Ga naar inhoud

niet goed na narcose


Domino

Aanbevolen berichten

Vorige week vrijdag is Smash onder narcose geweest omdat hij een gezwel bij zijn hoofd had zitten. Helaas bleek het een groter gezwel te zijn en is ook niet alles weg gehaald omdat het vergroeid zit met zijn kraakbeen bij zijn oor. 

Probleem nu is eigenlijk dat hij erg moeilijk uit de narcose kwam. Hij was wel goed op temperatuur en dat bleef hij ook maar hij was erg ver weg nog. Eenmaal thuis leek hij net een dood konijn zoals hij in de bench lag. Je moest hem echt even wakker maken en dan kwam er weer iets beweging in. Maar vervolgens ging hij weer liggen. Na een aantal uur zat er wel weer iets leven in hem en kon hij weer rechtop zitten. Ik heb hem uiteindelijk een week binnen gehouden omdat hij ook medicatie moest krijgen. Vrijdag heb ik ze weer naar buiten gedaan maar wat me binnen ook al opviel en buiten ook, is dat hij kracht kwijt lijkt te zijn. Zeker in zijn achterpoten. Hij valt niet om ofzo en zijn kop staat nog keurig recht, maar hij is niet meer de Smash zoals ik hem kende. Ook durft hij niet meer naar boven en naar beneden te gaan in het hok. Eten, drinken en de rest doet hij wel gewoon netjes. Ook ligt hij niet extreem veel ofzo. Maar ik maak me wat zorgen en weet niet goed wat ik ermee aan moet. 

Feit is wel dat hij dit jaar 10 zal worden als hij dat niet al is en een konijn van 4 kilo is. Maar hij lijkt een enorme opdonder te hebben gehad van de narcose. Kan ik daar nog wat aan doen zodat het verbetert? 

 

 

DSC07863.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vrees ik inderdaad ook. Maar hoopte eigenlijk dat ik nog iets voor hem kon doen zodat hij misschien zijn kracht weer terug zou krijgen. Als ik dit van te voren wist had ik dat gezwel gelaten voor wat het was. Maar hij had er eerder al een paar die heel mooi ingekapseld waren en zeer eenvoudig te verwijderen zonder narcose. Helaas bleek deze een ander verhaal en moesten ze verder snijden met narcose. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan eerder denken dat het iets met het gezwel wat toch is achtergebleven te maken heeft. In samenwerking met de operatie en narcose en de leeftijd is dit misschien wel een soort van teveel geweest. Wie weet komt het wel weer langzaamaan goed. Maar ik zou het op deze leeftijd nu wel gaan aankijken wat je nog wil mocht het verslechteren....hoe naar ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update, ik ben vrijdag naar de da geweest en die heeft hem nagekeken. Hij kon weinig vinden en zijn reflexen zijn nog goed en ook een pijnprikkel reageerde hij nog fel op door hard te trappen. 

Ik moest in ieder geval doorgaan met de pijnstiller en fenbendrops. Hij lijkt redelijk stabiel en ondanks dat hij raar loopt kan hij zich nog wel voortbewegen en wat ik vooral belangrijk vind, zichzelf schoonhouden. Dus ik wacht nog even af wat er gebeurd. Hij was wel 200 gram afgevallen maar hij lijkt nu niet heel veel magerder te worden. Ik hoop dat het nog verbeterd want hij is nog wel heel alert en Baloe staat hem heel lief bij. Hij woont voornamelijk beneden in het hok maar daar ligt een berg hooi dus hij kan zacht en warm zitten. En Baloe ligt vaak tegen hem aan te slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .