Ga naar inhoud

Brokkenpiloot Sem; ooglid staat open


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Na een heftige periode met Sem die ontzettend voorspoedig is verlopen zie ik vanmorgen bij Sem een hangend ooglid. (onderkant oog.. Gapend ooglid)


Iemand enig idee wat dit kan zijn of waar het door veroorzaakt wordt?


 


Ik sluit een kortstondige ruzie tussen Sem en Fritz niet uit.. Ze hebben sinds Sem's operatie regelmatig 'huwelijksproblemen'...


 


post-2386-0-78859700-1405247362_thumb.jp


Link naar reactie
Delen op andere sites

Rian, kan het ook zijn dat het vanzelf weer overgaat? 
Het heeft iig wel raakvlak met wat ik vanmorgen bij Sem zag.

Nu heeft ze het oogje weer normaal staan..

Of ze houdt me voor de gek om extra veel aandacht te krijgen of ze is gewoon raar met al die fratzen van d'r. :)

 

Ik hoop niet dat het weer op een operatie aan moet komen. Of ze dat nog aan kan op haar leeftijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat niet hetzelfde als een cherry eye, bij molossers? (soort honden, bijv. cane corso e.d.)


Dat valt te verhelpen met een operatie, of dat bij konijnen kan weet ik niet..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee een cherry eye ziet er echt anders uit, dan zou ik eerder ectropion zeggen dan cherry eye. En een cherry eye kan zeker weten bij konijnen met een operatie verholpen worden.

Daarbij is een cherry eye iets heel anders. Een cherry eye is namelijk een traanklier die omgeklapt is waardoor die zichtbaar word. Ectropion daar in tegen is een naar buiten gedraaide rand van het ooglid. En misschien is er wel zoals christa zegt helemaal niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft er naar mijn weten geen last van. Het is nu ook weer plots weg. Dus of er een traanklier omgeklapt was en weer terug.. 

Geen idee. Ze eet en drinkt goed. Ze reageert enthousiast op aandacht of op mijn aanwezigheid.. Voor zover is er niks aan het handje. 
Maar ik blijf het vreemd vinden dat het nu weer opeens weg is. (gelukkig! dat wel, maar vreemd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps te vroeg geplaatst.

De laatste zin kunnen jullie even vergeten want dat was niet helemaal wat ik bedoelde. xD

Misschien is het zoals christa al zegt iets dat vaker voorkomt bij fh's. De enigste die met zekerheid kan zeggen wat het is en of er een behandeling/operatie nodig is de da, dus ik denk dat het handig is om de da iig even er naar te laten kijken als je het niet vertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps te vroeg geplaatst.

De laatste zin kunnen jullie even vergeten want dat was niet helemaal wat ik bedoelde. xD

Misschien is het zoals christa al zegt iets dat vaker voorkomt bij fh's. De enigste die met zekerheid kan zeggen wat het is en of er een behandeling/operatie nodig is de da, dus ik denk dat het handig is om de da iig even er naar te laten kijken als je het niet vertrouwd.

 

Als het zich vandaag weer voordoet zal ik advies vragen bij Wilhelmina Park Utrecht. 

Maar ik zal niet direct naar mijn DA gaan in Heerlen. Ben een beetje geschrokken van de ondeskundigheid na mijn laatste bezoekje. 

Geen slecht woord over hen overigens, ze hebben mij en Sem altijd goed geholpen.. maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt geraakt. 

Daarnaast is de operatie van Sem nog maar net 3 weken geleden geweest en de financiële consequenties daarvan waren niet zo zuinig.    

 

Ik heb AB, pijnstilling, darm stimulerende middelen en dwangvoer in huis. Mocht het nodig zijn, dan ben ik goed voorbereid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .