Ga naar inhoud

Lola ziek


Nvy

Aanbevolen berichten

Gisterochtend toen mijn vriend de konijnen hooi gaf had Lola zich verstopt. Ze kwam wel op het hooi af, maar toen ik even later langsliep zat ze weer op haar verstopplek. Omdat ze niet goed at en slechts slokje voor slokje dronk heb ik de DA gebeld die zei dat ik haar voor het spreekuur al metocloral kon geven en kon beginnen met dwangvoeren.


 


De DA heeft haar gisteravond onderzocht, maar kon niets vinden. Buik was goed, tanden zagen er goed uit. Wel was ze afgevallen tot 1385. Eerder deze week woog ze thuis 1530, maar onze weegschaal is niet precies gelijk met die van de DA. Omdat wij het idee hebben dat ze haar kopje iets naar rechts trekt, vooral als ze eet, zijn we begonnen met een panacur behandeling, ook heeft ze pijnstilling en medicijnen om haar maag/darmen op gang te houden gekregen.


 


Ze eet nu vooral kruiden, en je ziet duidelijk dat ze langzamer en minder driftig eet dan de anderen. Hooi eet ze voorzichtig en kleine beetjes, dan begint ze weer te tandenknarsen. Gisteravond heeft ze vier uur tegen mijn vriend aangelegen op de bank, nu zit ze tegen haar konijnenmaatjes aan.


 


Toen ik haar vanochtend wat wilde bijvoeren (vooral om het vocht, volgens mij drinkt ze namelijk niet) voelde ik een bobbeltje onder haar kaak aan de kant waar ze met haar hoofd naar neigt. We moesten vanavond weer langskomen in het spreekuur, hopelijk weten we dan iets meer. Aan de ene kant denk ik dat het wel goed komt, zeker als ik zie hoe enthousiast ze op kruiden reageert. Aan de andere kant ziet ze er toch wel heel zielig uit in her hoekje van de ren met haar koppie een halve centimeter naar rechts.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel! We gaan zo naar de DA.


 


Lien, het gaat inderdaad al ongeveer een jaar erg goed. Natuurlijk zijn er wel af en toe problemen, maar niet zo vaak en zo erg als in de tijd dat ze duidelijk ziek waren. Ik had ze van de week dus voor het eerst in tijden gewogen en toen leek alles nog normaal. En nu dan onverwacht toch weer mis. Nou ja, zo eens kijken wat de DA er mee kan.


 


Ik houd jullie op de hoogte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het duimen!

We zijn eindelijk terug. Toen ik haar in de reiskist zette merkte ik dat haar borst doorweekt was van het kwijlen.

DA heeft röntgenfoto's van haar kaak gemaakt en de wortel van een van haar onderste snijtanden is ontstoken. Hij vermoedt dat het zo snel erger is geworden doordat hij gister druk op de tanden heeft gezet bij het controleren van het gebit.

We gaan nu met antibiotica, pijnstillers, en dwangvoer het weekend in en kijken maandag hoe we er dan voor staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het hopen, maar het ziet er vandaag niet goed uit.


 


Ze eet nog minder dan gisteren. Gister bij de DA woog ze 1340, nu weegt ze 1250. Naast het tandprobleem blijkt ze een van de medicijnen niet goed verdragen te hebben, waardoor we vanochtend dikke klodders slijm bij haar keutels vonden. In overleg met de DA krijgt nu iets extras voor haar maag/darmen. 


 


Ze is nu extreem slap en ik vrees dat er nu snel iets aan moet slaan, anders wordt het wel heel moeilijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lola is niet meer. Ze is op haar zij op een kussen gaan liggen, ging steeds langzamer ademen, en heeft haar lichaam nog een paar keer gestrekt.


 


We kunnen niet geloven dat het zo snel is gegaan, maar we zijn blij dat ze niet langer heeft geleden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel! Ik kan het echt nog steeds niet geloven...


 


Ze ging heel snel achteruit. Mijn vriend zat naast haar en ik had de DA aan de telefoon om te vragen of het beter zou zijn haar nu in te laten slapen of het z'n gang te laten gaan toen ze de grote 'aanval' had. Ze heeft nog enkele minuten zwaar doorgeademd met ons ernaast en toen ik haar oppakte stierf ze. 


 


De DA belde later nog terug om ons te condoleren en te vragen of we een sectie laten uitvoeren (al onze konijnen hebben/hadden nierproblemen en tot nu toe weten we niet waarom). We hadden Lola's lichaam toen al weggebracht en we hebben besloten geen sectie uit te laten voeren. De DA zei verder dat hij ook niet had verwacht dat het zo snel zou gaan en dat hij denkt dat de onderliggende problemen haar al verzwakt hadden. Het is de afgelopen dagen wel duidelijk geworden dat als Lola niet drinkt de bak er twee keer zo lang staat, dus waarschijnlijk ging het al een tijdje minder goed.


 


Ik zal zo nog een stukje bij de Regenboogbrug zetten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!


 


Ja, het leek inderdaad zo goed te gaan de laatste tijd...


Vandaag in alle rust nog eens de situatie met de DA besproken. Hij vermoedt dus dat ze al langer last had van haar tand en dat de behandeling voor haar al verzwakte lichaam te heftig was. Hij heeft daarom een 'strijdplan' hoe SId of Daphne eventueel te behandelen als zij ziek zouden worden. Onze konijnen kregen al de minimale dosis en bijv. pijnstillers alleen als ze duidelijk pijn hebben, maar zelfs een minimale behandeling was mogelijk te veel voor Lola's nieren. Mocht een van onze nijnen nu ziek worden zou de nierfunctie dus extra ondersteund worden.


Ook hebben we afgesproken dat we bij Sid en Daphne binnenkort nog eens bloedonderzoek laten doen om te weten hoe ze er nu voor staan, vooral wat betreft nierwaarde.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .