Ga naar inhoud

Problemen met HFST


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had al een topic geplaatst dat mijn nijnen geen HFST meer aten. Blijkt nu dat de luzern te hard gebakken is. Hope Farm heeft mij toen een waardebon gestuurd zodat ik een nieuwe zak kon halen. Dit heb ik gedaan(bij een ander dan waar ik het normaal haal), maar helaas hetzelfde probleem.

Ik heb toen weer een mailtje gestuurd naar Hope Farm. Moest de THT doorgeven(14-10-2015). Kreeg als antwoord dat ze van deze lading geen klachten hebben ontvangen en dat daar geen te hard gebakken luzern inzit. Terwijl ik van de vorige zak een monster moest opsturen kon ze het dus nu op afstand al zien dat deze zak goed was!?

Het raarste is dat mijn nijnen wel HFST eten uit de 1 kg zak die ik in de tussentijd heb gekocht omdat de dierenwinkel de 15 kg zak moest bestellen. Ik heb dit in een mailtje verteld en ook een beetje boos gereageerd dat ik dit niet erg leuk vindt hoe ze het nu afhandelen (zit geen te hard gebakken luzern in dus hiermee is de kous af ). Heb ze ook gezegd dat ik nu verplicht wordt op zoek te gaan naar een ander merk voer daar ik door deze reactie geen vertrouwen meer heb in Hope Farm.

Is wel jammer was altijd erg tevreden met HFST en met mij mijn nijnen. Nu zit ik met 30 kg voer waar ik niets aan heb.

Om een lang verhaal kort te houden welk voer komt er qua bestanddelen en qua prijs in de buurt van HFST?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je iets dat qua samenstelling en qua prijs gelijkwaardig is aan HFST.

Als je iets kwalitatief vergelijkbaars zoekt kom je toch al snel op science selective (is zelfs iets beter nog), maar is wel al gelijk duurder in prijs.

Als je liever niet zo veel wil betalen kun je in principe gewoon iedere biks kiezen. Als het maar niet gemengd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de welkoop select en de hopefarms morgen eens naast elkaar leggen qua ingrediënten en voedingswaarden. Hoewel mijn konijnen ook vaak Science selective of beaphar krijgen (ik wissel met regelmaat, maar altijd met een nette overgang), maar meng deze het liefst met een goedkopere bik erdoor, anders heb ik zelf straks alleen nog maar droge boterhammen ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder zei had ik hetzelfde probleem. Ik ben nu (tijdelijk?) overgestapt op SS (Science Selective) van Supreme. Ik blijf voorlopig even bij SS, omdat ik net als jij er niet zeker van ben welke zakken wel weer eetbaar worden verklaard door de nijnen. Over een tijdje ga ik denk ik toch weer HFST proberen, want ze vonden dit ook altijd erg lekker (tot die 2 verkeerde zakken), deden het er goed op, en het is een stuk goedkoper. Maar ik wacht nog even, nu wel even genoeg gedoe gehad met het voer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder zei had ik hetzelfde probleem. Ik ben nu (tijdelijk?) overgestapt op SS (Science Selective) van Supreme. Ik blijf voorlopig even bij SS, omdat ik net als jij er niet zeker van ben welke zakken wel weer eetbaar worden verklaard door de nijnen. Over een tijdje ga ik denk ik toch weer HFST proberen, want ze vonden dit ook altijd erg lekker (tot die 2 verkeerde zakken), deden het er goed op, en het is een stuk goedkoper. Maar ik wacht nog even, nu wel even genoeg gedoe gehad met het voer ;)

Bij mij vonden ze HFST lekker tot ze SS hadden geproefd en terug gaan is het nooit meer geworden. Ik heb het geprobeerd, ze aten het met lange tanden en de vacht werd een stuk minder. Je hebt kans dat je niet meer terug kan Lienappelsien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze vroeger Care+ gehad, daarna Versele Laga complete brokken (maar daar viel Peentje veel van af en kreeg eet problemen), daarna alle 4 op SS. Tot op heden, zo'n jaar/ 1,5jaar later, is Sience mijn grote favoriet! Konijnen zijn er dol op, en ik doe alles voor mijn beestjes dus of het duur is of niet, ze krijgen het gewoon, en als je goed zoekt dan vind je zakken SS 10kg aan plus minus 30euro in NL via webshops ;-) (want in sommige dierenwinkels betaal je de lachwekkende prijs van 58euro voor een zak van 10kg SS!) Dus mijn tip, SS is kwalitatief erg goed en mijn konijnen doen het er super op. Dus surf even wat rond en je vindt zakken aan een goeie prijs... ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vonden ze HFST lekker tot ze SS hadden geproefd en terug gaan is het nooit meer geworden. Ik heb het geprobeerd, ze aten het met lange tanden en de vacht werd een stuk minder. Je hebt kans dat je niet meer terug kan Lienappelsien.

Ik ben ook nooit meer terug gegaan hoor, dat gedoe met niet eten vind ik veel te vervelend, dan weet je weer niet waar het aan ligt. Met SS heb ik dat probleem nooit meer gehad, voer het nu al 2,5 jaar bijna.

Ja ik weet dat er een kans is dat ze niet meer terug naar HFST willen nu ze SS hebben... :(

Lonja, ik voer al 3 jaar HFST en ze zijn er allemaal altijd dol op geweest. Tot die 2 laatste zakken dan, maar daar is door de fabrikant van bevestigd dat die qua smaak minder waren vanwege te hoog verhitte luzerne. Dus daar was een geldige reden voor, de smaak was gewoon anders dan een normale zak HFST.

Toch denk ik dat er wel een goede kans is dat ze weer aan de HFST kunnen. Ik heb 3 koppels (3 keer ram-voedster) en bij 2 koppels komen de rammen uit de opvang waar ze SS kregen, dus een paar weken lang. Toen ze bij mij kwamen wonen heb ik de eerste dagen bij die koppels HFST en SS gemengd om rustig op HFST over te stappen. Dit ging zonder problemen (die 2 voedsters hebben dus ook al eens SS geproefd, al was het toen wel gemixt met hun HFST). Een eerdere ram die uit de opvang kwam (maar helaas niet meer leeft) leek bij het mixen van de biks HFST zelfs lekkerder te vinden dan SS.

Nou ja, ik wil eerst zeker weten dat bij Hopes Farms alles weer op orde is en dan ga ik maar weer eens een klein zakje proberen. Meteen een zak van 15 kg kopen vind ik ook wat te riskant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik benieuwd waar jij die haalt Gekkie want ik kom ze alleen in de hogere prijzen tegen :P alleen in Engeland is het goedkoop


 


Ik zou juist die nieuwe zak HFST eens willen proberen, bij mij hadden ze opeens besloten dat ze de oude niet meer wilden  8-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie die van 10 kg op de bb webshop niet staan?


Maar, als er zoveel goedkoper webshops zijn, mag ik die dan misschien in pb toegestuurd krijgen? gezien ik ze echt niet kan vinden


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .