Ga naar inhoud

Wc-hoek uitgraven


Hangoortje

Aanbevolen berichten

Beste mede-bbers,

Sinds ongeveer 2 weken vertoond konijntje het volgende gedrag: hij graaft zijn wc-bak helemaal uit en graaft soms ook door op het zeil. Als ik het opruim begint hij weer opnieuw. Soms ook als ik een schone bak neerzet.

Ik heb geen idee waarom hij dit gedrag vertoond. Graven doet hij meestal in een los handdoekje. Verveelt hij zich? Er is nu nog geen ruimte voor een maatje dus daar moet hij nog even op wachten. Of kan het eraan liggen dat ik zijn bak soms met azijn schoonmaak als er urine aanslag op zit?

Het is niet super veel werk om op te ruimen omdat ik b2n gebruik en dat makkelijk kan opvegen. Maar echt handig is het toch niet en ik vraag mij ook vooral af waarom hij na 2,5 jaar ineens dit gedrag vertoond :P

Ik ben benieuwd naar de reacties!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een hogere bak gebruiken zodat het er niet uitvliegt ? en misschien kan je er wat minder in doen :P als ik er een dikke laag in doe gaat mijn voedster ook graven maar als ik er maar een klein laagje in doe doet ze het niet ;) en mijn ram doet het al helemaal niet haha


Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een hogere bak gebruiken zodat het er niet uitvliegt ? en misschien kan je er wat minder in doen :P als ik er een dikke laag in doe gaat mijn voedster ook graven maar als ik er maar een klein laagje in doe doet ze het niet ;) en mijn ram doet het al helemaal niet haha

dat zou wel kunnen werken. B2n verwissel ik eigenlijk elke dag, zeker nu hij dit gedrag vertoond. Het wordt ook groter qua volume omdat hij echt veel plast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .