Ga naar inhoud

Om de beurt "ziek"


elieske

Aanbevolen berichten

Onze konijnen zijn om de week en ongeveer om de beurt ziek, dwz willen niet eten en zitten stil in een hoekje. Ben al naar de DA geweest. Daar hebben we Carprofen drops, Cisaral drops en dwangvoer meegekregen. Hij wist het ook niet, maar ze knappen er elke keer weer van op.

Hoe kan het dat ze elkaar zo afwisselen, nu zit Dappie weer stil in een hoekje. Afgelopen vrijdag was het Ollie.

Ze krijgen gewoon biks, hebben altijd hooi tot hun beschikking en krijgen gewone porties groente. De DA weet het niet, wij inmiddels ook niet meer.

Ik kan ze toch niet steeds medicijnen blijven geven? Het hok staat buiten op een mooie beschutte plek.(Kippenhok met grote ren eraan vast.)Zijn ingeent.

We hebben alles al bedacht, maar weten het niet meer. Iemand ervaring hiermee, of heeft er een idee over?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er kan vanalles zijn waarom ze zich niet zo lekker voelen. Krijgen ze voldoende beweging? Lekker kunnen rennen en spelen is ook bevorderlijk voor een goede darmwerking en dus lekker voelen. Hebben ze misschien last van verharing waarbij ze veel haren binnenkrijgen? Normaal gesproken moeten konijnen daar geen echte last van hebben, maar het kan. OF misschien ligt het aan het soort biks, welke voer je?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou twee dingen gaan uitsluiten in dit geval.


Als eerste ontlastingsonderzoek zowel coccidiose als wormen kunnen deze klachten geven. Echter zie je dit niet met het blote oog in de ontlasting.


Als tweede kijken naar wat voor groente ze krijgen en dat eventueel een tijdje volledig achterwege laten. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da heeft uitgesloten dat er iets met de darmen, tanden en blaas is. Groente hebben we ook een tijd niet gegeven. Ze lopen gedeeltelijk op het gras, als ze willen. Hok volledig ontsmet, wc tjes verschoon en ontsmet ik elke dag. HOPELOOS worden we ervan. Vind het zo gek dat het zo een week goed gaat en dan ineens weer mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah okay :)


Ook op kweek gezet? Het mooiste is wel blindedarmkeutels onderzoeken, maar die eten ze op denk ik?


 


Dan zou een andere brok nog het overwegen waard zijn, ik heb wel eens hier op BB van iemand gelezen die ook steeds klachten hadden en na het overstappen naar een andere brok dan SS dat het goed ging. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat science selective enorm goed voer is maar mijn konijn werd er ziek van die had iedere week wel last van gas en buikpijn.


de dierenarts adviseerde bij mij om van voeding te gaan veranderen omdat de science selective zeg maar hol is van binnen en doordat mijn konijn dus schrokt met eten kreeg hij teveel lucht erbij binnen.


hij heeft nu hope farms rabbit balance  en dit gaat prima!


het lg er bij mij dus aan hoe mijn konijn at.


misschien is andere voeding het proberen waard?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .