Ga naar inhoud

Konijnencursus


LuneSolaire

Aanbevolen berichten

Dag allen!


 


Ik ben nieuw op het forum en heb wel veel ervaring met konijnen, maar ik ben nu aan het overwegen om een konijnencursus tot konijnentrainer te gaan doen bij M.G. (weet niet of ik de naam mag noemen, maar volgens mij de enige die het aanbiedt). Ik heb deze cursus met mijn hond gedaan en merkte dat mijn konijntjes ook heel goed te trainen waren (overigens niet allemaal, maar soit, ieder dier zn eigen plezier) en ben heel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben of de cursus overwegen etc.


 


(of een ander soortgelijke cursus, maar ik kan ze maar heel weinig vinden in het land)


 


Wat zijn jullie ideeën over dit soort cursussen en opleidingen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee echt op locatie. Dat je naar een school gaat en daar 'les' krijgt over en met konijnen :) (al is heen&weer gesleep met konijnen natuurlijk niet echt ideaal, maar dan met de leskonijnen van de school zoals je weleens hoort).


 


Ben altijd bang met virtuele lessen dat mensen hun konijnen gaan dwingen 'trucjes' te leren en je daar helemaal geen zicht op hebt op welke wijze zij dit doen (en dus niet goed kunt helpen).


 


Ohja! Ik hoor veel over Duitsland. Ik kijk zelf eigenlijk altijd naar Engeland (vanwege de taal en omdat mijn roots daar zelf liggen), maar ik zie best wel veel nieuwe ontwikkelingen uit Duitsland komen. Dank voor de tip, ik ga daar ook eens op zoeken!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gewoon martin gaus zeggen op het forum hoor, we zijn streng in linken maar merk / winkelnamen noemen mag gewoon.


 


Wil je echt les gaan geven aan andere mensen? Want dat is waar die opleiding voor is. Als je het echt voor eigen kennis wil zou je ook de konijnengedrag - cursus van tinley kunnen overwegen. Maar dat gaat minder over trainen. Bernice Muntz geeft ook workshops over vanalles en nogwat, ook over trainen van je konijn. Dat zou je ook kunnen doen ipv een hele opleiding tot konijnentrainer.


 


Persoonlijk vind ik beide cursussen veel geld kosten, en betwijfel ik hoeveel ik er nou daadwerkelijk zou leren :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de link naar andere ervaringen Sanne1993 :). En BunnyBunch Baas, dank, ik ben bekend met het werk van Bernice Muntz, maar zal mij ook nog even in tinley verdiepen. En dat vind ik nou ook, ik vind de opleidingen heel veel geld kosten en vraag mij af of je niet net zo goed zelf een lespakket kunt samenstellen. Maar dat gezegd hebbende: ik vind het wel heel goed dat dit soort opleidingen en cursussen bestaan en dat het konijn van 'instapmodel huisdier' naar volwaardig huisdier lijkt te gaan. Ben benieuwd of ik zelf misschien alternatieven ga vinden, ik ga mij daar maar eens een jaartje in verdiepen :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .