Ga naar inhoud

Balou en zijn pittige gedrag!


r-ch-l

Aanbevolen berichten

Balou is een Franse hangoor van bijna 5 jaar. Afgelopen december hebben wij helaas zijn vriendinnetje Luna in moeten laten slapen vanwege E.cunuli. Balou is sindsdien alleen. Hij heeft de beschikking over de hele zolder waar die de hele dag en nacht los loopt. Hij is zindelijk op wat keutels na af en toe. Overdag is die vrijwel de gehele dag alleen.

Zijn gedrag is de laatste maanden nogal pittig te noemen. Gromt als je met je handen in de buurt komt, maar wil wel graag aandacht. Rent naar je toe als je hem roept. S'ochtends weet die precies wanneer mijn wekker gaat en staat dan trouw naast me bed te wachten op zijn snoepje. Als je dit snoepje niet geeft hangt die in je kuiten dit gedrag is nieuw en kan ik heel erg waarderen. Onze 3 katten kunnen inmiddels ook niet meer op zolder komen, Balou jaagt/hapt/gromt flink naar ze. Zo had een van de katten al een wond aan ze staart. Als je niet uit kijkt hapt die ook in onze vingers. 

Heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt? Moeten we hem weer koppelen aan een vriendinnetje, wat we eigenlijk niet helemaal willen? 

Graag ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch voor een nieuw maatje gaan. Zeker omdat hij aangeeft dat hij aandacht nodig heeft. Het zijn echte groepsdieren en hebben dus echt behoefte aan een soortgenootje. 

Ik zag ik je voorsteltopic dat je uit Ridderkerk komt. We hebben een hele leuke opvang in Ridderkerk waar je samen met Balou een maatje voor hem kunt uitkiezen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Sanne1993:

Ik zou toch voor een nieuw maatje gaan. Zeker omdat hij aangeeft dat hij aandacht nodig heeft. Het zijn echte groepsdieren en hebben dus echt behoefte aan een soortgenootje. 

Ik zag ik je voorsteltopic dat je uit Ridderkerk komt. We hebben een hele leuke opvang in Ridderkerk waar je samen met Balou een maatje voor hem kunt uitkiezen :) 

Bedankt voor je reactie! 

Ik heb net de fokker van Balou gesproken, en ook zei denkt dat het gedrag echt uit eenzaamheid voort komt. 

Zei heeft nog een voedster zitten van net 1 jaar zwarte Franse hangoor met blauwe ogen. En ik ben er denk inmiddels voor 75% overtuigd dat dit een juiste keuze is. Nog even rustig over nadenken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou goed kunnen door eenzaamheid, daardoor verveling, maar ik zou er wel rekening mee houden dat je misschien niet elke willekeurige voedster bij hem kan zetten en wel echt daten.

Het kan uiteindelijk ook nog door iets anders komen, entropion komt bijv. veel voor, slechter zicht etc. Een maatje zou met dat laatste overigens wel weer kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Aniek:

Het zou goed kunnen door eenzaamheid, daardoor verveling, maar ik zou er wel rekening mee houden dat je misschien niet elke willekeurige voedster bij hem kan zetten en wel echt daten.

Het kan uiteindelijk ook nog door iets anders komen, entropion komt bijv. veel voor, slechter zicht etc. Een maatje zou met dat laatste overigens wel weer kunnen helpen.

Vanmiddag om 15:00 gaat Balou op date, als het klikt gaat ze met ons mee. Ben heel benieuwd hoe Balou gaat reageren. En ik hoop op een geslaagde koppeling. 

Gisterenochtend zat Balou naast me op bed, kreeg een snoepje en was hem aan het aaien en als je dan stopt is het uit het niets hap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, hoe is het gegaan? 

Heb zelf een voedster van 6/7 maanden. Leefde altijd met haar gecastreerde tweelingbroer in een hok. Ze was altijd al niet zo'n knuffelaar, maar het mannetje is 2 weken geleden overleden. Zie niet duidelijke verandering in gedrag. Maar ze krijgt sws een maatje, dus kijken hoe het dan gaat! Nog tips voor koppelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Excuus voor de late reactie!

Ik kan niet anders zeggen dat het echt super is gegaan. Op de locatie waar bibi vandaan komt verliep alles heel rustig. Balou heeft daar denk 2x op bibi gezeten. Wij durfde het zeker aan om ze allebei mee naar huis te nemen.

Toen we thuis kwamen heb ik ze allebei op zolder gezet waar balou al woonde. Daar begon het er boven op zitten van balou wel erger. Maar ze waste elkaar al wel. Na 2 dagen was het over en zijn het nu dikke vriendjes.

Balou zijn gedrag is zeer zeker opgeknapt hij is weer de vriendelijke beer die hij was. En hapt ook zeker niet meer in het rond.

Kortom het was een zeer goede beslissing waar ik zeker geen spijt van heb! 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .