Ga naar inhoud

Goede tip bij diaree of darm klachten


Pippa

Aanbevolen berichten

Mijn sjuul had al lang last van natte ontlasting. Kreeg elke dag hooi, ss, wortel en witlof. Eerst met groente gestopt. Geen verandering. Toen met SS als voer gestopt en enkel nog hooi en water met ongeveer 7 SS per dag als snack. Nog altijd geen verbetering.

TiP van dierenarts: WASA knackers vezelrijk. Mogen ze blijkbaar echt een hele per dag van. TaDA!! PRACHTIGE KEUTELS EN GEEN PLAK MEER!!

Voor iedereen die ook al bijna alles heeft geprobeerd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat dit voor jouw konijn werkt! Maar zoiets moet natuurlijk altijd in overleg met de dierenarts gebeuren, zoals bij jou. In knäckebröd zit namelijk ook van alles wat helemaal niet goed is voor konijnen, dus het is niet zonder meer waar dat elk konijn wel 1 zo'n cracker per dag mag. Dit even ter aanvulling, zodat mensen nu niet massaal naar het knäckebröd gaan grijpen zonder dat met een dierenarts te overleggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey,

Wat fijn dat jouw konijntje nu geen diaree meer heeft, top!

Mijn Pluis had ook heel vaak diaree, en na een bezoek aan de dierenarts, heb ik haar geen wortel meer gegeven.

Dat had als gevolg dat de diaree al een stuk minder was, maar nog niet weg.

Nadat ik ook gestopt was met het geven van witlof, en andere extra'tjes is het probleem helemaal verholpen.

Pluis eet nu alleen heel veel hooi en een afgemeten portie SS voer, het is heel weinig maar ze is weer super actief en heeft gelukkig geen diaree meer.

Sommige konijnen zijn gewoon super gevoelig :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .