Ga naar inhoud

Hopefarms supertrio


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Mijn konijn at zijn nieuwe brokken niet, en op advies van jullie heb ik de wat betere brokken geprobeert, de hopefarms supertrio. Ik heb het net in zijn bakje gedaan, hij rook er wel aan maar verder niks. Moet ik nu gewoon afwachten? Ook eet hij zijn groenvoer iets minder. Ik ben net terug van vakantie en tijdens mijn vakantie is hij bij mijn opa geweest zoals elk jaar, en mijn opa en mijn konijn kunnen het super met elkaar vinden, mijn opa vertelde net dat hij wel goed at bij hem, zijn brokken wel wat minder maar verder at hij goed. Kan het slechte eten van mijn konijn ook iets van heimwee ofzo zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat open je een hoop topics hierover ;)

Vervelend dat hij zo lastig eet. Heb je nog wat van dat gemengde voer over dat je eerst gaf? Je kan eens kijken of hij dat wel gewoon eet. Het is belangrijk om er achter te komen of hij de biks gewoon niet lust of dat hij ziek is. In dat laatste geval is het raadzaam om zsm naar de dierenarts te gaan. Eerder gaf je aan dat hij ook even geen gras en groente at, dus dat is toch verdacht. Konijnen zijn prooidieren en zullen zolang mogelijk proberen te doen of er niks aan de hand is. Als ze niet eten zijn ze daarom erg ziek (en de darmen van konijnen die niet eten vallen stil, wat fataal af kan lopen). Dus nu eerst even kijken of hij andere dingen wel eet.

Het is bekend dat niet elk konijn hope farms super trio lust. Je kan het laten staan om te kijken of hij het dan toch gaat eten. Mocht hij het echt niet lekker vinden dan kan je bijvoorbeeld Science Selective van het merk Supreme proberen. Daar zijn ook proefzakjes van. De meeste konijnen vinden dit erg lekker, en het is ook een goede biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah jupp ben een beetje bezorgt lienappelsien...

Nee het gemengd voer is op, maar ik heb een beetje het idee dat hij wat verwend is, want dit deed hij eerst ook met het hooi (want het enige hooi wat hij eet is best wel duur hooi). Ik kijk vanavond als hij zijn groentes eet, en anders ga ik morgen gelijk naar de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij wel hooi? Het is belangrijk dat hij iig iets eet.

probeer anders eens een rozijntje, dat vinden de meeste heel erg lekker.

het is niet raar dat hij hfst niet meteen eet, daar moeten ze vaak aan wennen. Gewoon laten staan. Hij hoeft geen honger te lijden want hij kan hooi eten. Van een paar dagen geen biks krijgen ze niks. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je konijn misschien gewend is om altijd voer voor zijn neus te hebben. Dan eten ze pas als het hen uitkomt, steeds een beetje. Wat eigenlijk de bedoeling is, is dat je konijn dus continu hooi eet, en dan 1 of 2x per dag een klein beetje brok. Een konijn dat dat ritme gewend is, zal die brokjes hop hop hop achter elkaar opeten. Jouw konijn snapt dat ritme waarschijnlijk nog niet. Geef hem/haar wat tijd, over een weekje is dat waarschijnlijk in orde.


Wat inderdaad al gezegd wordt, en wat je zelf ook aangeeft, indien morgen nog niks gegeten, dan naar de DA.


En... ik moet erbij zeggen dat die brok, dat hopefarms gedoe, hier uberhaupt niet aangeraakt wordt. Ze vinden het echt niks. Dus... dan misschien toch nog een keer overstappen naar een brok die je konijn wel echt smakelijk vindt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier duurde het ook even voordat ze HFST wilden eten maar de aanhouder wint. Ik liet het gewoon staan. Wil je het niet eten, prima, dan eet je maar hooi.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat TS die vandaag pas heeft gehaald nadat dit bij de betere biks werd aangeraden? Konijn kreeg hiervoor nog gemengd voer. Ik snap ook wel dat je niet direct op de SS duikt.. (maar ik ben daar dan ook helemaal niet tevreden over)Ā 


HFST is qua prijs-kwaliteit gewoon goed, de betere andere bikssoorten zijn gelijk duurder. Als je het niet probeert, weet je het niet. Alle konijnen die ik tot nu toe heb gehad willen HFST prima eten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou een betere biks soort en de HFST stond hier bij. Ik ben 19 jaar oud en heb niet super veel geld te besteden maar wil toch het beste voor mijn nijn. Daarom ga ik niet gelijk over op de SS als de HFST ook goede kwaliteit is en een stuk goedkoper is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik van merkloze biks op betere biks wilde overstappen i.v.m. Slof zijn haakjes ben ik ook HFST gaan voeren door de prijs-kwaliteit verhouding.
Inmiddels stap ik zeker niet meer over want Jop zijn haakjes zijn helemaal verdwenen, dus zou het niet eens durven. (Slof zijn haakjesĀ waren sinds het nieuwe voer drastisch langzamer gaan groeien)

Ā 

Het overstappen ging niet bij alle konijnen (6)Ā vanzelf, maar eenmaal gewend vinden ze het lekker en vallen ze er op aan.

Ā 

Ik ben iig erg positief! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke. Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken, gaat me ook niks aan, ik begreep alleen even niet waarmee je dat dan zo nodig moet geven als de beesten het vies vinden, genoeg alternatieven lijkt me. Hier kotst de poes zelfs nog over het proefzakje LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar steeds goedkoop voer wegkiepen omdat nijn het niet eet is ook duur....SS is heel vaak in de aanbieding en wij kopen het nooit buiten de aanbieding want het scheelt gewoon veel geld.Tijdje terug bij de intratuin was het 1+1 gratis,dus gelijk groot ingeslagen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat ze het weg moet kiepen? Ze geeft het pas 1 dag...

Hier duurde het ook even maar ik vind SS veel te duur en bovendien had Flip ineens haakjes na een paar weken SS..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat ze het weg moet kiepen? Ze geeft het pas 1 dag...

Hier duurde het ook even maar ik vind SS veel te duur en bovendien had Flip ineens haakjes na een paar weken SS..

Ja maar dat wil dan echt niet zeggen dat het aan de SS lag, beetje kortzichtig niet? Haakjes hebben ze niet ineens na een paar weken dus ik zou dan eerder zeggen dat Flip die haken kreeg van de brok die hij daarvoor had. Of niet eens van een brok, maar gewoon omdat het ineens gebeurde. Elk konijn kan daar wel eens last van krijgen.

Dat je het te duur vindt, dat is natuurlijk voor iemand een goede reden en daar kan niemand anders iets over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kreeg 6 weken SS en daarna had ie haakjes. Z'n hele leven op HFST gestaan zo wat en niets aan de hand. Mijn dierenarts vond dat ook de meest logische oorzaak, of wat vind jij wat de reden is geweest dan?


Ā 


Zeggen dat ze het meteen weg moet kiepen, dat is ook nogal kortzichtig. En ik zei ook "persoonlijk", wat een ander daarmee doet moet ie zelf weten, het is mijn goed recht dat te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, relax. Je moet je niet zo druk maken. Het leven is al veel te kort. Volgens mij heb jij een bak stress, wat ik zo teruglees in je reacties hier de afgelopen uren.


Ik zou niet weten wat de oorzaak van die haken was, wat wil je nou dat ik zeg? Je wil gewoon ruzie maken. Ik niet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooh geen ruzie.. Ik vind persoonlijk SS een beetje te duur. Daarom heb ik eerst de HFST geprobeerd, dit houd ik nu een paar dagen aan en dan kijk ik verder. Maar om gelijk over te gaan op SS vond ik een beetje onzin, als mijn konijn ook HFST wil gaan eten ben ik een stuk goedkoper uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .