Ga naar inhoud

welke bodembedekking gebruiken in het konijnentoilet?


konijnenlovertje

Aanbevolen berichten

ik had een paar dagen geleden een topic geplaatst over hoe ik moest beginnen aan het zindelijk maken van mijn konijn, heb me ondertussen goed ingelezen en ben juist terug van de dierenwinkel waar ik een toilet heb gehaald, nu lees ik dat het belangrijk is welke bodembedekking er in het toilet zit, maar nu vroeg ik me af welke dan te nemen aangezien er zoveel zijn,eerst dacht ik zaagsel te gebruiken maar nu lees ik dat dat niet zo ideaal blijkt te zijn. ik weet niet welke bodembedekking te nemen, en heb hier ook geen ervaring mee. daarom hoor ik het ook graag wat jullie meningen hierover zijn en welke bodembedekking jullie in de toiletten gebruiken, alvast bedankt!


 


PS: ik was aan het twijfelen of ik het topic hier zou plaatsen of bij huisvesting, aangezien bodembedekking me meer iets lijkt voor huisvesting maar zindelijkheid dan weer meer met gedrag te maken heeft, dus als het verkeerd staat alvast mijn excuses!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook houtkorrels. Soms van Plospan, soms van Happy Home. Het staat bij de kattenbakvulling. Tien kilo voor 5 euro, daar doe ik een maand mee. Je ruikt geen urinegeur, het absorbeert gewelding (ik doe er 1 cm korrels in en de dag erna heb ik 3 cm in het toiletbakje), je gooit het weg in de groenbak, en het plakt niet in de haren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik hennepvezel. Heb ooit houtkorrels geprobeerd toen de hennepvezel op was, maar dat was toch echt helemaal niet de bedoeling zo werd mij duidelijk gemaakt door mijn konijn (had er toen pas 1 omdat hij nog te jong was voor castratie).

Hij heeft toen hooi in de toiletbak gesleept en zeer nauwkeurig alle houtvezel bedekt met hooi. Nooit zoiets gezien. Daarna ging hij precies naast de bak een plasje doen terwijl hij stikzindelijk was vanaf dag 1. Nou dat was dus binnen een paar uur duidelijk dat ik daar echt niet mee aan hoefde te komen. Vooral dat hooi erover leggen was zo duidelijk! "Er ligt iets engs in mijn bak wat er niet hoort en ik krijg het niet weg dus ik heb het maar zo opgelost".

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .