Ga naar inhoud

onderkant speeltent opgegeten. (22 bij 22 cm) geen dierenarts kon/wou helpen


breezer

Aanbevolen berichten

giteren ochtend toen ik de "kooien" controleer (doe ik elke ochtend, om te kijken of alles goed is met me konijnen).

zag ik dat een van me konijnen heel de onderkant van haar speeltentje had opgegeten in 1 nach tijd.

het stond er al een hele tijd nooit eerder had ze eraan gezeten, en ze had genoeg voer en hooi tot beschrikking.

dus waarom ineens geen idee.

ik dus in paniek de dierenarts gebelt, me eigen dierenarts was afwezig dus de hele omgeving afgebelt naaanleiding van dd kk lijst hier op deze site.

de ene had geen tijd, de ander gaf advies medicijnen, de ander zei weer juist geen medicijnen, kan erger maken maar een operatie, maar had niet eerder plek dan dag erop. en een zei zelfs inslapen. en zo ging maar door. ik wou dat ze gezien werd aangezien ik haar buik erg opgezwollen vond. uiteindelijk vond ik er eentje die plek had, die haar pauze ervoor wou opofferen om haar te zien. maar eenmaal daar beviel de manier van narcose me niet, als ze al niet de juiste narcose gebruiken en dan zo riskante operatie dan durf ik dat echt niet aan. ik had 3 keuzes, niks doen en afwachten, of medicijnen geven met kans juist vast zou lopen in darmen als nog niet in darmen zou zitten, of opereren. aangezien ik in de avond bij me eigen dierenarts terrecht zou kunnen, heb ik dus maar niks gedaan, en ben op eigen initiatief wel prozyme gaan geven na overleg met een vriendin die dat toevallig nog in huis had.

gelukkig kwamen na een tijdje na de prozyme keutels. ze keutelde dus in elk geval weer. maar was nog wel verplan na me diernarts te gaan. uiteidelijk werd ik gebelt dat de baliemedwerkster contact had gehad met me dierenarts, en ik niet meer hoefde te komen angezien er weinig aan gedaan kon worden, ik kon eventueel medicijnen geven die ik nog in huis zou hebben. maar heb dierenarts zelf dus niet gesproken.

zoveel verschillende adviezen, ene zegt medicijnen zijn in dit geval goed, andere zeiden juist van niet. en heb alleen maar dierenartsen gebelt die op de kk lijst stonden. maar het komt er dus op neer dat als je konijn iets heeft wat niet vaak voorkomt (meestal slopen ze maar eten niet op) je er alleen voor staat, of dus bij dierenarts komt die wilt helpen maar eigenlijk niet kan vanwege de narcose die ze in huis hebben (ze zei wel ze opereren leuk vind en daarom wel wou doen, maar me konijn is geen proefdier ze had nooit eerder zo een operatie bij konijn gedaan)

ik ben vanmorgen vroeg opgestaan om te kijken, ze heeft nog gekeuteld vannacht gelukkig, ik gooi haar wc constand leeg en heb haar alleen zitten zodat goed in de gaten kan houden, zogauw keutelen stopt eis ik een goede dierenarts wat doet, spoed mogen ze volgens mij helemaal niet weigeren, en ze hadden op zijn minst ff kunnen kijken.

maak me nog steeds wel zorgen, bedoel het ging om een stuk stof van 22 bij 22 cm (ongeveer) en konijn weegt maar 1,6 dus lap stof is groter dan konijn, en ik weet niet of ze er netjes kleine stukjes van gemaakt heeft voor ze opat. wel heb ik gisteren wat keutels uitgepluist en vond ik een draadje van die stof terug, misschien de stof dus toch aan ontbinden is??? maar goed zoals al zei, weinig medewerking gehad ik snap dit een lastig verhaal is, maar ik vind wel heel erg ze niet eens de moeite nemen ff te kijken bij sommige dierenartsen , toen ik belde keutelde ze al niet meer.

ik heb over 1 dierenarts wel lof te spreken, en dat is er 1 die niet op de lijst stond, maar die ik nog kende uit me oude woonplaats, die kwam in elk geval ff netjes zelf aan de telefoon inplaats balie medewerkster me te woord stond. en die gaf aan ik moest kiezen operen of inslapen en hij wou er tijd voor vrijmaken eind de middag, maar omdat ik toen nog niet wist mijn afspraak bij me eigen dierenarts afgezegt zou worden had ik dit afgewezen. en toen het afgezegt werd door me dierenarts was die praktijk al dicht. hij was hard en ik schrok van inslapen, maar snap hem wel , je moet iets doen je kan dier niet laten lijden natuurlijk, en dat wilde die me op het hart drukken dat ik in elk geval iets moest doen.

ik hou haar vandaag nog goed in de gaten en hoop ze blijft keutelen, anders kan ik weer gaan bellen en maar hopen iemand me dan wilt helpen, want jeetje ik ben gisteren echt geschrokken over feit hoeveel dierenartsen om konijnen geven, en zelfs dus de kk dierenartsen van de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef, wat vervelend breezer!

Kun je anders je oude dierenarts niet nog een keer bellen, als je vertrouwen in hem hebt?

En, misschien heb ik al het eens eerder gevraagd maar dan ben ik het even kwijt; in welke omgeving woon je? Misschien zijn er BB's die in dezelfde regio wonen en een DA hebben waar ze goede ervaringen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

omgeving oss, maar ben bereid verder te rijden als een goede dierenarts wilt helpen, ik moet alleen nu vertrouwen op het lot helaas, ik moet zelf met spoed na ziekenhuis en geen idee of moet blijven. mocht van dokter niet wachten tot over paar dagen. dus nu maar hopen dat alles goedkomt. ik geef kei veel om smirnoff maar ik kan niet thuis blijven nu. ik kan niemand bereiken die op haar kan passen, misschien kan dat later nog regelen, me ouders gaan in geval als ik moet blijven in ziekenhuis wel de konijnen eten geven enz. hopelijk mag ik gewoon weer na huis en blijkt alles iets onschuldigs te zijn, zodat ik toch zelf voor haar kan zorgen. gewoon *** alles nu tegelijk komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend Breezer. Ik hoop dat jouw eigen situatie in elk geval weer beter is en meeviel!

Wat Smirnoff en de tent betreft: ik denk dat er vaak overschat wordt wat dierenartsen voor konijnen kunnen betekenen. Een stuk tent in stukjes uit een darm halen is een enorme ingreep met heel veel kans op complicaties. Ik kan me heel goed voorstellen dat een dierenarts er liever vanaf blijft.

Feit is wel dat het aardiger was geweest als ze je even hadden laten komen en hopelijk gerust konden stellen.

Hopelijk zijn jullie beiden inmiddels weer opgeknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik het nogal verontrustend dat dierenartsen beginnen over inslapen terwijl ze het konijn niet eens gezien hebben. En ik zou daar persoonlijk ook niet zo snel in mee gaan. Natuurlijk is het een ernstige zaak,en je konijn zal vast last van zijn maagje hebben, maar je konijn keutelt nog. Dus ik denk dat er nog hoop is dat het op een natuurlijke manier er uitkomt. Als ik jou was zou ik doorgaan met hooi en pro-enzym, en proberen die darmen op gang te houden Ik denk dat je het zelf in kan schatten wanneer je konijntje te erg lijdt om er nog mee door te gaan.

Beterschap voor je nijnen in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de late reactie zelf ff druk geweest met dokters bezoeken etc. maar komt allemaal goed. in elk geval erg bedankt voor jullie medeleven kwa mij en me konijntje.

kwa smirnoff, ze keuteld nog steeds en eet goed, denk grootste gevaar inmiddels wel geweken is, maar hou de prozym gewoon ff aan, is ook wel handig aangezien ze momenteel veel verhaart.

helaas heeft me ander konijntje nu gas, merkte ik vanmiddag dus gestart met medicatie. nou hopen dit ook nog goed komt, en dan alle ellende voorlopig weer ff gehad heb.

en ik begrijp inderdaad wel niet elke dierenarts zou durven opereren, maar dat ik bij vele niet eens langs kon komen om haar na te laten kijken, advies en medicijnen, dat vond ik toch niet normaal, als een hond of kat spoed heeft maken ze er namelijk wel tijd voor vrij, waarom bij konijn dan niet, ze keutelde toen nog niet, toen ik dierenartsen belde, een konijn die verstopt zit is naar mijn idee toch echt wel spoed maar goed, heb het gelukkig zelf kunnen oplossen dus dit keer is goed afgelopen.

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik begrijp inderdaad wel niet elke dierenarts zou durven opereren, maar dat ik bij vele niet eens langs kon komen om haar na te laten kijken, advies en medicijnen, dat vond ik toch niet normaal, als een hond of kat spoed heeft maken ze er namelijk wel tijd voor vrij, waarom bij konijn dan niet, ze keutelde toen nog niet, toen ik dierenartsen belde, een konijn die verstopt zit is naar mijn idee toch echt wel spoed maar goed, heb het gelukkig zelf kunnen oplossen dus dit keer is goed afgelopen.

He, fijn dat je er weer bent!

Wat jij schrijft is dus precies wat ik bedoelde. Beterschap voor je andere nijn ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .