Ga naar inhoud

Hoe myxomatose voorkomen?


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Op dit moment is er echt een myxomatose uitbraak bij ons in de buurt.

Net zelf een wild konijn met Myx gevonden op nog geen 400 meter bij m'n huis vandaan.

Dit komt toch wel erg dichtbij!

Zeker ook omdat er vlak bij een bos(je) zit met wilde konijnen.

Zijn er nog dingen die ik kan doen om m'n eigen konijnen zoveel mogelijk te beschermen?

Ze lopen buiten en naar binnen halen is niet mogelijk.

En ze zijn ingeënt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat belangrijkst is dat je konijnen geënt zijn. Verder zou je ze evt kunnen afschermen van muggen, dan moet je bijv gaas ofzo spannen dat er nergens een mug het verblijf in kan.

Hier in de buurt ook al aantal konijnen besmet geraakt en overleden, deze waren dan ook niet geënt en op de site van de DA staat het ook dat er de laatste weken een aantal konijnen met myx binnen zijn gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijke hoeveelheid aan muggen he?! Bizar. Ze zitten nu nog binnen terwijl het al aardig koud wordt.

Mijn nijnen zijn geënt. Daarnaast heb ik de spinnen die her en der in de ren zaten maar netjes laten zitten. Ik gruwel echt van spinnen maar aan de andere kant kunnen ze nu wel de muggen vangen in hun web.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spinnen mogen hier ook hun werk blijven doen ;)

In huis hebben we weinig vliegen en muggen, lang leve de kat (die vangt echt alles!).

Ik ga ze gewoon extra goed in de gaten houden, hun hok schoon houden en duimen dat er niets gebeurd.

Vond het konijn vanmiddag ook best wel zielig.

Hij werd ineens opgepakt, hij schrok zich wild, maar hij kon echt niets meer zien.

Toen ik langs hem fietste wist ik het ook meteen, weer een geval van Myx...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het bidden en duimen om, ook hopen dat het goed hard gaat vriezen deze winter. Liefst een paar weken flink droogvriezend weer. (die sneeuwbende is niet handig met mijn werk namelijk). Maar dan gaat er een heleboel ongedierte een keer dood. Die hebben de afgelopen winter allemaal overleeft.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook myxo gehad en de DA heeft toen al mijn konijnen een vervroegde hervaccinatie gegeven.


Twee van mijn konijnen waren jammer genoeg niet meer te redden.


 


Mss een idee om jou konijnen ook een vervroegde hervaccinatie te geven enkel voor de zekerheid als het zo dicht


in de buurt is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen waren ook pas in april geent en zouden volgend jaar april weer geent worden.Toch heeft de DA ze verleden


maand gehervaccineerd voor hun eigen veiligheid.


 


Mijn nijnen worden ook jaarlijks geent al van zolang ik konijnen heb.Komt er een nieuw konijn binnen dan gaat deze voor


2 maanden in quarantaine waarin het dan ook gevaccineerd wordt en een gezondheidscontrole krijgt ook al wordt er


door hun baasje gezegd dat het dier geent is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .