Ga naar inhoud

Ram jaagt voedster op


Sabrina Eilert

Aanbevolen berichten

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat het inhoudt dat een ram de voedster ,  opjaagt op t moment van eten  (snoepje,brokjes hooi ect) krijgen. Zal vast te maken hebben met terrarium gedrag ofzo maar hoe wordt dit minder.  Hebben een ram van 2 jaar en nu sinds 3 weken een voedster van paar maand (zelfde ras ) en hij doet dit keer op keer en je merkt dat de voedster dit "eng" vindt en ben bang dat ze daardoor schuw of iets dergelijk wordt. Aan grote kooi zal t niet liggen kooi is groot zat met verdieping en grote ren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurd bij mij ook. Nu moet ik zeggen dat voordat ik deze jonkie heb gehaald hij andere partner had voor een jaar en idem dito. Alleen deze gingen wel tegen elkaar aanliggen en dat doet hij nu niet met t jonkie. Maar hij wast haar wel steeds dus ene keer denk ik goeie match maar als ik dat zie dat hij haar opjaagt twijfel ik weer. Ze vechten niet dus denk dat mijn ram gewoon de baas wil zijn anders kan ik t niet verklaren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doet de ram dat ook bij de (grotere) voedster. Als de brokjes gegeven worden, draaien ze om elkaar heen op de plaats waar de bakjes worden neergezet. Als er groenvoer of vers hooi gegeven wordt of als ik aankom met een knabbelstokje (Fibafirst) dan jaagt de ram de voedster regelmatig weg. Hij bijt haar daarbij ook wel eens in haar achterste. De voedster wacht in zo'n geval soms op een afstandje tot hij iets te eten heeft. Een ander keer komt ze wel gewoon direct halen waar ze recht op heeft. Of hij de baas is weet ik niet, want van de andere kant is zij degene die wasbeurten afdwingt bij hem en daarvan wordt gezegd dat het dominant gedrag is... En zij kan ook weer heel krengerig een lekker stukje eten van hem afpakken, compleet met een tik van haar voorpoten. Buiten het voeren om zijn ze een heel gezellig stelletje, waarbij zij dagelijks uitgebreid door hem gewassen wordt en tussendoor ook vaak lieve likjes van hem op haar koppie krijgt en zij erg zuinig is met 'kusjes' voor hem. Misschien moet de band tussen jouw konijnen nog groeien? Hadden ze direct een klik met elkaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .