Ga naar inhoud

RHD-2?


Buck

Aanbevolen berichten

Wij hadden 4 (vrouwtjes) konijnen. Hadden 2 hokken die altijd open stonden en ze hadden lekker de ruimte om te graven..Zaterdagochtend lag er 1 dood in het hok. Niks gemerkt verder die dag ervoor. Woensdag lag er weer een konijn dood; zelfde verhaal. En nu net, vrijdag lag het 3e konijn dood in het zand. Het laatste konijn zal dan ook wel doodgaan. We denken aan het RHD2 virus?

Zutphen, GLD, 16 april 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw bericht even losgemaakt van het meldingentopic, aangezien je er ook de vraag in stelt wat het geweest kan zijn. Als je zeker wil weten wat het was kun je (via jouw dierenarts) een van de konijnen op laten sturen naar de universiteit in utrecht. Als er echt helemaal niets te zien is, is het lastig te zeggen wat het geweest is. Het kan inderdaad VHS of RHD-2 geweest. Het is niet simpelweg te zien welke variant het is geweest. Dan moet dat echt onderzocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels meerdere mensen uit Apeldoorn gehad die hun konijnen zijn verloren aan VHD-2 . Het ligt behoorlijk bij elkaar in de buurt, dus het zou goed kunnen. Alleen als ze niet ingeënt waren kan het ook VHD-1 zijn geweest. Met sectie weet je meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei MImmm:

Is het virus ook al actief in België? 

Ik vroeg mij af hoeveel een vaccinatie tegen de variant (VHD-2) kost en waar die al te verkrijgen is?

Ja het is ook actief in België.

Je kan het beste rondbellen denk ik om er achter te komen wat het kost en welke dierenartsen het op voorraad hebben of voor je willen bestellen.

Ook in Nederland heeft nog niet elke dierenarts het, en worden er over het algemeen ent-dagen geregeld. Dit omdat de kleinverpakkingen entstof lastig leverbaar zijn. De kosten variëren dus ook afhankelijk van welk vaccin en in welke verpakking het er is, en hoeveel andere konijnen er die dag geënt kunnen worden. Rondbellen naar dierenartsen in de buurt is denk ik de enige manier om er achter te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .