Ga naar inhoud

ziek


Smantt

Aanbevolen berichten

Mijn konijn van drie eet de laatste tijd al wat lastiger, maar at nog genoeg. Regelmatig wat lekkers als banaan, komkommer etc. Een aantal dagen geleden weer nieuw hooi gekocht waar hij meteen veel van at, dus deze sloeg goed aan.

Gistermorgen was hij ineens veel rustiger. Niet meer uit de kooi springen, reageerde niet op niks of ander lekkers. Znn buik was hard dus dacht meteen aan z'n darmen. Deze heb ik gemasseerd, water en drops medicatie via pipetje gegeven. Helaas moesten we weg dus heb niet goed op hem kunnen letten.

Gisteravond rende hij rond, speelde met t balletje en at biks, waardoor ik alweer opgelucht was.

Helaas van korte duur want vanmorgen reageerde hij weer zo neutraal als eerst..

Moet ik doorgaan met de drops? Ik dacht namelijk dat de darmen op gang waren gebracht en het weer oké was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze haakjes hebben gaan ze steeds minder en langzamer eten. Vaak beginnen ze eerst slechter brokjes te eten en doen ze er langer over.

jop heeft nog een hele tijd met haakjes gegeten. Omdat ze met zijn vieren zijn viel het me laat op en is hij ook flink afgevallen.

Ik zou haakjes iig niet uitsluiten. Het kan ook gas of verstopping zijn. En vast ook nog iets anders.

maar ook daarmee moet je naar de DA want het heeft allemaal een andere behandeling nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zowiezo nooit meteen na 1 dag alweer stoppen met die drops, maar in zo'n geval moet je wel eerst langs de dierenarts om te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Bij een verstopping zijn die drops juist gevaarlijk en kan het een hoop schade toebrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas heeft hij. Mn vriend had gelukkig vrij vandaag dus heeft hem regelmatig bijvoeding en drops kunnen geven.

Helaas is er nog niet echt verbetering te zien..

Morgen hebben we lange werkdagen en ik bij een nieuwe baan, dus ziekmelden is echt geen optie.

De da raadde aan om voor elke voeding drops te geven(vandaag ook gedaan)

Morgenvroeg maar meer geven in de hoop dat hij zelf wat eet door de dag heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Lonja zegt, pijnstilling... hopelijk heb je die in huis? Verder zou je voorzichtig (!) de buik kunnen masseren. Met je vingertoppen voorzichtig de buik masseren richting poepgaatje. Een konijn kan geen scheten laten, maar masseren kan wel helpen gas naar de juiste kant van de buik te gaan. Soms hoor je dan ook plopgeluidjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisaral werkt niet pijnstillend en werkt vooral op de darmen. Ik zou er zeker een pijnstiller bij geven en zelf zou ik ook iets van infacol geven wat ervoor zorgt dat het gas een beetje oplost. De voedingsstoffen komen wel weer als het gas er een beetje uit is, dat gas is nu het belangrijkst. Vergeet ook niet om hem goed warm te houden, dan heeft hij meer energie om beter te worden.

Veel beterschap voor je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Lonja zegt, pijnstilling... hopelijk heb je die in huis? Verder zou je voorzichtig (!) de buik kunnen masseren. Met je vingertoppen voorzichtig de buik masseren richting poepgaatje. Een konijn kan geen scheten laten, maar masseren kan wel helpen gas naar de juiste kant van de buik te gaan. Soms hoor je dan ook plopgeluidjes

Niet om vervelend te zijn, maar scheten laten kunnen ze wel, ze kunnen niet boeren en overgeven. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat geleerd... ik dacht van niet... maar goed ☺.

Ik zou in ieder geval carprofen of metacam geven... dat werkt pijnstillend. Aangezien je in landgraaf naar de da gaat zal ik niet direct in de buurt wonen om je nu te kunnen helpen. Wellicht kun je bij een dienstdoende da terecht. Cisaral stimuleert de darmen maar zal de pijn inderdaad niet tegengaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is t allemaal weer over en de pijn hopelijk niet zoveel.

Gisteravond nog goed gemasseerd en later at hij al wat kruiden.

Vandaag helemaal de oude. Rondhuppelen en aandacht vragen zoals we gewend zijn.

Bedankt iedereen voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .