Sherrifke Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Na een heftige periode met Sem die ontzettend voorspoedig is verlopen zie ik vanmorgen bij Sem een hangend ooglid. (onderkant oog.. Gapend ooglid)Iemand enig idee wat dit kan zijn of waar het door veroorzaakt wordt? Ik sluit een kortstondige ruzie tussen Sem en Fritz niet uit.. Ze hebben sinds Sem's operatie regelmatig 'huwelijksproblemen'... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Ik weet niet of het bij konijnen ook bestaat, maar bij mensen heet dat een ectropion, een naar buiten gedraaid ooglid, en kan operatief verholpen worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 http://nl.wikipedia.org/wiki/Ectropion_%28oog%29 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 13 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Rian, kan het ook zijn dat het vanzelf weer overgaat? Het heeft iig wel raakvlak met wat ik vanmorgen bij Sem zag.Nu heeft ze het oogje weer normaal staan..Of ze houdt me voor de gek om extra veel aandacht te krijgen of ze is gewoon raar met al die fratzen van d'r. Ik hoop niet dat het weer op een operatie aan moet komen. Of ze dat nog aan kan op haar leeftijd.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Heeft ze er ook last van?Volgens mij zie ik wel vaker van die Droopy-ogen bij franse hangoren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 is dat niet hetzelfde als een cherry eye, bij molossers? (soort honden, bijv. cane corso e.d.)Dat valt te verhelpen met een operatie, of dat bij konijnen kan weet ik niet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 https://www.google.nl/search?q=cherry+eye&rlz=1C1CHFX_nlNL572NL572&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=L4bCU473L4OAPcD8gbAP&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=732 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunbun beauty Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Nee een cherry eye ziet er echt anders uit, dan zou ik eerder ectropion zeggen dan cherry eye. En een cherry eye kan zeker weten bij konijnen met een operatie verholpen worden.Daarbij is een cherry eye iets heel anders. Een cherry eye is namelijk een traanklier die omgeklapt is waardoor die zichtbaar word. Ectropion daar in tegen is een naar buiten gedraaide rand van het ooglid. En misschien is er wel zoals christa zegt helemaal niets aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Hm, oke. Dat wist ik niet. De cane corso bij kennissen had ook een cherry eye, en dat zag er precies uit als bij het konijn. Dus vandaar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 13 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Ze heeft er naar mijn weten geen last van. Het is nu ook weer plots weg. Dus of er een traanklier omgeklapt was en weer terug.. Geen idee. Ze eet en drinkt goed. Ze reageert enthousiast op aandacht of op mijn aanwezigheid.. Voor zover is er niks aan het handje. Maar ik blijf het vreemd vinden dat het nu weer opeens weg is. (gelukkig! dat wel, maar vreemd) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunbun beauty Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Oeps te vroeg geplaatst. De laatste zin kunnen jullie even vergeten want dat was niet helemaal wat ik bedoelde. xDMisschien is het zoals christa al zegt iets dat vaker voorkomt bij fh's. De enigste die met zekerheid kan zeggen wat het is en of er een behandeling/operatie nodig is de da, dus ik denk dat het handig is om de da iig even er naar te laten kijken als je het niet vertrouwd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Volgens mij gaan ectropions niet uit zichzelf weg, dus misschien heb je inderdaad geluk en is het dat niet! Zou fijn zijn :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 (Ik zie ectropions overigens vooral bij oudere mensen, weet niet of het leeftijdsgebonden is bij zowel mensen als dieren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 13 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Oeps te vroeg geplaatst.De laatste zin kunnen jullie even vergeten want dat was niet helemaal wat ik bedoelde. xDMisschien is het zoals christa al zegt iets dat vaker voorkomt bij fh's. De enigste die met zekerheid kan zeggen wat het is en of er een behandeling/operatie nodig is de da, dus ik denk dat het handig is om de da iig even er naar te laten kijken als je het niet vertrouwd. Als het zich vandaag weer voordoet zal ik advies vragen bij Wilhelmina Park Utrecht. Maar ik zal niet direct naar mijn DA gaan in Heerlen. Ben een beetje geschrokken van de ondeskundigheid na mijn laatste bezoekje. Geen slecht woord over hen overigens, ze hebben mij en Sem altijd goed geholpen.. maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt geraakt. Daarnaast is de operatie van Sem nog maar net 3 weken geleden geweest en de financiële consequenties daarvan waren niet zo zuinig. Ik heb AB, pijnstilling, darm stimulerende middelen en dwangvoer in huis. Mocht het nodig zijn, dan ben ik goed voorbereid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Oke! Super. Afwachten maar. Vooralsnog ziet het er allemaal rooskleurig uit :-) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 13 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2014 (Ik zie ectropions overigens vooral bij oudere mensen, weet niet of het leeftijdsgebonden is bij zowel mensen als dieren) Als het leeftijdsgebonden is, dan kan het kloppen.. Sem is 'bejaard' in de ogen van sommige; 4,5. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunbun beauty Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Ik had het topic toen gelezen idd er kwam een baarmoeder uit die even zwaar is als caramel :o. Ik hoop voor jou en sem dat het weg blijft nu iig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
femmeke Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Ahhh ik wou je een pbtje sturen maar je inbox is vol. Aangezien je het over een DA in Heerlen hebt en ik daar ook woon, misschien kan ik helpen maar lijkt me niet zo aardig om namen van DA's publiekelijk te plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten