Ga naar inhoud

Banjer tegenwoordig halve hangoor.....


Domino

Aanbevolen berichten

Ik heb iets vreemds.... 

 

Banjer mijn rex van nu 7 jaar oud heeft pas geleden EC gehad, het begon met een ietwat scheef hoofd, niet stabiel op de poten en zijn oor die iets lager was dan het andere oor. 

 

Foto540-XTXXGJU8.jpg

 

Behandeling gestart en het ging eigenlijk vrij snel weer goed met hem, hij at weer beter, liep rechter en stabieler en z'n kop was ook weer normaal. Zijn oor had soms nog iets de neiging wat anders te staan maar op zich was het acceptabel.

Kuur ook netjes afgemaakt en toen ik eenmaal was gestopt, goed in de gaten gehouden. 

 

Maar na een kleine week begon zijn oor weer te hangen, verder totaal geen symptomen. Overleg gehad en na anderhalve week toch weer een kuur opgestart. Gisteren voor controle naar de dierenarts geweest die verder totaal geen symptomen van EC kon ontdekken. 

Alleen dus dat slappe oor, want dat is nu steeds verder gaan hangen. 
We noemen hem ook al "meneer Anderhalf Oor". 

 

Eten is wel sumier gebleven en hij is dan ook wel weer afgevallen maar hij drinkt nog goed. Hij weegt nu 3,18 kilo. Voorheen 3,4. 

 

Dierenarts denkt dat door de EC de zenuw is beschadigd. Ik maak de kuur voor de zekerheid wel af en heb er ook Metocloral bij gekregen zodat hij hopelijk wat beter gaat eten. Meestal worden ze niet zo lekker van de Fenbendrops. 

 

Ik vraag me nu af, zal dat oor ooit nog recht komen? Hij schud soms best met z'n kop, kan me voorstellen dat het nogal raar voelt als er ineens wat langs je hoofd hangt. 

Alles is nagekeken, oren zijn schoon en gebit is goed. 

 

Zo zit hij er nu bij. 

 

Foto720-EMBZGPIU.jpg

 

Foto540-6TQGAXE7.jpg

 

Foto540-LYPIAZN6.jpg

 

En zo horen ze te staan

 

Foto550-NWP3YZHY.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze hebben gisteren heel goed in zijn oren gekeken maar die waren keurig schoon. Hij is trouwens wel een ramp met medicijnen geven.... net spuitje nummer zoveel aan gruzelementen gebeten. Hij is ontzettend lief... zolang je maar niks in z'n mond wil stoppen...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Lou heb ik nu bijna 2 jaar. Het eerste half jaar had hij rechtopstaande oren, al stonden ze vaak wel wat wijder dan een konijn met normale rechtopstaande oren. Opeens liet hij 1 oor hangen en sindsdien is hij de ene keer een half hangoor, en de andere keer heeft hij rechtopstaande oren. De dierenarts zag er ook niks bijzonders aan. Maar het is wel apart :)

Maar bij jou is het vast anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zijn nu een paar weken verder, de Fenbendrops hebben eigenlijk helemaal niks uitgehaald. En eerlijk gezegd is hij alleen maar verder achteruit gegaan. Hij is in totaal wel een kilo afgevallen en wil met moeite nog dingen eten. Ook is hij totaal niet stabiel op zijn poten en heeft hij een soort "tic" als hij stil zit. Het is net of ie dan de hik heeft maar dat is het dus niet. Om de zoveel tijd komt die tic weer voorbij. Ik vrees dat er toch echt iets kapot is binnenin waardoor hij dit nu heeft. 


Maar ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. 


 


Hij eet slecht, medicatie tegen EC werken niet en hij is totaal niet meer de Banjer die ik 7 jaar lang heb gekend. Hij is niet vrolijk meer en ik probeer hem met van alles te paaien maar sommige dingen komt hij wel voor kijken om vervolgens zijn neus ervoor op te trekken. 


Iemand nog een tip? :( 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .