Ga naar inhoud

Chemisch castreren


Gast

Aanbevolen berichten

Prima hoor dat mensen het lezen, maar hoop dat je dan ook leest dat ik niet de enige ben? Is dat dan normaal? Mensen wegjagen? Mensen komen hier om iets te leren... Dan kan daar best vriendelijk op gereageerd worden en niet aanvallend en op een manier dat het gelijk lijkt of mensen alles fout doen. 


 


Ik heb het bovendien niet over jouw advies (heb er geen namen bij gezet volgens mij) maar ik begrijp niet waarom het zoveel moeite kost om bijv iets te zeggen over de bedachte oplossingen ipv alleen scheiden. Oke. Scheiden. Dat ben ik ook van plan, zodat ze beide even rust hebben. En dan? Dan maar de rest van hun leven apart laten zitten? 


 


Ben ook blij dat je hier wel mee wilde denken hoor, alleen maar fijn. 


 


Ik kom hier inderdaad vrijwillig en ik was er gisteren ook echt klaar mee hier, zoals al eerder, maar ik weiger ook om me weg te laten jagen/pesten, geef het een naam zoals met veel andere mensen gebeurt. Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt en die dat zo ervaart. En ik hoop ook echt dat dat óók gelezen is en dat het niet weer allemaal alleen mijn schuld is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn idee,als ik hier of op welk forum dan iedere keer me aangevallen zou voelen,me veroordeeld zou voelen dan zou ik hier geen minuut meer doorbrengen.En inderdaad ik ben hier nog maar erg kort ik kan er niet over oordelen hoe mensen jou behandeld hebben in het verleden,maar in de korte tijd dat ik hier ben vind ik jou ook echt niet erg leuk overkomen en dat meen ik serieus.Je kunt zelf ook een hoop doen om de sfeer te verbeteren.Toch?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik ook hoor, maar dat kost me ook erg veel moeite steeds omdat het andersom vaak ook teveel gevraagd is. 


 


En helaas is dit het enige goede forum (qua info en qua mensen die er verstand van hebben) waar je dingen over konijnen kunt vragen en lezen, anders was ik hier allang weggeweest.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima hoor dat mensen het lezen, maar hoop dat je dan ook leest dat ik niet de enige ben? 

Ik heb het bovendien niet over jouw advies (heb er geen namen bij gezet volgens mij) maar ik begrijp niet waarom het zoveel moeite kost om bijv iets te zeggen over de bedachte oplossingen ipv alleen scheiden. Oke. Scheiden. Dat ben ik ook van plan, zodat ze beide even rust hebben. En dan? Dan maar de rest van hun leven apart laten zitten? 

 

Ben ook blij dat je hier wel mee wilde denken hoor, alleen maar fijn. 

 

Ik kom hier inderdaad vrijwillig en ik was er gisteren ook echt klaar mee hier, zoals al eerder, maar ik weiger ook om me weg te laten jagen/pesten, geef het een naam zoals met veel andere mensen gebeurt.

Ik ben degene die heb gezegt scheiden,maar ik heb nooit gezegt dat dit voor de rest van hun leven zou moeten,maar ik blijf bij mijn mening dat je het mannnetje op offert ten gunste van de sloopgrage voedster en dat vind ik fout.Dat ik geen pasklare oplossing voor je had...sorry...ben ook maar een mens.Ik zeg ook alleen maar wat ik zou doen in jouw situatie meer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eerder gezegd dat je je niet altijd zo aangevallen moet voelen. Dat probleem ligt toch echt bij jou.

En ook al is scheiden niet iets dat je wilt horen, het kan nog steeds goed bedoeld advies zijn, toch? Jij snapt toch ook dat mensen dat niet zomaar zeggen? Er komen hier geen mensen die het geen probleem vinden kun konijnen alleen te laten zitten. En dan nog kun je advies naast je neerleggen zonder boos te worden. Ik zeg ook wel eens "ja" terwijl ik denk "dat ga ik echt niet doen".

Waarom is alles wat er tegen je gezegd wordt altijd een aanval? Waarom kun je nooit eens gewoon een gesprek voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik ook hoor, maar dat kost me ook erg veel moeite steeds omdat het andersom vaak ook teveel gevraagd is. 

 

En helaas is dit het enige goede forum (qua info en qua mensen die er verstand van hebben) waar je dingen over konijnen kunt vragen en lezen, anders was ik hier allang weggeweest.

Volgens mij weet je zelf meer dan genoeg van konijnen en kunnen we juist van jou een hoop leren,maar tis vaak een beetje bot hoe je het brengt.Ik vind het opvallend hoe je soms verschillend kunt reageren,de ene keer vind ik je echt een leuke meid en de andere keer denk ik daar gaan we weer dan word het onaangenaam en.....nou ja laten we gewoon op een normale manier met elkaar omgaan en ik zou het jammer vinden als je echt weg zou blijven. (Y)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik eerder ook al heb gezegd is dat een samenloop van dingen. Sinds ik terug ben hier krijg ik vrijwel alleen maar commentaar en als ik iets positiefs zeg of wil laten zien, word er ook maar op gereageerd dat ik denk, tja... Zie je vervolgens bij anderen dat dat positieve wel kan en dan vraag ik me echt af wat ik dan fout doe. En dan op een gegeven moment blijf ik me aangevallen voelen omdat het de laatste tijd écht alleen maar negativiteit is. En dat aanvallend reageren van leden hier ligt écht niet aan mij, als meerdere mensen dat ervaren.


Wij hebben het bijgelegd, oke, prima, heel fijn. Maar nog heb/had ik het idee dat er niets positiefs uit kan komen. Niet alleen bij jou hoor, bij anderen heb ik het idee ook dat ik gewoon niets goed kan doen. En dan vraag ik me ook af waarom het bijv op bokt wel goed gaat? Waarom er daar wel gereageerd kan worden op mijn vragen en adviezen?


 


Het was niet eens dat ik niet wilde horen dat ik ze moest scheiden, ik snap ook wel dat het niet gaat zo. Maar er kan dan toch ook meegedacht worden over een oplossing ná het scheiden bijv?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk ook niet waarom in dit topic een negatieve ondertoon heerst en ik lees dat persoonlijk ook wel een beetje. 


Persoonlijk zou ik nooit voor chemische castratie kiezen, het is namelijk ook bij honden niet gezond, ik verwacht bij konijnen ook niet. Het zal ongetwijfeld kunnen en wil het best de dierenarts hier voor je vragen, deze doet namelijk heel veel konijnen en ook de aparte dingen (al dan waar ik niet achter sta). Ik zou zelf ook altijd voor castratie onder plaatselijke verdoving in zo'n geval gaan. Vaak is chemische castratie ook ivm de hormonen dat te stillen, maar als je er dan een dame bij wil zetten en het is net wat eerder uitgewerkt of niet helemaal goed gegaan dan kan je alsnog kleine ukkepukken verwachten :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel interessant eigenlijk. Mensen die hun konijnen hier kwamen brengen voor de vakantie hadden het er namelijk ook al over. Het schijnt bij ratten al vaker gebruikt te worden.


Mochten mensen er meer over weten, zou ik dat ook wel interessant vinden.


 


Nu moet ik wel zeggen dat ik er zelf niet aan zou beginnen. Al helemaal niet als je de ram bij een ongeholpen voedster zet, met het risico op een nestje.


Maar als iemand een geholpen voedster heeft en een oude ram uit de opvang haalt, dan zou het wel kunnen denk ik.


 


Maar daarvoor zou er in mijn ogen wel eerst meer bekend moeten zijn over hoe lang het werkt en wat de bijwerkingen zijn enzo.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het HOEFT niet fout te gaan tussen een ram en een ongecastreerde ram & ongeholpen voedster.. dat heb ik nl al enkele weken en nog altijd zitten ze lief samen

 

Ehhhhh nee dat gaat ook niet fout, maar daar komen wel een heleboel jonge konijntjes van als ze allebei vruchtbaar zijn = niet wenselijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als ze vroeger vruchtbaar is dan jij denkt? Dan zit je toch ineens met een nest. 


 


Chemisch castreren kan overigens ook als een konijn ondanks castratie nog een enorm hoog testosteron level blijft houden. Dan onderdrukt het de hormonen ipv dat het om het onvruchtbaar maken gaat 


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind ook dat je een groot risico neemt, 


daar gaan zeker brokken van komen


en dan zit je niet alleen met een nestje, maar ook met een moederkonijn dat nog niet eens volwassen is,


toch iets om over na te denken lijkt mij.


vergelijk het maar met een meisje dat nog op de basis school zit, dat zwanger is geworden omdat haar moeder haar met een jongen van 16 naar de slaapkamer liet gaan, neem aan dat jij toch een beter "moeder"wil zijn voor je konijntjes.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Marshall had an ultrasound to find testicle remnants, a third testicle, a tumor, or some reason for his behavior. Nothing was found. Next, our veterinarian wondered if Marshall's hormones were within the normal range for a neutered rabbit, but there was no lab that had normal hormone values for rabbits. The University of Tennessee runs hormone levels for ferrets and they had an interest in providing a similar test for rabbits. We gathered up 30 spayed/neutered rabbits, took a small amount of blood from each and sent the serum to the U of Tenn. They were then able to establish normal hormone levels for altered rabbits** and allowed us to learn that Marshall's testosterone levels were above normal for altered rabbits, which explained his sexual behavior. But still the question was why and what to do about it. 

The adrenal gland produces hormones, including sex hormones. Our shelter also rescues ferrets and have several ferrets on monthly Lupron injections, a drug which has been successful in controlling the hormonal effects of adrenal tumors in ferrets. So, we decided to try Lupron for Marshall. A month later, we retested his hormone levels to find they had moved into the nearly normal range for altered rabbits! We will not know for (hopefully) many years if Marshall has adrenal disease, but if Lupron continues to control Marshall's sexual behaviors, he'll be able to live the rest of his life as a happy house rabb

 

Lupron is in dit geval zeg maar het middel dat werkt als chemische castratie. 

Er zijn inderdaad meer lichaamsdelen die Testosteron aanmaken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .