Ga naar inhoud

Konijn plast zodra ze los mag


Stampertje95

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds twee maanden heb ik een heel lief, ondeugend konijntje genaamd Stampertje. Eigenlijk is ze vrij snel zindelijk geworden, wanneer ze moest plassen ging ze naar haar hok en hetzelfde geldt voor de keutels. Maar.. nu sinds een weekje laat ze alles de vrije loop. Het lijkt nog erger als toen ik haar net had! Zodra ze haar hok uit mag, plast ze binnen een minuut en laat ze haar keutels overal achter. Normaal mag ze op de bank, maar door die constante plasjes zet ik haar er direct af. Ze is nu bijna vijf maanden en ik heb begrepen dat ze dan geslachtsrijp zijn en hun territorium willen afbakenen. Ik heb zeker wel geduld, maar ik vraag mij af of dit echt met haar leeftijd te maken heeft of dat het misschien iets anders kan zijn? Zodra ze plast, zet ik haar in haar hok en gooi ik haar keutels terug in haar hok zodra ze ze heeft achtergelaten. Ik lees net dat ik ook het doekje met urine in haar hok moet leggen, dat ga ik dus ook doen. Zijn er nog andere mogelijkheden? 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het past heel goed bij territorium gedrag. Dit start vaak op deze leeftijd, omdat de hormonen dan een rol gaan spelen. Ook helpt het niet dat ze telkens op ander terrein komt. Het hok is al van haar, maar de omgeving moet nog gemarkeerd worden. Beter geef je haar een vaste ruime ren. 

Hoe groot is haar eigen hok? Want de meeste hokken zijn te klein om een konijn in op te sluiten. Dat helpt ook zeker niet bij je probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .