Ga naar inhoud

Teen geamputeerd


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Hoi konijnenvrienden,

 

Met konijnen is je leven nooit saai, dit blijkt maar weer ..

Woensdag toen ik de konijnen ging voeren (en ik altijd gezellig even bij ze blij zitten) zag ik dat Puk niet goed liep, ze hield haar achterpoot stijf, gekeken en ja hoor, haar teen stond wel heel raar! Ook liet ze zich aaien, iets wat ze normaal nooit toelaat, Puk is echt mijn kijk-konijn.

image.jpeg

(hier is goed te zien dat de teen verkeerd staat)

 

Nouja, donderdagmiddag naar de DA gegaan want ik vertrouwde het toch niet, gelukkig had mijn favoriete DA dienst en die zag ook meteen dat haar teen gebroken was (waar ik al bang voor was!) Toen heeft ze wat pijnstilling gekregen want pijn dat had ze duidelijk!

 Vrijdagmorgen Puk naar de DA gebracht voor een röntgenfoto en aan de hand daarvan gingen ze een behandelplan maken. Al snel werd ik gebeld, het ergste was het geval, de banden waren helemaal door en de teen konden ze niet meer spalken oid. 

De DA zei dat hij het alleen kon amputeren, anders zou ze altijd wel pijn aan d'r teen houden, of ik dit wilde doen, hij zei letterlijk: als het mijn konijn was liet ik het amputeren .. Tsja dan is de keuze snel gemaakt, amputeer maar want een dier met pijn wil ik niet laten lopen! 

 

Gelukkig is de operatie vlekkeloos verlopen en mocht ik mijn Puk al snel halen, en nu, nu is het even wachten tot ze weer helemaal de oude is, maar ze doet het ontzettend goed, zo trots op haar :) 

image.jpeg

(Net thuis :))

En net heeft ze even fijn bij haar vriendjes mogen spelen, dat doet haar echt goed! (Nu zit ze weer apart in haar hokje, ze mag niet al te veel rare sprongen maken natuurlijk)

image.jpeg

Groepsknuffel :D

 

Nu dus even duimen dat het herstel even goed verloopt als de rest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja hoe heeft ze dat gedaan? Geen idee haha!

 

Lien, tot nu toe laat ze het verband goed zitten, morgen mag het ervanaf en moet ze van de hechtingen afblijven, hopen dat ze dat ook doet!

 

Dankjewel allemaal, het is een sterk beestje dus het zal wel goedkomen met haar :)

De DA was blij dat ik zo begaan was met haar, hij vond het echt super dat ik het heb laten amputeren, super DA!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het verband is ervanaf. 

Ik kon het eigenlijk vrij makkelijk losknippen, ze bleef netjes op m'n schoot zitten, knappe meid :) 

Ze heeft er wel duidelijk pijn eraan, houd de poot omhoog en is uiteraard helemaal schoon nt lijken, maar ze eet dus laat haar maar fijn bij haar maatjes zitten, ik denk dat ze dan toch echt sneller opknapt!

 

image.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou haar er inderdaad lekker bij laten zitten, dat zal ze veel fijner vinden. Toen ik een teen liet amputeren bij een konijn heeft er helemaal geen verband om gezeten trouwens, is keurig genezen. (Wel zat hij al aan de antibiotica omdat het hij heel gevoelig is voor ontstekingen.) Bij hem was zijn hele voet verbrijzeld en had hij al veel pijn, dus of hij echt last van de amputatie had was moeilijk te beoordelen. Hopelijk is ze snel helemaal weer de oude (minus één teen dan.. :P )!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier was verband en dat mocht na het weekend eraf, zal wel per DA verschillen.

Wat ziet zo'n poot zonder haar er maar zielig uit trouwens hahaha!

 

Ja Puk is veel rustiger bij de rest dus heb haar vanaf zondag weer in de groep gezet, doet haar duidelijk goed, in het hok zat ze maar zielig in een hoekje te zitten.

 

Ze krijgt in ieder geval elke dag pijnstilling en heeft bij de DA antibiotica gehad :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .