Ga naar inhoud

Jef plaatselijke castratie


lenkas

Aanbevolen berichten

deze dinsdag een spannend moment voor mij en kleine Jef!


Hij wordt met een plaatselijke verdoving toch gecastreerd deze dinsdag.


Hij voelt zich op dit moment super, hij weet totaal niet wat hem te verwachten valt.


En het baasje? Die is maar aan het stressen! ik weet waar ik moet opletten na de castratie 


maar toch, wat zijn nog tips? Hij mag heel de dag los lopen, ik denk dat het beste is 


om zeker een paar dagen in een hok. Welke ervaringen hebben jullie met plaatselijke castraties?


 


over iets totaal anders , ik heb deze week de vorige eigenaars tegen gekomen. En je raad het nooit,


ze hebben nu een cavia genomen , in het zelfde oud hok als Jef.... En ze hebben de papieren van Jefke terug gevonden


hij blijkt toch geen 14j te zijn maar 8 jaar , groot verschil!Hij is geboren in dezelfde maand als mijn nijntje Zoezoe


die ook 8j was maar waar ik vorig jaar afscheid van moest nemen...


 De plaatselijke castratie gaat toch door, omdat hij de vorige operatie bijna niet overleefde ,


heb ik  en de DA beslist het zo te doen hoe we hebben afgesproken.


 


voor diegene die niet kunnen volgen waatr ik jef van gered heb , hier de link 


daar jefke verhaal


 


http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/76338-jefke-s-verhaal/


Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes dinsdag! Ik heb altijd het idee dat dieren zich veel beter voelen wanneer een ingreep gebeurt met een plaatselijke verdoving i.p.v. een gehele narcose. Mijn da vergelijkt het altijd met ons en de tandarts, je voelt en ziet wel dat ze ergens mee bezig zijn maar het doet geen pijn. :)

Onze cavia is halverwege vorig jaar plaatselijk verdoofd geweest voor een kleine ingreep (was alleen niet voor castratie) en we hebben niets aan haar gemerkt. Het was net alsof de ingreep nooit gebeurd was terwijl ik er toch echt naast zat en het heb zien gebeuren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff ik kan mij jou ongerustheid voorstellen.

Maar eigenlijk heb ik bij mijn mannetjes altijd zelf er meer last van gehad dan de konijntjes zelf.

Happy wilde niet opgesloten en oei die sprong de dag erna gewoon weer op de bank.

Zij kregen wel narcose dus waren daarna wel een beetje suf enzo.

Ik hoop dat het bij jou dus ook zo gaat meevallen.

Ik ga duimen knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jef is nu gewoon aan het eten, en ik? Ik ben echt gestrest ook omdat Jef 


niet zo graag in kleine ruimtes zit , dus zeker geen dierenarts bak, nu liep hij gewoon


naast me in de praktijk binnen , maar morgen toch proberen hem in zijn bak te krijgen,


ik zette vandaag de bak al beneden met hooi in om te kijken of meneer er in ging zitten, 


ik riep hem en dan komt hij super snel aan gelopen , toen hij de bak zag liep hij een rondje rond 


de bak en liep al stampend weg , nu loopt hij rondt  de bak . Tja hij wilt er echt niet in , ik kan hem wel verstaan


hij heeft heel zijn leven al in een kleine ruimte gezeten .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb diverse castraties onder plaatselijke verdoving gezien/bij geholpen, en alle konijnen waren zodra ze een beetje van de schrik bekomen waren (ze worden toch even vastgehouden natuurlijk) al weer lekker druk bezig met eten/graven/rondrennen/onderzoeken. Komt dus ook vast helemaal goed met Jef! Succes morgen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb eens een konijntje laten helpen onder plaatselijke verdoving en die was er zo weer bovenop. Bij thuiskomst gelijk weer eten, was niks ongewoons aan te merken, ventje leek zich prima te voelen.


Met zijn 8 jaar kan Jefke er nog een paar mooie jaren tegenaan!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb eens een konijntje laten helpen onder plaatselijke verdoving en die was er zo weer bovenop. Bij thuiskomst gelijk weer eten, was niks ongewoons aan te merken, ventje leek zich prima te voelen.

Met zijn 8 jaar kan Jefke er nog een paar mooie jaren tegenaan!

Ja , ik dacht al 14j? hoe lang zou hij dan nog bij mij kunnen blijven?

Ik ben blij dat hij jonger is, hij is hier zo vrolijk echt het zonnetje in huis.

Vandaag om 18u 30 mag ik hem gaan halen , blijkbaar heeft hij al proberen 

te ontsnappen toen ze hem eten wou geven , kleine duivel zo zie je dat hij echt 

haat om opgesloten te zitten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het goed gegaan is! Heb je al een vriendinnetje voor 'm op het oog?


 


Het stukje over ontsnappen doet me denken aan mijn eerste ram (Gijs) die ook gecastreerd werd. Hij moest ook even blijven en iedere keer dat er een hond oid binnen kwam gooide ie uit frustratie zijn voerbak en waterbak om. Rotzakje, haha


Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt iedereen! Jef heeft een eigen willetje , maar dat vind ik super aan hem.


Net thuis gekomen en meneer wou weer gewoon rondt lopen. Hij was blij dat hij weer meer ruimte kreeg.


Hij doet alsof er niks aan de hand is , loopt steeds achter mij aan. Ik laat hem nu enkele dagen enkel in de Living.


Daarna mag hij weer mee huppen naar mijn kamer, Hij eet trouwens heel goed , zo goed dat je zou denken dat hij 


daar geen eten heeft gekregen! (maar hij had daar ook al heel veel gegeten) 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zon dieren voel je inderdaad de warmte en de  liefde .


Jef wijkt niet meer van men zijde en dat zou ik ook nooit willen. We hebben echt een grote band


samen , nog groter dan mijn andere konijntjes 'die ik ook super graag zie ' . Hij is altijd zo vrolijk 


en als ik verdrietig ben weet hij dat en komt hij me lekjes geven. Als ik wakker word het eerste dat ik zie


is Jef hij staat letterlijk naast mijn bed te wachten , ik zou niet meer zonder hem kunnen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

updatje Jefke is hetzelfde, niet speciaal , de eerste dag was hij wat stiller maar nu tja op zen jefs.


Hij staat nu klaar op bijna te vertrekken naar ons mama. Dus lijkt me oke , met de voedster gaat het 


ook vele beter. Zij is vandaag geopereerd , aan haar tandjes , spijtig genoeg moesten ze de tandjes verwijderen.


Ze heeft geen vlooien meer . En volgende week komt ze al naar mij om te wennen achter een poortje. Zij krijgt 


de keuken en de veranda en Jef krijgt de living+ heel de boven. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat je twee stakkers uit dezelfde situatie haalt!


Ik hoop dat ze net zo'n leuk karaktertje heeft als jouw Jef.


Ben stiekem wel een beetje jaloers op hoe leuk jullie het hebben, mijn konijnen zien me vooral als voedselleverancier.


 


Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen met haar erbij, houd ons op de hoogte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .