Ga naar inhoud

Welk hooimerk geven jullie?


cutekonijnx

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment happy home, dat wordt verkocht bij petsplace. Ik vind het niks, er zitten soms halve takken en het stoft enorm.


Normaal heb ik vitakraft alpenweide hooi, dat is een stuk beter. Ik koop het bij de makro, daar is het niet duur.


Gelukkig zijn ze hier niet zo moeilijk met eten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 


 


Hier kregen mijn nijnen altijd hooi van Hudivo (Bas supermarkt)


Maar Pluis had vaak haakjes en de dierenarts adviseerde om eens een ander merk hooi te geven.


Sinds ik hooi van de Jumbo geef, heeft Pluis nooit meer haakjes gehad.


Beide nijnen vinden het heerlijk en eten het veel. :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn heel makkelijk met hooi, dus ik koop waar het me het beste uitkomt. Soms gewoon bij de Albert Heijn, soms alpenhooi bij de winkel om de hoek, soms een ander groot pak (weet de naam even niet) bij een andere dierenwinkel waar ik wel eens kom. Toen Senna net geopereerd was heb ik wel eens zo'n klein superduur pakje van dat hele speciale spul gehaald, dat vonden ze heeeeerlijk maar dat is echt een uitzondering, verder eten ze wat de pot schaft qua hooi ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier heel gek op hooi van de boer. Maar zelf liep ik de hele dagen te snotteren. Ik heb hooikoorts en reageer heel fel op hooi van de boer. Heel erg jammer want het is zo goedkoop. Ik haal hooi bij de Duitse jumper. Pip is namelijk erg kieskeurig met betrekking tot hooi, en dit is het enige wat ze goed eet. Er staat bloesemhooi op.

De cavia krijgt paardenbloem hooi. Hij heeft chronische bronchitis en reageerd op andere hooi heel fel. Paardenbloem hooi niet. Dat heb ik nog wel eens van andere merken.

Denk dat je zelf even moet kijken wat je konijnen lekker vinden en wat ook voor jou portemonnee leuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn helaas behoorlijk kieskeurig als het op hooi aan komt. Om die reden kan ik soms hele zakken hooi weg gooien. Als ze iets niet lekker vinden, eten ze het echt niet. Ik koop meestal vitakraft alpenweide hooi. Ik had laatst zakken die zo goed in de smaak vielen, dat het hooi niet aan te slepen was. Helaas wisselt de kwaliteit van dit hooi behoorlijk en heb ik nou weer zakken waar ze een stuk minder blij mee zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de konijnen uitgegroeid zijn, geef ik ze minder bix. Hierdoor eten de konijnen meer hooi. En normaal hooi bovendien. Niet alleen maar dat overheerlijke dure kruidenhooi. Ik haal gewoon een goedkoop pak hooi uit de dierenwinkel en soms zelfs uit de supermarkt. Geen idee wat voor merk het is. Ik kies wel altijd het groenste pakje. Die ziet er toch het lekkerste uit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weidehooi van de c1000. Over t algemeen prima hooi, al kan de kwaliteit soms per zak verschillen.

Mijn konijnen zijn niet zulke moeilijke hooi-eters, al heb ik nu een zak van de c1000 met heel fijn stoffig hooi, wat ze toch echt maar niks vinden. Dit meng ik dus maar even met een andere zak (van de c1000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zo'n grote baal kruidenhooi via de opvang hier in de buurt. Met acht konijnen- en twee caviamondjes die gevuld moeten worden, gaat het hard. Ik heb gelukkig de ruimte om zo'n baal neer te zetten. Ik weet ook je vaak een grote zak van dit hooi kan halen.

1 van de konijnen is heel kieskeurig wat hooi betreft, maar dit hooi vindt hij heerlijk. En dan nog een leuke bijkomstigheid is dat het stukken goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .