Ga naar inhoud

Tos heeft gas of een haarbal in z'n maagje


femmeke

Aanbevolen berichten

Ik zit alweer een uur thuis met Otje maar zonder Tos...

Tos wou vanmorgen niet eten en zat notabenen in de kooi ipv ergens in de woonkamer kamer, de kooi gebruiken ze tegenwoordig eigenlijk alleen om eromheen te plassen en keutelen. Dat m'n ventje dus in de kooi zat deed alle alarmbellen rinkelen. Heb 'm gelijk gecheckt en vermoedde gas in de darmpjes dus meteen met cisaral begonnen.

M'n moeder ingeschakeld of tussen de middag even wou gaan kijken hoe t ging. Hij heeft al eerder wat gas gehad maar als ik dan in de middag naar huis reed om te checken kwam die als een idiootje aan gerend om te laten zien dat ie weer in orde was en graag een rozijntje met spoed bliefte. Niks van dat deze keer. M'n moeder trof m nog steeds in de kooi aan naast z'n kruikje. Ik ben gelijk naar huis gegaan en afspraak bij de DA gemaakt.

Om half 4 kon ik terrecht tenzij t verslechterde dan kon ik gewoon binnen vallen. Mijn eigen DA is momenteel langzaam terug aant keren na ziekteperiode dus ik kwam terrecht bij de nieuwe aanwinst (echt een aanwinst wat een fijne dierenarts) Tos is onderzocht, z'n darmpjes voelde normaal maar z'n maagje was opgezet, gelukkig optijd erbij wat de DA zei want t was nog niet heel erg. Ook is er even naar z'n tandjes gekeken, z'n oogjes en in z'n oortjes. Hij hield z'n kopje erg hoog wat de DA aan 't twijfelen bracht omdat dat ook een voorteken van iets neurologisch kan zijn maar dat lijkt voor nu in orde.

Hij is opgenomen en mag m om 6 uur halen zodat ik vannacht voor m kan zorgen.

Hij krijgt bij de DA een warm vocht infuus omdat z'n temperatuur 35,6 was. Ook zullen zij starten met carprofen, metacam, cisaral en een antibioticum. Morgen ochtend krijgt ie dan nog een keer een vochtinfuus.

Ik heb alleen totaal geen ervaring met maagproblemen alleen met de darmen. Ik weet dus niet wat ik moet verwachten qua herstellen. Maak me echt zo'n zorgen om m'n kleine ventje. Als iemand dus ervaring heeft hoor ik deze graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .