Ga naar inhoud

weer blaasgruis, nog adviezen?


Gridje

Aanbevolen berichten

Dank jullie voor jullie medeleven, ja Chuzzle is echt mijn zorgenkindje, ik heb er alles voor over haar te helpen (ieder dier hoor)maar soms lijkt het niet meer te lukken...Ik heb alles gedaan wat ik kon ik rende altijd meteen naar de DA bij ieder hikje bij wijze van, voer aangepast, water,die homeopatische tabletten, en dan nu zo'n uitslag, ik hoop dat de DA nog ideeen heeft maar eerlijk gezegd zie ik het nu echt somber in...

Ik wacht nog het antwoord van de DA af hij heeft ook echt alles uit de kast getrokken voor mijn meissie, ik heb het ook wel met hem te doen, je had hem moeten zien met deze uitslag, hij wil ook nog zoveel maar hij is ook eerlijk dat hij nu eigenlijk het niet meer weet en hij ook zoiets heeft van dat hij alles gedaan heeft wat hij kon, maar daarom kijkt hij nu nog bij zijn collega's, echt tof,

De beslissing om Chuzzle te laten gaan neem ik en mijn DA ook echt niet makkelijk, en Chuzzle lijd nu niet extreem nog pijnstilling doet nog veel en ze eet en drinkt en speelt heel af en toe nog met haar bal, maar dat maakt het gelijk ook zo dubbel ze reageert niet als een doodziek konijntje, als dat zo was dan was het "makkelijker"om die knoop door te hakken nu blijft het dubbel...

Ik wacht nu nog op antwoord van de DA en ik probeer een toverstaf te vinden die Chuzzle zou kunnen gezond toveren... nou ja ik blijf hopen (misschien tegen beter weten in....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff wat een uitslag.... probleem zit em dus toch in het niet volledig kunnen legen van de blaas... alleen een andere oorzaak.

Zolang Chuzzle niet lijd heb je nog tijd om rustig je beslissing te nemen :) En wellicht hoger pijnstillers doseren? Onderhoudsdosering AB of corticosteroiden (ontstekingsremmers)? Het zijn geen oplossingen die op lange termijn echt gezond zijn voor de rest van haar lijfje, maar niks doen is ook niet goed voor haar welzijn. Op die manier kan ze wellicht nog een poosje met minder klachten bij jullie blijven.

Ik weet neit wat je DA hiervan vind hoor, maar omdat onze kat ook steeds blaasgruis en blaasontsteking bleef houden (naast kattenaids) ben ik gaan zoeken naar oplossingen en daar kwamen ook dit soort antwoorden op. Gelukkig hebben we voor haar een betere oplossing gevonden omdat artrose de oorzaak bleek te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wupsie inderdaad had het te maken met het niet goed kunnen legen van de blaas, maar een andere oorzaak ja...

Qua pijnstilling zit ze al op haar maximum dagelijkse dosering en daar doet ze het redelijk op, alleen het plassen blijft flink pijnlijk, en ik zal zeker gaan overleggen wat de DA denk van onderhoudsdosering AB (ben wel bang voor resistentie als je AB lang geeft , ze is al resistent geworden voor 1 AB) en onstekingsremmers ook een goede ik zal het meenemen, ik weet niet hoe de DA daar over denkt, we zullen zien, misschien dat zijn collega's nog een antwoord hebben dus ik geef nog niet op hier hoor!

Vraagje wupsie: heeft je kat het wel goed gedaan op AB en onstekingsremmers tot de daadwerkelijke oorzaak gevonden werd? (dus niet extreem veel pijn etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij heeft niet op ab en ontstekingsremmers gezeten. Zover zijn we niet gekomen. Ze had ook stenen in haar nieren, dus dat het lang zou duren was te verwachten. Maar na meer dan een half jaar dieetvoeding nog steeds gruis en op een gegeven moment elke 4 weken blaasontsteking. Toen dus naar andere oplossingen gaan zoeken op internet en dat vond ik over aidskatten met terugkerende ontstekingen. De combi aids en blaasgruis niks. De behandelend da van lilly zei dat het met de aids te maken had en het gruis nooit meer helemaal weg zou gaan.

Kort daarna was ik bij een andere da en heel eigenwijs nog eens gevraagd. Zij zagen nog mogelijkheden die ze uitgevoerd hebben. Oa urine rechtstreeks uit de blaas afnemen dmv punctie zodat het steriel is en dan op bacterien en gruis bekijken en een foto om te kijken of de stenen in haar nieren weg waren.

Resultaat: urine brandschoon en vrij van gruis en geen stenen meer te zien. (Waarschijnlijk altijd de bacterien uit de kattenbak behandeld:p en gruis vormt ook als het te lang staat.)Maar.... dus wel artrose in haar rug. Wat de klachten dus mogelijk kon verklaren. Sindsdien een heel andere kat die inplaats van heel rustig en bedeesd steeds drukker en brutaler wordt haha en ze kan ineens mauwen!

Lilly heeft dus nooit onderhouds medicatie voor de ontstekingen gehad. Alleen ab als ze blaasontsteking had(en een shot pijnstilling bij de da) ontstekingsremmers ben ik over hrt algemeen geen groot fan van omdat het naast een geniale werking ook heel veel nare bijwerkingen heeft die minder geniaal zijn en die onomkeerbaar zijn.

Voor chuzzle weet ik niet of ab zinvol is omdat bacterien niet echt de oorzaak zijn.

Ontstekinsremmers pakken als ik het goed heb het lichamelijke ontstekingsproces aan. Niet de oorzaak. Hoewel het verdikte weefsel wellicht ook iets kan slinken. Maar dat weet ik niet zeker hoor. Maar dat weet je da vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de pijnstilling, toen bij max duidelijk was dat hij toch niet meer beter werd en hij ingeslapen moest worden heb ik hem wanneer hij echt veel pijn had hem veel meer en wat vaker pijnstilling gegeven dan normaal.(hij had wekelijks zware gas aanvallen zonder duidelijke reden en maag en darmen waren daardoor waarschijnlijk te beschadigd) Heel.cru, maar dood ging hij toch. Ik vond het belangrijk dat hij tot die tijd de pijn dragelijk zou zijn. En ja als je dood bent heb je ook niks meer aan een perfecte lever of nieren. En hij kon maar ergens dood van gaan :whistle2: zolang het maar zonder pijn was. Dat was voor mij het belangrijkste.

Nou zeg ik niet dat jij dezelfde mening moet hebben en dit ook maar moet doen hoor, maar het is misschien iets waar je nog niet aan gedacht hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je compliment Laura020, ik hoop inderdaad dat ze blij met me zijn, alhoewel ik me onderhand bij Chuzzle ook kan indenken dat ze minder blij met mij is iedere keer naar de DA en al die onderzoeken en operaties, nou ja het is voor haar bestwil, maar dat weet zij waarschijnlijk niet...

Bedankt wupsie, dan weet ik dat ook weer dat ik niet kan vergelijken met Lilly, maar super dat je "eigenwijs" hebt durven zijn voor haar en dat het Lilly goed gedaan heeft!

Gisteravond laat belde de DA dat hij wel bericht terug had uit utrecht (maar die wisten ook niets meer toe tevoegen) die in Amsterdam hebben nog niks terug gemaild dus dat is afwachten maar daar verwachten we eigenlijk ook geen wonderen meer van of zo...

Heb wel even kort met de DA overlegd over onderhoudsdoseringen aangezien Chuzzle het eigenlijk nog leuk doet behalve het plassen, hij zag er wel wat in en eigenlijk ook met jouw antwoord, wupsie, dat AB doorgeven geen zin heeft omdat het niet de oorzaak is (bacterien) maar het kan natuurlijk gewoon ingezet worden als er weer een infectie optreed, pijnstilling daar ga ik zekers mee door en de DA gaat ook even kijken naar evt. hogere doseringen voor als het nodig moet worden (zodat ik haar niet vergiftig of zo door overdosering).

Dus ja ik ga door tot Chuzzle zo iets heeft van : "ik kan niet meer", nu doet ze het nog leuk, lekker eten af en toe voetballen en heel veel knuffelen met haar mannetje:love:, en inderdaad het maakt niet zo zeer meer uit hoeveel schade medicatie aanbrengt op de lange duur aangezien ik niet verwacht dat ze nog jaren leeft, ik ga nu zover als zij aangeeft en geniet van haar fratsen of blije koppie als ik het magische woord "snoepje" zeg, flop die oren omhoog en ze klimt haast omhoog om het te krijgen (ze is gek van appels en geef die dus af en toe als "snoepje" verdeeld over de dag), dus zolang zij nog wil/kan ga ik door op deze manier, of als Amsterdam nog iets heeft maar dat is afwachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even een laatste bericht als afsluiting van dit hoofdstuk, ik kom net van de DA en de kanker blijkt uitgezaaid te zijn in de longen en de blaas is weer ontstoken, nu is ze weer thuis straks om 13.00 komt de DA hier om haar te verlossen van dit alles :frown: , dan kan Norris ook nog afscheid nemen van zijn lieve meisje, nou ja niet het einde waar ik op gehoopt had, maar beter voor mijn lieve pluizebol....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net jouw hele verhaal gelezen...en mensen wat een verhaal...en wat een triest eind...

Maar ik begrijp het en heb veel respect over de manier hoe je het gedaan hebt en nu doet...vind het een wijze les voor velen.

Heel veel sterkte de komende tijd,

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ochneen! Dat is jammer te horen maar soms is het wel beter zo.


Veel sterkte met de zware periode die komt en hopelijk kan je troost vinden in het feit dat je er alles aan gedaan hebt om haar een zo mooi mogelijk leven te geven! Veel sterkte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn meisje is heel rustig gegaan gelukkig (heb het ook wel eens anders meegemaakt helaas), Norris heeft afscheid genomen zo een sneu gezicht blijft dat, maar ik ben blij dat ze gewoon thuis kon worden ingeslapen nog, ze heeft een mooi plekje in de tuin gekregen (van mijn ouders,aangezien ikzelf geen tuin heb)


Bedankt voor alle steun en goede wensen, en de adviezen voor Chuzzle, fijn dat er mensen zijn die begrijpen wat zo'n hupsel met  je doet...


Ik kijk nog even aan hoe het met Norris zit qua eenzaamheid ik ben nog niet geheel in staat tot een nieuwe dame ik heb wel al even gekeken bij de opvang hier en er zitten genoeg mooie dames te wachten,  ik zie wel en ja tuurlijk als Norris het laat merken komt er vandaag nog een mooie dame hoor! Alles voor mijn mooie ventje...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .