Ga naar inhoud

Mijn lieve Bibi overleden. Ik ben er kapot van :'(


suzan2801

Aanbevolen berichten

Mijn voedster Bibi (teddy dwerg) is gister avond overleden. Ze was pas 1,5 jaar oud.


 


Ik ben met haar in twee maanden tijd 5 keer naar de dierenarts gegaan.


Als ik brokjes gaf en ze at niks, dan wist ik al dat het mis was. Telkens ging ik naar de dierenarts.


1x had ze gas in haar buik. Alle andere keren, was het voor de DA onverklaarbaar waarom ze niet wilde eten.


 


Ze heeft alle 5 de keren een injectie gekregen om haar darmen op gang te helpen. 1x heeft ze een antibiotica kuur gekregen. 


De keer dat ze gas in haar buik had, heb ik ook haar buikje gemasseerd en infacol gegeven (op advies van de da)


 


Alle keren dat ik bij de DA ben geweest en ze die injectie had gekregen, was ze de volgende dag weer helemaal opgeknapt! Ze at alles weer en huppelde weer rond.


 


Gister middag merkte ik weer dat ze niet actief was. Ze zat stil in een hoekje en vloog weer niet op haar brokjes af.


Ik heb haar toen gedwangvoerd (dit heb ik de andere keren toen ze ziek was vaker gedaan)


Ik ben toen naar mijn werk gegaan en nog in mijn gedacht gehad dat als ze s'avonds nog niet zelfstandig at ik wederom naar de dierenarts zou gaan. Maar ik was te laat!!!


 


Ik voel me echt schuldig en kan niet geloven dat ze er niet meer is.  Waarom zou ze nou steeds zo ziek zijn geweest? 


 


Ik had 5 konijntjes bijelkaar zitten. 1 ram en 4 voedsters. Dit ging super goed! Bibi en het rammetje zaten het langst bijelkaar. De andere 3 voedsters zijn er in januari bijgekomen.


 


Mijn rammetje en Bibi lagen altijd tegen elkaar. Ze deden alles samen. Ik vind het zo zielig voor hem. Hij heeft natuurlijk nog die andere 3 dames, maar die zoeken meer elkaar op. Kan ik hier iets tegen doen?


 


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


 


Groetjes Suzan


 


 


 


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je Suzan! Allereerst sterkte met het verlies.

Je moet je niet schuldig voelen, konijnen laten het ook (te) laat merken. Je hebt je best gedaan.

Al een konijntje gas heeft kunnen ze erg snel achteruitgaan. Hoeft in dit geval ook niet zo zijn geweest. Heb je al contact met de da opgenomen of hun een idee hebben? Wel raar dat ze nooit wat konden vinden... Ik neem aan dat de dierenarts wel steeds naar haar gebit heeft gekeken?

Je moet in de gaten houden hoe je andere konijntje zich gedraagt, ze zitten wel allemaal bij elkaar? Misschien trekt hij uiteindelijk meer naar de andere toe, als je een nieuwe dame erbij moet koppelen is met een groep weer lastiger. Hier heb ik geen verstand van.

Succes en sterkte nogmaals.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte. Voel je niet schuldig. Je hebt je best gedaan. Al was je wel direct naar de dierenarts geweest dan weet je nog niet of ze het dan wel had gered deze keer. Het is zo te lezen erg snel gegaan.

Je ram zal inderdaad even moeten wennen. Hou hem even goed in de gaten (blijft hij goed eten en keutelen?) en dan heb je kans dat hij meer naar de andere dames gaat trekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je niet te schuldig te voelen, het is gebeurt en misschien was dat ook zo geweest als je die ochtend direct naar de DA was gegaan. Je zult het nooit weten. Wel zou ik zelf niet snel, zonder overleg met de DA beginnen met dwangvoeren, misschien is dat wel iets om een (onverhoopt) volgende keer aan te denken. Niet dat ik nu verwacht dat het daardoor is gekomen hoor. Misschien is het wel gewoon altijd een heel zwak beestje geweest. Echt zo'n pechkonijntje, dat kan. Hoe dan ook heel veel sterkte!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte met het verlies. Sommige konijnen hebben gewoon zwakkere darmen, daar worden ze mee geboren dus daar kun je niks aan doen. Konijnen kunnen aan veel ziektes overlijden en aan sommige is gewoon niks te doen. Een diagnose stellen is ook niet altijd mogelijk. Er kan nog iets gaan veranderen in je groepje nu Bibi er niet meer is. Ik zou het even afwachten persoonlijk. Mijn konijnen zijn een paar weken van slag als er eentje is gestorven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties!


Fijn dat jullie meeleven.. er zijn zoveel mensen die denken; ach ja het is maar een konijn.


Ik had een hele speciale band met haar! Ze was zo'n lieverd.


 


Ik heb de dierenarts gebeld en hij zei ook dat ze waarschijnlijk altijd al hele gevoelige darmen heeft gehad en dat als ik gister ochtend was gekomen, ze waarschijnlijk weer snel ziek zal worden en dat ik er niks aan kon doen. 


Hij heeft steeds haar gebit en oortjes gecontroleerd, haar temperatuur gemeten en aan haar buikje gevoeld. Hij kon steeds niks vinden, behalve die ene keer gas in haar buik.


 


Shaggy (het rammetje) zit nu steeds bovenin (bovenin is het hok, onder grote ren) daar zat Bibi gister steeds in een hoekje, dus ik denk dat hij het wel degelijk voelt. Gelukkig is 1 van de dames haar op gaan zoeken en zitten ze nu met z'n tweetjes samen. Dat is denk ik een goed teken.


 


Foto 1 bibi


Foto 2 bibi en Shaggy


foto 3 net gemaakt shaggy met 1 van de andere dametjes


 


post-13572-0-03674100-1403097557_thumb.jpost-13572-0-40721100-1403097574_thumb.jpost-13572-0-97537300-1403097615_thumb.j


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies. Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is. Voel je niet schuldig.


Met Shaggy gaat het denk ik wel goed komen als er al een dame hem is komen opzoeken. Dat is het voordeel van een groep, ze zitten dan niet gelijk alleen na het overlijden van hun maatje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .