Ga naar inhoud

Hoeveel mag een konijn afvallen?


080509

Aanbevolen berichten

Mijn ene konijn Luna is de laatste tijd nogal slachtoffer geweest van ec en snot. Na langdurig antibiotica is zijn er eindelijk bovenop gekomen. Alleen nu lijkt mijn andere konijn niet helemaal zichzelf. Vandaag merkte ik op dat ik zijn ruggengraat goed kon voelen, dus heb ik hem gewogen en bleek hij van ongeveer 1200 gram naar 1070 te zijn gegaan. Is dit een te groot verschil?


 


Ook heeft hij een snotterige neus en niest hij heel af en toe, maar het is nog niet half zo erg als dat Luna het had. Ik weet dus niet of het al tijd is om naar de dierenarts te stappen. Wat vinden jullie?


 


(Hij raakt ook zijn wintervacht maar niet kwijt en heeft wat witte schilfertjes in de oren. Wat is er toch mis met mijn beestjes?)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een röntgenfoto bleek dat hij compleet verstopt zit! Dus nu aan de laxeermiddelen en cisseraldrops. Hoop dat hij het gaat halen, ik had in ieder geval niet later moeten zijn..

Dan was er inderdaad op tijd bij.Beterschap voor het patientje en hopelijk werken de medicijnen snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn voelde heel koud aan, dus heb ik hem getemperatuurd. Zijn lichaamstemperatuur was 37.1. Ik heb de dierenarts gebeld en de assistente zij dat het nog niet te laag was. Maar op internet lees ik dat onder de 37.5 onderkoeling op kan treden? Wat moet ik doen? Ik heb hem in ieder geval een deken gegeven en zal het straks nog een keer opmeten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond nog even gemeten en toen was de temperatuur iets omhoog gegaan naar 37.3, maar vanochtend was hij weer gezakt naar 37.1! Heb ook even mijn andere konijn  gemeten om te kijken of de thermometer klopt, maar zij zat gewoon netjes op 38,6.


Aan de andere kant eet hij wel wat en het poepen word ook steeds meer, maar ik vind het raar dat ik die temperatuur met kruiken en dekentjes niet op kan krikken! :s


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de temperatuur niet verder zakt, en hij weer lekker gaat eten en steeds meer gaat keutelen, gaat het de goede kant op hoor. :)
De verstopping zal veel energie van hem vragen, en daardoor kan de temperatuur ook wat zakken. Zolang het een beetje stabiel blijft, gewoon zo door gaan zou ik zeggen.
(Even overleggen met de DA is natuurlijk altijd goed, mocht je ergens over twijfelen. Dan weten zij ook hoe het er voor staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .