Ga naar inhoud

Snijtand of stifttand?


Majk

Aanbevolen berichten

Ik ontdekte net bij Bobbie een tandje tijdens zijn checkup. Zijn tanden zijn ergens eind vorig jaar getrokken omdat ze scheef groeiden. Nu is er dus een tandje terug gegroeid. Is dit een snijtand of een stifttand?

Volgens de dierenarts kon een stifttandje niet zo veel kwaad namelijk.

post-12141-0-09082000-1400528049_thumb.j

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor :) Ik zie het vaker in de opvang bij de tandloosjes, het is moeilijk om deze volledig te trekken, omdat ze zo kwetsbaar zijn. Mijn Tristan heeft het inmiddels alweer jaren zo, maar zolang ze er geen last van hebben kan die blijven zitten. Daarvoor zou ik in ieder geval hem niet onder narcose doen en weer laten trekken, want over het algemeen kan het geen kwaad, maar in de gaten houden is natuurlijk altijd verstandig :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord dat stifttandjes altijd aan de bovenkaak groeien dus als het beneden is dan is de gewone tand waarschijnlijk terug gegroeid. Heb het bij mijn konijntje ook gehad en die moest er toch weer uitgehaald worden, ze hebben toen de 2 stifttandjes boven ook maar gelijk getrokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord dat stifttandjes altijd aan de bovenkaak groeien dus als het beneden is dan is de gewone tand waarschijnlijk terug gegroeid. Heb het bij mijn konijntje ook gehad en die moest er toch weer uitgehaald worden, ze hebben toen de 2 stifttandjes boven ook maar gelijk getrokken

heb je de foto bekeken? :P

 

Ik heb 2 tandeloze rammetjes gehad. Beiden hadden een achter gebleven stifttandje, wat geen enkel probleem was. Ze breken inderdaad vanzelf af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .