Ga naar inhoud

3 Konijnen overleden


EvieJ89

Aanbevolen berichten

Coccidiose schijn je niet echt te kunnen ontsmetten. Ja onder heel hoge druk geloof ik. Misschien een ander hok nemen?

Christa wat moet ik me voorstellen bij een konijn wat bleek wordt? Ik zie nu een zwart konijn voor me wat wit wordt :D

De slapte viel vooral op. Bij onderzoek waren de slijmvliezen heel bleek. De vacht bleef zwart danwel blauw :P

Bij onderzoek en autopsie kwam zware bloedarmoede en levelcoccoidose aan het licht.

Vhs lijkt me uiterst onwaarschijnlijk, aangezien twee van de dieren ingeent waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enting geeft geen garantie dat dieren het helemaal niet kunnen krijgen.

Wat ik begrijp was konijn 1 niet geent, konijn 2 zat daarbij en is later geent, kon dus al wel ziek zijn geweest en dus was het hok besmet. En gezien het even duurt voor een enting werkt kan dat best. Niet alle symptomen zijn altijd exact hetzelfde en 3 dode konijnen is wel erg veel voor toeval of pech

Denk dat je het niet zult weten, sectie kan immers niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vhs lijkt me uiterst onwaarschijnlijk, aangezien twee van de dieren ingeent waren.

Een goede vriendin verloor 3 geƫnte konijnen op 2 weken tijd aan VHS. Enting geeft nooit garantie. Zodra er een kleine mutatie inzit kan het al immuun zijn voor de enting.

Verder...kun je heel erg gaan gissen naar wat er gebeurt is met de konijntjes maar ga je daar nooit een antwoord op vinden vrees ik. Sectie kan dingen uitsluiten of een diagnose geven. Er kan zoveel aan de hand zijn in een konijnenlijf dat je met gissen helaas niet ver komt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het ook met Sonja eens.


Ā 


En nog ff een sidenote..


Ā 


Bloedarmoede kun je bij mensen en honden/katten zien aan het tandvlees en aan dat rode in je oogbol al je het lid omhoog trekt.Ā 


Bedoelen ze dat misschien met ''bleek zijn'' bij konijnen Christaaa?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .