor! Ik moet in de gaten houden of ze genoeg drinkt, maarja hoe doe je dat bij een konijn die met een maatje zit :|

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .