Ga naar inhoud

Heeft Hazel giftige planten gesnoept?


hemmel

Aanbevolen berichten

Vanmorgen zat Hazeltje los in de tuin. Ik had de kooi niet goed dicht gedaan. De tuin staat vol met giftige planten en ik had twee weken geleden slakkenkorrels gestrooid. Doe ik dus ook nooit meer.


Ik zit haar nu met argus-ogen in de gaten te houden. Is ze suf? Heeft ze pijn?


 


De DA zegt dat ze weinig kunnen doen als ze niet weten wat ze heeft gehad en wat de klachten gaan worden. Hazel heeft nu twee norittabletjes op en verder veel groen en fruit. Als het over 24 uur goed met haar gaat, heeft ze geen gif binnengekregen.


 


Ik ben zo boos op mezelf!


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojeetje wat schrikken.

Heb ooit eens onwetend pruimentakken gegeven. Oh wat was ik toen bang.

ieder uur een spuitje met opgelost norit erin inderdaad veel groente en fruit gegeven .

En na 24 uur opgelucht adem gehaald.

Ik hoop dat Klaver een verstandig konijn was en alleen de goede dingen gegeten heeft.

Ik ga heel hard duimen voor je.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, daar ben ik weer :-)


 


Voor Hazel viel het mee, ja. Gelukkig.


Ik dacht, toen ik ging slapen, inderdaad dat ik zou dromen van verdwenen of doodzieke konijnen. Maar dat viel mee. Ik moet wel mijn best doen om niet drie keer op te staan om het hok weer te controleren.


 


Hazel heeft de vrijheid geproefd. Ze blijft aan het deurtje rammelen, en toen ik haar gister niet snel genoeg insloot, rende ze het hok uit, de tuin in. Ze wist precies waar ze wezen wou. Vorige week, als ik haar een paar tellen op de grond los liet, rende ze nog terug haar kooi in of bleef onwennig zitten. Dat kan nu dus niet meer. Ze weet de weg en is niet bang, los in de tuin.


 


 Er zitten nu knijpers op de deurtjes. Misschien is het ontsnapgedrag over als ze dadelijk weer bij haar rammelaar in het hok mag. Nog tien dagen, dan kunnen ze weer bij elkaar.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat een idee.

Ik laat de ren ook wel open staan als ik ze schoon maak maar ze kijken bij de deur de wijde wereld in en gaan niet verder. Terwijl naast hun ren de kruidentuin ligt.

Mijn oppas heeft tijdens vakantie ze in de tuin laten lopen vond dat leuk. Ik natuurlijk boos want als konijnen eenmaal verder zijn geweest willen ze altijd verder.

Ons huiskonijn ging jaren niet verder dan de woonkamer deur. Tot mijn jongste het leuk vond om haar eens mee de trap op te lokken naar boven.

Toen moest ik er goed opletten want voordat je het wist zat hij boven.

Serenay was in het begin wel een uitbrekertje maar nu ook niet meer.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .