Ga naar inhoud

hebben mijn konijnen wormpjes?


Djohn

Aanbevolen berichten

ander vraagje ik heb eens met een mes waarmee ik daarvoor ui en aardappelen heb ( ik spoelde de mes niet af ) gesneden een stuk komkommer gesneden en ik had het stukje komkommer daarna wel goedgewassen is dat schadelijk?

Ik heb ook Eens een stukje komkommer gehad waar een heel klein beetje chili saus aan de buitenkant zat goed gewasSen en daarna aan de konijnen gegeven is dit schadelijk?

En hoevaak moet ik mijn konijmnen controleren? En wat moet ik dan controleren?

Heeft iemand nog tips advies feedback of ervaringen ik hoor ze graag!!

Ben namelijk super geschrokken!

Groetjes djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat helpt is je niet te druk maken. ;)

Dit soort dingen gebeuren gewoon af en toe. Je zorgt heel goed voor je konijnen en zo blijkt maar weer dat je het niet voor kunt zijn. Zo lang je je konijnen gewoon dagelijks even observeert ( en dat doe je al), kun je klne verschillen zien die aangeven als er iets niet goed is. Meer kun je niet doen.

Dus gewoon het kuurtje afmaken en weer gaan genieten van de konijnen, zonder te stressen. Je hebt dit helemaal op tijd gezien en je bent dus goed bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog steeds niet of dit schadelijk op de lange termijn is:

heb eens met een mes waarmee ik daarvoor ui en aardappelen heb ( ik spoelde de mes niet af ) gesneden een stuk komkommer gesneden en ik had het stukje komkommer daarna wel goedgewassen is dat schadelijk?

Ik heb ook Eens een stukje komkommer gehad waar een heel klein beetje chili saus aan de buitenkant of binnenkant zat. Als ik dit goed ga wasSen en daarna aan de konijnen gegeven is dit schadelijk?

ben benieuwd erna namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omg ik moet de hele ren panelen elke dag ontsmetten?! Daar kan ik niet de tijd voor vinden denk ik de keutel meteen opruimen ook niet ik werk 36 uur!

Ik zou wel met detol kunnen dweilen en wc schoonmaken maar dan heb ik sterk de neiging hun dan even nog 1 week in het hok zonder ren te doen... omdat ik de tijd niet kan vinden ervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de wormen die aan het begin van de kuur aanwezig waren zijn nagenoeg meteen de nek om gedraaid. Dus die leggen geen nieuwe eitjes meer. Maar de eitjes die ze mogelijk nog wel binnen hebben gekregen van voor je panacur gaf, worden niet gedood door de panacur voor zover ik weet. Daar is dus nu het wachten op, dat die uitkomen en ook de nek omgedraaid worden. Ik weet niet precies hoelang die tijd is, dacht 2 weken. Dus dan is even de vraag, hebben ze nog wormpjes binnen gekregen nadat je met de kuur bent gestart?


 


Zou even met de dierenarts overleggen in dit geval en je situatie bespreken. Het zou ook zonde zijn dat je netjes die 2 weken panacur geeft en dan dat op dag 16 nog wormpjes uit zouden komen, waardoor het verhaal weer van voor af aan begint. Maar of dat ook zo is, ik durf het je echt niet met zekerheid te zeggen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen! Ik heb de ren + hok + vloer plus voerbakjes ontsmet!

Was echt vreselijk werk maar ik had de dierenarts gebeld en ze zei dagelijks of om de dag stofzuigen en dweilen en de wc ontsmetten meer hoeft niet dus de omgeving ontsmetten enzo hoefde niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen!

Morgen laat ik mijn konijen bij me oude dierenarts in enten en star laten nakijken voor der snot naar 2 kuurtjes nog steeds niet over! Dus spider moet nu ook preventief een kuurtje erbij krijgen.... denk ik....

Heb de nieuwe dierenarts gebeld en gevraagd of ze de informatie naar me oude dierenarts willen sturen zodat ze weten wat er aan de hand was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update! positief punt star der longen zijn schoon en die van spider ook! niezen aanval maakt niet zo veel uit omdat der longen nu toch wat verzwakt zijn zei de dierenarts. Zolang er geen groen snot uit komt.

Een doorzichtige druppel maakt niet uit dat hebben mensen ook zei de de dierenarts

De plak poep is er niet meer de wormen kuur werkt!

Negatief

Spider heeft Door dat ik hem op moet pakken voor de medicijnen ook aan het stampen.... en hij heeft nu ook het begin van zere hakken...

De konijnen mogen dus NIET opgepakt worden of pogingen ook niet meer vind ik.

Ik zal alleen de konijnen oppakken voor controleren. meer niet meer nooit gedacht dat oppakken zoiets voor elkaar kan krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult toch de panacur nog door moeten geven, dat is bij mijn weten een te grote hoeveelheid om even met een stukje brood of fruit te geven.


Het oppakken zelf veroorzaakt geen zere hakjes, maar de frustratie er om heen, wegrennen, stampen etc.


Maar dat komt weer door de bodem waar ze op lopen. Advies is dan vaak om ze op handdoeken te laten lopen, mits ze die niet opeten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kolino dat is zeker lastig om 1,5 ml aan star en 2,5 ml aan star op een stuk brood te doen of groente of fruit te doen. @ Lonja Hoe doe jij dat dan?

Ik maakt natuurlijk de kuur af.

De ondergrond is hennepvezel in de wc zeil in de ren en het hok verder was kaal er gaat nu een handdoek in die dagelijks wordt vervangen als ze die niet opeten

Wat kan ik nou verder nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het door perenhap, van die babyvoeding. Andere smaken zijn ook goed, even uitproberen. Ze vonden het hier eerst gek maar heb het bij twee konijnen zo gedaan, gewoon een paar uur laten staan en dan is het wel op. De dag erna weten ze al dat het lekker is.

Of anders pak je iets waarvan je wel weet dat het lekker gevonden wordt. Ik deed bijvoorbeeld ook wel eens appel raspen, zo'n 2 a 3 eetlepels, en dan peterselie fijn knippen en erdoor en dan de Panacur erdoor roeren.

Zo kan je van alles verzinnen. Banaan vinden sommige konijnen ook heel erg lekker. Maak daar een prakje van, misschien met een beetje broodkruimels erbij of zo, ik verzin maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Elnienkjo @lonja thanks voor de tips

Helaas spider moest niets van de baby voeding peer of wortel daarna heb ik nog met een stuk tomaat geprobeerd en daarna tomaat en witlof via de blender en via het spuitje dat hij het zelf in kon nemen

Hielp helemaal niets! maar bij star ging alle manieren super makkelijk! Uit eindelijk had ze iets meer op dAn voorschreven maarja things happend.

Ik heb overigens net uit paniek spider in de nekvel moeten pakken omdat hij anders geëlektrocuteerd zou worden... maar toen ik hem terug had gezet stampte hij niet!!! en dat gebeurde ook niet bij star super fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .