Ga naar inhoud

Wie weet wat dit is?


MariekeBock

Aanbevolen berichten

Dank je voor de reactie. Ze hebben water genoeg, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast zag ik aan de onderkant van de konijnen geen bloedrode vlekken in de vacht. En omdat er voor de rest gele plasjes liggen vind ik dit rode plasje een beetje raar. 

Weet van de zomer dat het wel eens waterig met een bruin/rode schijn kan zijn (lijkt op thee) maar bloedrood heb ik niet eerder gezien.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze ruimte vrij toegankelijk voor eventueel andere dieren? Ik heb zelf wel eens een plat besje (gevallen uit de snavel van een vogel) aangezien voor bloed, maar dat was niet in deze hoeveelheid... Rodere urine kan wel eens komen door het eten van spinazie en wortels waar betacaroteen in zit, maar daar heb ik zelf nooit ervaring mee gehad. Dit lijkt ook meer dan alleen kleurverandering, dus ik zou toch alles goed in de gaten houden en/of eventueel de urine laten testen bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad meer uit als bloed dan als urine. Soms kan een wondje best goed tussen de vacht verstopt zitten, en hun eigen lijfje wassen ze schoon. Het kan zoals boven vermeld ook een nageltje of afkomstig uit de baarmoeder zijn.

Als urine rood kleurt door voedsel, is dat meestal niet zo fel rood als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .