Ga naar inhoud

Konijn met 1 traanoog


MelissaYM

Aanbevolen berichten

Mijn ram had van de zomer één oogje dat traande, dit is uiteindelijk over gegaan gelukkig maar nu begint het weer een heel klein beetje te irriteren.

Hij eet verder (heel) goed en toont verder helemaal niet ziek.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een traanoogje kan verschillende oorzaken hebben. Het kan bijv. een verstopte traanbuis zijn, er kan bijv. iets met de kiezen aan de hand zijn, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.  Voor ons is het moeilijk te zeggen wat er met het oog van je konijn aan de hand is. Beter is het om de dierenarts er naar te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst alle medische oorzaken uitsluiten, anders is het een beetje dweilen met de kraan open :) Loki heeft ook wel eens een traanoogje gehad maar daarbij is eerst naar alle medische oorzaken gekeken (bij de opvang al, dus wat ze exact bekeken hebben weet ik niet). De reden dat dit belangrijk is, is zodat je weet dat hij geen pijn of last heeft. Wat ik nu wel doe is het oogje schoon en droog houden door kokend water op een wattenschijfje, eerst af laten koelen en dan het oogje schoonmaken en het daarna ook voorzichtig te drogen. Maar ik herhaal nadrukkelijk dat dit dweilen is met de kraan open en dan haal je de symptomen misschien weg maar het probleem blijft, dus ik raad je sterk aan om éérst naar de dierenarts te gaan voor dat je allemaal andere dingen probeert en niet nu met wattenschijfjes aan de gang te gaan om zijn oog schoon te maken. Please don't make me regret saying this...Overigens had Loki de laatste keer een ontstoken oogje door het traanoog, dus er was wel wat aan de hand.

En als je mensen met ervaring zoekt: De dierenarts heeft erg veel ervaring met traanoogjes vaak, hij kan je vast meer info geven:). Ik bedoel mijn bericht niet vervelend hoor, maar ik ben heel bang dat je alleen het wattenstaafjes gedeelte eruit pikt en dan niet naar de dierenarts gaat, daarom twijfel ik heel erg of het verstandig is om dit te posten. Misschien dat ik me over een paar minuten bedenk en het wattenstaaf gedeelte toch uit mijn post weghaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .