Ga naar inhoud

Wonderkonijn Pepper


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Hoi konijnenliefhebbers,

Ik durfde eerst mijn verhaal niet te delen toen Pepper nog ziek was omdat ik bang was dat ze het niet zou redden, maar nu ze weer stabiel is durf ik het verhaal van mijn wonderkonijntje wel te vertellen.

 

In september zag ik opeens een abces bij Pepper, onder d'r kin, dus hop naar de DA en 2 dagen later werd ze geopereerd.

Echter kreeg ik niet veel later telefoon dat het goed mis was met Pepper, ze hadden het abces open gemaakt maar het was zo dik en hardnekkig dat ze het niet schoongemaakt kregen, ik zou het thuis al helemaal niet schoon kunnen houden, dus eigenlijk einde verhaal .. Maar omdat Pepper meteen na de operatie begon te eten wilde mijn DA toch nog de laatste optie proberen.

Die laatste optie was penicilline spuiten voor minimaal 1,5 maand, maar wel met het risico dat ze zou kunnen overlijden door de penicilline omdat dit eigenlijk best gevaarlijk is voor konijnen. Nouja goed we hadden geen andere optie dus dat maar aangenomen! Om de dag penicilline spuiten en we hebben 2 weken pijnstilling gegeven omdat ze pijn kreeg in haar pootje (uitstraling vanuit het abces)

 

Ik ben in de tussentijd 2 weken op vakantie geweest en had van te voren nooit gedacht haar na m'n vakantie weer te zien maar wonder boven wonder was het abces na m'n vakantie bijna helemaal weg!!! (M'n vriend heeft voor de konijnen gezorgd in mijn vakantie)

 

Helemaal happy dus dat het abces bijna weg was en m'n kleine Peppertje nog leefde!

 

Een week later kreeg ze helaas een acute aanval van EC en dacht ik nu moet ik haar laten gaan, haar hoofd tolde als een gek en haar ogen flitsten alle kanten op, wat was m'n meisje bang! (Ik was gelukkig thuis op het moment dat het gebeurde!) .. Dus weer met spoed naar de DA met in m'n achterhoofd dat ze niet meer te redden was.

Bij de DA aangekomen een spuit tegen de schock en het opzwellen van de hersens gekregen en een kuur fenbendrops voor de EC. Na het weekend zou ze zeker verbeterd moeten zijn anders moest ik terug. MAAR hij gaf mij een kleine kans dat ze het zou overleven en ik moest uitgaan van het ergste. Gelukkig dus wel weer met Pepper naar huis mogen gaan.

En nu, 1,5 maand later gaat het super met Pepper, het abces is weg en van de EC is niks meer te zien (we moeten wel de kuur nog afmaken)

Ik heb in de afgelopen 1,5 maand echt heel vaak gedacht dat ik m'n meisje kwijt was, dat ik haar niet meer zou zien als ik terug zou komen van m'n werk. Maar wat is m'n meisje sterk, ik ben zo blij dat ze er nog is!! Ze is wel nog erg mager maar ze krijgt lekker alles te eten wat ze maar lekker vind om aan te sterken (daarnaast eet ze ook heel goed hooi!)

Ik wilde m'n verhaal graag delen, niet te snel je konijntje opgeven, want heel soms zijn ze zo sterk om alles te overwinnen!! :) 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vechter is Pepper. Maar ook geweldig dat jij voor haar gevochten hebt. Hopelijk komt haar gewicht weer snel op orde, en blijft alle ellende aan ziektes ed weg.

Wat de penicilline (duplocilline) betreft heb ik van mijn dierenarts begrepen dat het voor konijnen gevaarlijk is als het oraal wordt toegediend. Als het geinjecteerd wordt is er geen gevaar voor het konijn. Uiteraard kan het zijn dat een konijn er allergisch voor is, net zoals bij mensen ook voorkomt.  Dan kunnen er complicaties optreden.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze is echt een vechtertje! M'n kleine muis :)  Ik hoop ook dat ik haar snel weer wat dikker heb maar haar eetlust is gelukkig goed.

Ik heb steeds gezegd zolang ze blijft eten blijf ik meevechten, stopt ze met eten dan is het einde oefening. Gelukkig is ze blijven eten :D  

Mijn bankrekening is wat minder blij met Pepper maar ik ben heel blij dat ze er nog is! :) 

Pepper kreeg alfacilline, ik heb het ook moeten spuiten inderdaad maar ik moest er toch rekening mee houden dat het haar dood kon betekenen maargoed ik had geen andere keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Sam_Ollie_Puk:

Ja heel sterk! Ik had het niet durven dromen dat ze dit zou overleven! :) 

 

Het is onderzocht maar waren niet haar kiezen, ze hebben verder niks kunnen vinden dus de DA vermoed een stukje hooi oid wat in haar keel geprikt heeft.

Wat kan hooi stom zijn ;-). Gelukkig maar dat dat het waarschijnlijk was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijn bleken het helaas wel de kiezen te zijn geweest: onder narcose zagen ze helemaal niets totdat ze onder een CTscan ging... Dat is ook een hoop ellende geworden dus dat wens je ook geen konijn toe. Inderdaad niet te snel opgeven, want die van mij is er ook nog steeds!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .