Ga naar inhoud

Duimen jullie mee voor ollie?


An Van Derlinden

Aanbevolen berichten

Vanmorgen vond ik ollie bijna levenloos in het hok... Zo slap als iets...Hij wilde ook niets eten...enkel drinken uit een spuitje deed hij wel.

Net naar DA geweest...lijkt asof ie geen gevoel meer heeft in zijn  pootjes...enkel nog heel diep. De DA zag er nog iets in dus nu hopen op het beste. Thuis meteen meegekregen dwangvoer gegeven en dat at ie op, gelukkig!

Ik hoop zo hard dat hij het haalt! !

 

Groetjes An (Knuffel van ollie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja een diagnose was er niet...da had niet echt een verklaring. Zijn ruggetje is niet gebroken...zijn buikje/darmen klonken in orde...Hij ziet er al bij al oké uit.

Hij ligt hier nu naast me...met allemaal lekkers voor zijn neus en af en toe knabbelt hij wat, goed teken misschien. Maar meer dan zijn kopje bewegen kan hij niet...Hij heeft antibiotica en een pijnstiller gekregen...Misschien eet hij daardoor nu weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk. .. 

 

Ik heb soms de indruk dat ie ietsje beter is.  Hij knabbelt soms wat aan wat er voor zijn neus ligt... echt eten doet/wil hij niet als ik iets geef. Het dwangvoer neemt ie gelukkig wel. Het lijkt ook als ik zijn achterlijfje ophef hij zijn achterpootjes wat beweegt....

 

Maar misschien wil ik dat te graag 'zien'...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu beter of niet.... Hij eet wel af en  toe al zelf...dwanggvoer gaat nog steeds goed. Hij kan ook al meer bewegen...maar dan echt als een walvis.  Toen ik hem uit zijn bakje haalde (wastafel mee op familiebezoek geweest)  en hem op de vloer zetten' hupte die zelf op zijn handdoekkje dat ik  voor hem openlegde.  Ik schrok en was superblij! Hij blijft dit ook doen als ik hem ervoor zet..Hij lijkt meer kracht te hebben maar ik denk dat hij eerder leert compenseren dan dat hij 'geneest'..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste bericht had je het erover dat het leek dat hij geen gevoel meer in zijn pootjes had. Als ik nu je filmpje bekijk denk ik toch dat er gevoel terugkomt. Hij gebruikt zijn achterpoten om een sprongetje te maken. Zelf denk ik niet dat dit met compenseren te maken heeft, maar dat er toch wel iets van kracht/gevoel terug aan het komen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei An Van Derlinden:

Hij heeft antibiotica gekregen en ik geef hem elke morgen loxicom...

 

Naar een andere dierenarts gaan?

Dat zou ik wel doen. Je weet nu immers niet wat je doet en dat is half beleid.

Eerst een diagnose, dan een behandeling. En als deze da er niet uit komt, zou ik een ander vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, zonder diagnose een antibioticakuur voorschrijven als dierenarts vind ik toch altijd wat vreemd. Want waar behandel je dan precies tegen?

Er zijn denk ik nog geen foto's van zijn rug gemaakt? Een hernia kan net zoals bijvoorbeeld EC ook verlammingsverschijnselen geven. Om maar iets te noemen.

Dus een second opinion is niet per se een gek idee, wat mij betreft :)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is loxicom? Of stel ik nu een hele stomme vraag? 

Inderdaad Wat hier voor ook al is aangegeven ik zou eerst laten vaststellen wat er aan de hand is, zomaar antibioticum starten vind ik ook inderdaad een beetje vreemd. Second opinion is nooit weg :)

Trouwens, ik meen dat ik een tijdje terug van een opvang een filmpje voorbij zag komen met hetzelfde "zwem" verhaal.. ga even kijken of ik het kan vinden waar dat was misschien heb je er iets aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, op naar een dierenarts die meer van konijnen weet. Eerst onderzoeken laten doen, f foto's laten maken, eventueel ook bloedwaardes laten bekijken. Het doet mij zelf wel aan dit syndroom denken als ik het zo lees.

Wellicht ook iets om mee te nemen naar de dierenarts? 

 

Edit: zie post hieronder, het lukt me niet om het in deze post netjes toe te voegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou het wel kunnen zijn...heb me er wat over ingelezen...lijkt wel dat het goed kan komen? 

Ik voel ook al echt dat hij kracht heeft. Hij stribbelt zelfs al wat als ik hem oppak...; Zijn zithouding is wel nog echt ingezakt. ...Hij kan zijn pootjes niet onder hem houden. Maar ik voel dat hij sterker wordt dus ik blijf positief. Ik heb nogmaals een da geraadpleegd en die zegt dat de vooruitgang positief is en ik er rekening mee moet houden dat het wel twee weken kan duren...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het kwaad dat ik nu af en toe Max, zijn  vriendje die nu buiten alleen zit, even binnen laat rondlopen? Hij hupt dan door de kamer, gaat soms wat knabbelen aan het eten bij ollie, en gaat hem ook likken...zijn rugje maar ook aan zijn kopje en oogjes, ..Of is dit onnodige stress voor ollie? Die kan natuurlijk niet reageren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .