Ga naar inhoud

Ze blijft ontsnappen


Laniboekje

Aanbevolen berichten

Ha BB'ers,

Zoals jullie weten heb ik nu een groepje konijnen (ipv twee koppels), gaat hartstikke gezellig. Nu heb ik er echter één hupsel bij die ik net zo goed Houdini had kunnen noemen. Het ging de laatste paar maanden hartstikke goed maar nu ontsnapt ze weer. Ze loopt ineens (welk moment van de dag ook), in de tuin. Nu is dat niet een heel gigantisch probleem behalve dan dat de ren zo goed mogelijk beschermd is tegen roofdieren en de tuin niet. Maar de tuin is in die zin konijnproof, dat ze niet ook uit de tuin kan komen en weg is (behalve dan dat ze meegenomen wordt door het een of ander).

Het euvel is echter dat ik niet weet hoe ze het doet. Ik zie ook nergens ontsnappingssporen. Ze zal geheid een manier gevonden hebben om ergens tussen het net door te kruipen en dat dat net dan weer strak gespannen terugspringt ofzo... Ik weet het niet.

Is er een manier om erachter te komen? Ze doet het echt op momenten... Heel irritant. 's Nachts bijvoorbeeld. Maar vanochtend zat ze gewoon nog in haar ren, ik ga douchen, kom beneden, zit ze in de tuin. Steeds als wij het niet zien.

Heb haar gisteren onderhand de gehele dag in de gaten gehouden om te kijken of ik kon spotten wat ze deed. Helaas, gisteren bleef ze keurig in haar ren... Natuurlijk.

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ik heb ook zon konijntje Luna genaamt, nu springt ze op haar hok van 1meter hoog! en dan duwt ze de deksels 


dat op het verblijf is er gewoon af. Een andere keer klom ze gewoon via het gaas erover. Dus deze zomer krijgen ze een 


ren van 2m hoog + dak. Tip:  als er geen dak op staat, zeker doen! ook zet ik geen verhoogjes,huisjes dicht tegen de draad.


Of gewoon een houten plaat dat schuin staat voor de regen, die gebruikt ze hier soms ook. Het is indd verveeld, ik hoop


dat je haar ontsnappings route vindt, maar de mijne pakt dan gewoon een andere route...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig en lastig tegelijk. Wel vervelend als je inderdaad alles doet om het veilig te maken, dat ze daar zelf op deze manier maling aan heeft :P las overigens vorige week nog een rotverhaal over 2 konijnen die zijn gedood door een roofvogel dus terecht dat je je er zorgen over maakt maarja dat wist je zelf ook al. ik ben ook wel benieuwd naar een foto.. misschien kunnen we meedenken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, niet helemaal roofdierproof inderdaad maar wel zo goed mogelijk, ik ga en kan er geen bunker van gaan maken.

Ben er nu overigens achter, ze klimt half tegen een muur en hok op, maakt zich helemaal plat en perst zich tussen het net door, staat dan ineens op dak van het hok en springt dan zo over de omheining, je moet het maar bedenken. We gaan er straks iets op bedenken. Wilden toch al ergens maand april de ren gaan veranderen (helemaal betegelen e.d), dan pakken we ook de veiligheid op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze hoeven er niet wild of half wild voor te zijn om te kunnen klimmen in ieder geval ;). Zou er idd wel iets aan doen want als zij er uit kan zal een roofdier er met enige moeite ook wel in kunnen.

Geen gerust stellende gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .