Ga naar inhoud

In laten slapen.. of niet?


Charell

Aanbevolen berichten

He bah, wat naar. Ik zou idd met je dierenarts praten over spreiding van de kosten. Ik had het niet verwacht van mijn dierenarts maar als er omstandigheden zijn, hebben mensen best begrip hoor. Ik zeg altijd maar, ik kom toch wel weer terug, ik heb 2 honden, 4 katten, 4 konijnen en 2 cavia's dus we zien elkaar wel vaker.

Dit jaar was wel heel erg, we hebben gehad: een verstopping, tweemaal maden en myasis, twee enorme abcessen (kat en konijn), twee tumoren die drie keer onder het mes moesten, pff. En dan nog de normale financiele misere. Meer mensen hebben het nu moeilijk met geld iig. Ik duim voor dat ie nog even mee mag maar als ie morgenochtend nog steeds niet iets beter is, zou ik ook niet zo het weekend in willen. Hier in Zaanstad heb je wel een mobiele dierenarts die je kunt bellen in het weekend, via google te vinden. Stel dat ie zondag ofzo echt achteruit gaat, zou je die kunnen bellen. Om hem in te laten slapen, bedoel ik. Veel sterkte iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 22, ik moet werken morgen, mijn vader moet werken, mijn moeder moet werken en mijn zusje is bij haar vriend al 2 weken lang.. Ik ben pas 6 uur vrij, mijn moeder 5 uur en mijn vader is chauffeur, dus dat weten we nooit.. 


Bink moet alleen morgen een dagje binnen blijven, dit weekend kan hij los, en maandag maak ik een afspraak bij de DA, dat is de enige oplossing.. Een andere is er gewoon niet.. Kan er niks anders van maken.. Zit er al erg genoeg mee..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niet. Ik maak het hem zo comfortabel mogelijk. Wanneer hij naar buiten kan, gaat hij ook gewoon naar buiten. Mijn moeder is vrij maandag, dus dan moeten we maar kijken hoe het dan gaat.. Ik ga gewoon door met de Panacur.. Hopelijk knapt hij dit weekend nog op


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel erg voor je hoor! Ik heb ook wel eens in zo'n situatie gezeten, heel erg is dat. Heb je nergens hulptroepen die je in kunt schakelen? Al is het een buurvrouw die je vertrouwt ofzo, ik roep maar wat hoor. Ik weet niet waar je woont, ik zou best willen helpen. Ik woon in Noord Holland, Zaanstad, vlak boven Amsterdam.

Maar ja, je wilt er zelf naar toe natuurlijk, je kunt niet met je baas praten en een dag onbetaald verlof oid krijgen? Als hij zo belangrijk voor je is. Iedereen heeft wel eens een spoedgeval he, zou best kunnen dat je baas begrip toont. Maar heel vervelend allemaal voor je, echt. Ik kan me goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws! Mijn moeder was vrijdag onverwachts eerder vrij! Ze heeft met de dierenarts besproken wat we het beste kunnen doen. Hij zei dat we het nog steeds niet op mogen geven en heeft ons nog een extra kuur Panacur meegegeven.


Ik moet zeggen, Bink is wat levendiger dan de afgelopen week. Hij spartelt nog een beetje, maar hij kan inmiddels zelf weer overeind komen. 


Hij kijkt wat vrolijker uit zijn oogjes na mijn idee. Hij lijkt zich beter te kunnen redden. 


Ik hoop dat het zo blijft gaan. Het lijkt nu echt de goede kant op te gaan. Geen idee of dit door de Panacur komt of dat het komt dat hij er mee leert leven, maar het is niet meer zo erg dan eerst. 


Ik blijf hopen en ik geef de moed nog niet op! Zolang hij nog eet en vrolijk blijft, laat ik hem nog niet inslapen!


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed nieuws zeg, als ie nu wat beter is, zou ik denken dat ie toch op de panacur reageert. Ja toch? Maar ik snap dat je de horlepiep nog niet aan het dansen bent, het is nog even afwachten of het doorzet natuurlijk. Nou je hebt iig een prettiger weekend dan verwacht, ik hoop dat dit toch de remedie blijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had maar 1 spuitje Panacur gekregen. Nu hebben we er nog 1 bij. Daarna moeten we weer verder kijken of we eventueel meer nog meer moeten toedienen.aangezien de DA twijfelt of het wel EC is.


 


Het maakt mij niet uit, hij maakt weer een blije indruk en als hij omvalt, staat hij zelf weer op, terwijl we deze week hem nog overeind moesten helpen. Hij is sterker dan ik dacht!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, omdat je zo snel overwoog om inslapen en de ervaring hier veel ruimer is en we wel vaker konijntjes voor anderen opvangen en behandelen. Je kan het nog in overweging nemen, want ik vind het wel vreemd dat je geen pijnstiller/ontstekingsremmer en dexamethason heeft gekregen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk gewoon dat het beter met hem gaat. Of dat toeval is of dat dit door de Panacur komt, weet ik niet. Het maakt me ook niet uit, áls het maar beter gaat. 


Mijn DA zou heus wel weten wat hij doet, daar vertrouw ik hem op. Hij zou ongetwijfeld meer kennis hebben dan ik


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee duh, daarom hebben we nog een keer een kuur gekregen. Mijn god, ik doe alleen maar wat de dierenarts mij adviseert hoor

Je zei dat een kuur 1 spuitje was. Nou weet ik niet hoe groot jouw konijn is maar uit 1 spuitje kun je toch onmogelijk voor een maand Panacur halen. En een kuur is bij EC een maand. Nog een kuur is dus normaal gesproken een tweede maand, niet een tweede spuit. Waarom krijg je niet gewoon een kuur van een maand mee dan? Het was dat het weer slechter ging en daarom ben je maar weer gaan bellen, maar als dat niet gebeurd was had je nu zonder Panacur gezeten. Dat kan toch niet zo?

Ik snap het gewoon niet. Je opent en topic waarin je advies vraagt maar vervolgens leeg je alle advies en hulp naast je neer.

Als je graag alleen doet wat de dierenarts zegt zoals je afgelopen maanden heb gedaan (met weinig resultaat want vandaag gaat het goed want hij mag los en morgen ligt ie weer op zijn gat in het hok) dan is dat natuurlijk jouw keuze, maar ik begrijp jouw vertrouwen in die dierenarts niet en ik snap niet dat er geen lampje gaat branden van hé waarom zeggen de mensen die er ervaring mee hebben en de konijnen weer op de poten hebben gekregen allemaal medicijnen waar ik mijn arts niet over hoor?

Ik heb echt het gevoel tegen een muur te praten en dat je de hulp die je hier gegeven wordt niet wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .