Ga naar inhoud

Groenten/kruiden kweken voor je konijnen


Erika92

Aanbevolen berichten

Ik heb me recent een kruidenbak en enkele plantenbakken aangeschaft en daar zou ik deze zomer graag planten in kweken die geschikt zijn voor de konijntjes.

Momenteel heb ik al enkele aardbeiplantjes, peterselie, citroenmelisse en basilicum in mijn kruidenbak staan.

Binnenkort wil ik in een tuincentrum andere planten halen voor in mijn 9 bloembakken.

Hiervoor heb ik nog wat inspiratie nodig.

Momenteel heb ik andijvie, radijsjes en munt al op mijn lijstje staan.

Wat is nog makkelijk te kweken?

Als jullie zelf ook jullie planten kweken kunnen we hier ervaringen delen en tips op doen.

Laat maar weten wat jullie op je lijstje hebben staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kolino: Wat voor selder heb je gezet? Knolselder of gewone? Mogen ze van knolselder eigenlijk ook  de knol?


 


Bob: dat zijn er nog 2 goede die ik ook kan zetten, komen op het lijstje. Dit weekend eens langs het tuincentrum passeren :-)


Overleven jullie plantjes wel op het balkon als het nog vriest snachts?


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wij hebben echt een flinke moestuin (312 vierkante meter). Daar is een omheinde boomgaard waar kippen lopen. Daar staan allerlei fruitbomen en struiken en aardperen. Van de fruitbomen en struiken (appels, peren, kersen, bramen, frambozen, blauwe bessen, kruisbessen, rode bessen, cranberries) krijgen de konijnen vooral het snoeiafval en bij overvloed ook wel eens wat van het fruit (met mate).  Ook staan er in die ren diverse kruidenplanten ( o. a. rozemarijn, munt), Verder heb ik een kas met daarin o.a. een enorme druivenstruik. Ook daarvan krijgen de konijnen snoeiafval. Verder kweek ik heel veel verschilende dingen waar zowel wij zelf als de konijnen van eten: wortel, radijs, spruitjes, andijvie, paprika's, tomaten, courgette, aubergine, pompoen, squash, boerenkool, witloof, bleekselderij, chinese kool, sla, broccoli, mais (plant voor de konijnen, mais voor de kippen), .... volgens mij vergeet ik nog een heleboel haha. Verder staat er een wilgenboom waar de konijnen takken van krijgen. Ook staan er nog een paar zielige aardbeiplantjes, maar die krijgen volgend jaar een mooie plek in een eigen pyramide.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .