Ga naar inhoud

Scheve tandjes


Moosie

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben hier relatief nieuw op BunnyBunch. Ik vind het fijn dat ik bijna altijd antwoord kan vinden op al mijn konijnenvragen! :)

Alleen heb ik nu een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden...

Ik heb een Teddy dwerg, een heel lief rammetje! ^^

Ik was zijn tandjes aan het controleren, en zag dat ze scheef groeien.

Ze sluiten wel op elkaar aan. Om te laten zien wat ik bedoel, zie foto. Daar heb ik het verduidelijkt met een rood lijntje.

attachment.php?attachmentid=71966&d=1387019883

Ik weet niet zo goed of dat dit kwaad kan, want hij eet wel normaal. En lijkt verder geen pijn te hebben.

Alleen smakt hij heel erg, dat zie je ook wel aan de haren om zijn mond.

Helemaal groen uitgeslagen. Ik weet niet of dit in verband staat met elkaar.

Of dat hij een slabbetje moet gebruiken :wink2:

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook geen foto en ook niet op je profiel. Het is lastig vanaf een forum te beoordelen, wij kunnen niet zien hoe het eruit ziet natuurlijk. Zijn ze niet te lang? Misschien heeft hij olifantstanden? Als je het niet vertrouwt kun je best langs een DA, die kan even beoordelen of het okey is zo of dat er iets aan moet gebeuren.

Te lange of scheve tandjes komt vaker voor, soms groeien ze dan zo lang of scheef dat ze er pijn van hebben en niet meer kunnen eten, hou dit goed in de gaten. Ze kunnen de tanden slijpen of als het zo snel/scheef groeit trekken.

Er zijn verschillende topics over. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou konijn uit ziet dus of je iets aan mij verhaal hebt... Ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 3 foto's :)

De tandjes zien er netjes uit, alleen scheef afgesleten, wel netjes op elkaar. Houd het even in de gaten. Zolang hij er geen last van heeft zou ik er niets aan doen. Als hij echt problemen gaat krijgen wel even naar een dierenarts natuurlijk! Gebitsproblemen kun je herkennen aan alleen nog zachte dingen willen eten of niets meer, kwijlen, 'gekke bekken trekken', traanogen. Bij de voortanden zie je het wel als die echt te lang doorgroeien. Dat is wat me zo het eerste te binnen schiet. Zodra je zoiets gaat zien, even naar de dierenarts om de boel na te laten kijken. Dit ziet er wat mij betreft in dit stadium niet problematisch uit, maar wel een beetje gek!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien heeft hij een klemgebit als zijn tanden echt recht op elkaar aansluiten.

Is hij nog jong? Dan kan het nog goed komen, maar kan ook naar olifantstanden groeien.

Ik heb hier een ram in de opvang die eerst olifantstanden had, daarna gebit geslepen en toen was het ook een klemgebit. Ik ben nu nog in afwachting welke kant het op groeit, omdat zijn schedel nog aan het groeien daar hij jong is.

Als hij bij een fokker vandaan komt zeker deze informeren.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .