Ga naar inhoud

Konijn mist controle bij lopen


Lonja

Aanbevolen berichten

Vanavond wilde ze haar Panacur niet eten.

Ik dacht die mist nu echt de andere konijnen, dat ze gisteren naar ze toe was gegaan zegt natuurlijk ook wel wat. Ze had ook niet veel gegeten vandaag.

Uiteindelijk heb ik haar maar weer met hok en al in de ren gezet met het idee dat ze er misschien wel gewoon bij kon.

Maar eerst Panacur opeten. Het duurde een uurtje maar toen had ze het op. Terwijl ze er eerst 3 uur naar had zitten kijken, dus het deed haar toch goed, het gezelschap.

Clint wilde nog steeds heel graag bij haar zijn.

Ik dacht ik geef ze gewoon samen groen, wellicht gaat het prima. Dus groen neergelegd en tralies van de kooi af. Ze zat gelijk buiten de bak.

Klaver vloog er op af en het werd gelijk knokken. Ze rolden vechtend door de ren want Stip reageerde ook niet misselijk. Ging helemaal mis, Hazel ging er ook nog eens tussen proberen te komen dus de haren vlogen in het rond een Stip werd gewoon omver geknokt. Gauw Stip ertussenuit want dit was niet de bedoeling.

Wilde niet al te negatief eindigen dus Stip nog tot net buiten in de kooi naast de ren laten staan. Zodat ze wel aan beide kanten weer tot rust waren gekomen en hun groen gegeten hadden enzo.

Daarna pas weer binnen gezet.

Wordt dus nog wat ben ik bang.

Mijn oorspronkelijke idee was om donderdag zowel de achterdeur als de deur van de ren open te zetten. De tuin is vrij neutraal terrein, daar heeft Stip gisteravond gelopen maar verder hebben ze er maar een keer of 2 a 3 met zijn vieren gelopen en dat is alweer zo'n anderhalve maand geleden.

Op die manier zouden ze wellicht weer aan elkaar kunnen wennen waarbij Stip nog terug kan vluchten naar de bijkeuken waar de rest nooit geweest is en ook niet 1 2 3 naar binnen loopt.

Hopelijk komt er dan in de loop van de dag de mogelijkheid voor haar om weer de ren in te mogen.

Hoop dat dat gaat lukken want Klaver vindt het leven zonder Stip heerlijk en ze is super-ontspannen de laatste dagen. En ze was er dus ook absoluut niet van gediend dat Stip een poot in de ren zette...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk nu net wat koppel-tactieken die waarschijnlijk beter zijn. Morgenavond even wat opties overdenken en een plan trekken, want met wat ik vanavond zag denk ik dat Klaver het niet toe gaat staan dat Stip de ren in loopt.

Misschien toch eerst maar Clint bij Stip en van daaruit 2 aan 2 koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai. Dat is minder zeg. Je wilt dus nu 2 groepen maken? Of eerst 2 koppels en dan herkoppelen?

Misschien straks ff op neutraal terrein als Stip weer helemaal de oude is. Klaver voelt zich wss hartstikke de baas nu omdat Stip toch wat zwakker is en maakt daar flink misbruik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar helemaal de oude? Ik weet niet of ze dat ooit nog gaat worden...Hoe lang moet ik dan nog wachten? Het beestje begint minder te eten en zit al 2 weken alleen.

Ze beweegt niet tot nauwelijks en ze wil naar de rest.

Daarom dacht ik Clint erbij en dan wel later nog terug als groep proberen te koppelen.

Liefst Clint en Stip in de ren en Hazel en Klaver ff in de bijkeuken maar beide is niet handig. Gaat er hier thuis ook niet in, sloopbedrijf konijn & co hier in huis.

Dus nog even goed over nadenken allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan nu Clint bij Stip zetten. Je groep is toch uit elkaar. En maar hopen dat Hazel en Klaver zich blijven gedragen. Maar pas als Stip weer wat weerbaarder is de groep herkoppelen. Met een paar weken is de kuur afgelopen en dan zie je in hoeverre ze is hersteld. En misschien komt Clint wel voor haar op dan als haar maatje.

Ik zie dat hier in de groep. Maggy is erg hormonaal op t moment en zit constant Pluis te pesten. Chuckles gooit er zich tussen en jaagt Mags weg. En Willow haalt vervolgens Pluis weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chuckles heeft bij jou dan de rol van Hazel.

Ik denk wel dat dat inderdaad misschien de meeste kans van slagen heeft maar ik moet wel even kijken hoe ik dat qua huisvesting ga doen de komende drie weken en dan ook nog neutraal terrein overhouden voor een herkoppeling.

Eigenlijk moeten ze gewoon alle 4 buiten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja dat is dus het problematische; Stip is de zwakste en Clint staat in de rangorde onder Hazel, dus die zouden in de ren moeten. Maar dat is voor Stip nog best veel misschien want veel hoogteverschillen en als ze dan zelf Panacur moet eten maar het vertikt (ze doet het steeds minder snel) dan heb ik haar niet zomaar weer te pakken.

Maar goed dat kan allemaal meevallen in de praktijk.

Het meest problematische is: dan zouden Hazel en Klaver dus in de bijkeuken moeten terwijl we die 2 ooit naar buiten hebben gesodemieterd omdat ze binnen de tent afbreken. Die zijn ook absoluut niet gelukkig binnen.

Dus zou ik een tijdelijke ren moeten maken buiten of zo. Waar Hazel en Klaver in kunnen. Helaas is Klaver niet en konijntje wat je even in een provisorische ren zet. Die ren moet groot en degelijk zijn...Maar ik heb drie van zulke rennen gebouwd afgelopen anderhalf jaar en ben er even klaar mee. Ga daar niet voor 3 weken aan beginnen.

Ik kom er dus niet onderuit geloof ik om juist de sterke en de agressor in de ren te houden :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de ren in twee kunnen delen. Met gaas tot aan het 'dak' op 2 meter. Er is een hok met onderstuk, dus gelijkvloers en goed toegankelijk. Dat is ook zo'n beetje Clint zijn hok.

Hazel en Klaver een ander deel met het andere hok.

Maar. Gaat dit niet enorme frustraties opleveren? Dat zodra de ren weer 1 wordt alle opgebouwde frust eruit komt? En ik hiermee zelf zorg dat ze nooit meer samen kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel logisch wat je nu allemaal zegt Lonja. Daarom zei ik al: dat wordt ongelooflijk puzzelen. :( Ik kan hier helaas geen antwoord op geven, zoveel ervaring met groepen koppelen heb ik niet. Misschien dat Christa, Aniek of Dollie je wat meer kunnen vertellen hierover. Lastig zeg als er 1 buiten de boot valt door ziekte. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou weer even helemaal niks geen koppelen helaas. Stip heeft gisteren een terugval gehad en nu ga ik weer opnieuw de behandeling opstarten met antibiotica en dexamethason. Zal straks eens met de dierenarts overleggen of ik na de dexamethason niet iets anders kan geven dat ontstekingsremmend werkt want ik wil nu liever daarmee doorgaan zolang er nog stijgende lijn in zit als ik medicatie geef. Maar ik kan natuurlijk niet te lang dexamethason blijven geven.

Ondertussen zit ze nu buiten in een panelenren en alleen 's nachts binnen. Omdat ze buiten veel actiever wordt. Ze lijdt er niet erg onder verder, dat ze slecht kan lopen weerhoudt haar er niet van om dat toch gewoon te doen, lekker gras te eten, zich te wassen, beetje hooi knabbelen, lekker om zich heen te kijken. Ze kan niet graven met die pootjes die niet willen maar is toen maar met haar bek grond weg gaan halen zodat ze onder het hondenhok kan liggen. Zo had ze ook weer een leuk bezigheidsprojectje.

Binnen verzette ze geen poot maar nu buiten beweegt ze gelukkig meer.

Straks medicatie ophalen bij de da en dan gaan we haar weer oplappen komende week.

Koppeling wordt dus maar op de lange baan geschoven. Eerst Stip beter, en dan ook echt beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is jammer. Wellicht de stress van het gevecht met Klaver wat de terugval heeft veroorzaakt. Goed van je dat je Stip nu eerst helemaal beter wil laten worden voordat de koppeling gestart wordt. 


Ik kreeg voor mijn nijnen met EC ook altijd metacam, dit vanwege de ontstekkingsremmende werking ervan. De dexamethason kregen mijn Nijntje via een injectie, maar ze moest daar dan wel drie dagen voor op de kliniek blijven. Ik wist niet dat dit ook op een andere manier gegeven kon worden. Weer wat geleerd. 


Hopelijk gaat het snel weer beter met Stip. Sterkte ermee.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit kan bij mijn weten ook niet op een andere manier dan via een injectie maar ik heb een toffe dierenarts die me het meegeeft zodat ik het zelf met injectie kan geven. Scheelt een hoop stress voor Stip, ik zou het haar niet aan doen om haar drie dagen op de kliniek te laten als het ook zo kan. Zo is het in drie seconden gepiept.

Ook de antibiotica en pijnstiller doe ik met injecties. Het scheelt gewoon veel leed en gedoe en stress en je weet zeker dat ze precies de goede dosering binnen krijgen. Ze vindt het absoluut geen pretje om de injectie te krijgen maar dat is meer dat ik haar nekvel op moet pakken en haar aan moet raken. Maar ze werkt goed mee en probeert er niet onderuit te komen vooralsnog.

Ik denk niet dat het gevecht de terugval heeft veroorzaakt maar het stoppen met de medicatie. Zodra ik die ben gaan geven ging ze vooruit. Toen ik ermee stopte niet meer, en nu een paar dagen later dan achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Ja ik vind het idee van haar in de onoverdekte ren niet prettig maar ik heb nog nooit een kat hier in de tuin gezien en de vorige bewoners hebben jaren konijnen onoverdekt gehouden hier in de tuin dus we gokken het er maar even op, omdat ze er zoveel baat bij heeft. Het is even een andere situatie. En 's nachts binnen hoor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .