Ga naar inhoud

Band met je konijnen


Debbiev

Aanbevolen berichten

Beetje gekke vraag maar ik heb twee konijntjes, Lang verhaal kort te maken dacht ik koop er twee (die elkaar uiteindelijk totaal niet mochten :P) zodat ze niet alleen zijn en met elkaar kunnen spelen.

Nu is Noa een heel sociaal konijntje en twijfelt een beetje of die toch niet een hondje is. springt zomaar op schoot ook bij mensen die hij niet kent, probeert met de hond te spelen maar die snapt er weinig van, gek beestje dat je altijd komt opzoeken soms tikje te enthousiast en beetje brutaal haha. Tijdens het logeren bij mijn nichtje was die grootste vrienden met een andere veel grotere Ram.

Zijn broertje Puk is letterlijk zijn tegenpool, tegen mij wel vriendelijk maar is liever op zichzelf met een bakje eten, enige keer dat die na me toe komt is als die ziet dat ik eten heb verder blijft die het liefst uit me buurt. Beetje lui ding loslopen bestaat voor hem uit op de tuinstoel gaan liggen en rondkijken daar geniet die zichtbaar van haha. Grootste hekel aan andere konijnen onder andere zijn broer, en die ram waar Noa dikke vrienden mee was beet hij tot bloedens toe sinds de kleine Puk bijna drie keer in hem paste. Dat arme ding kijkt voortaan wel uit voor kleine witte nijntjes.

Toen ik voor konijntjes ging kijken werd ik eigenlijk smoor verliefd op Puk en heb Noa er eigenlijk maar bijgenomen omdat ze hele tijd samen waren... (slecht slecht ik weet) en nu ben ik helemaal weg van fluffy Noa en al hou ik van Puk heb ik daar toch minder mee op een gekke manier?

Al gaan ze echt nooooit meer weg vind ik het toch jammer dat ik weinig met Puk heb en Puk weinig met mij. Als ik meer ruimte en tijd heb wil ik ze eigenlijk allebei een vriendinnetje geven al weet ik nog niet of er voor Puk een match te vinden valt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt die band met puk nog...

Ik had hetzelfde met Lizzie, ik had in het begin zelfs het idee dat ze mij niet mocht.

Ze bleef het liefst zo vermogelijk bij me uit de buurt en vond mij totaaaaaaal niet interessant of leuk.

Maar ze komt nu steeds vaker naar me toe, en plaagt me af en toe zelfs een beetje.

Ze eet uit mijn hand en springt voor eten zelfs op mijn schoot nu.

Een knuffel konijn zal ze nooit worden, maar mijn band met haar begint nu echt te groeien.

Sommige konijnen zijn gewoon zo, net als dat sommige mensen dat ook zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er nog bijvoegend; Er is vast en zeker wel een match voor Puk.

Het is ook niet zo raar dat hij en zijn broertje niet zo close zijn, het zijn beide rammetjes he.

Misschien dat Puk met een leuk vriendinnetje erbij zelfs een heel ander konijn word, je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dat klopt een voedselrobot hahaha als ze het bakje met brokjes horen weten ze niet hoe hard ze aan moeten komen hollen!

en met witlof ben ik helemaal de beste haha

Noa was de kleinste van de 9 jonkies en toen ze bij mij kwamen was hij ook erg verlegen zocht mij steeds op als soort van veilige haven, ook toen die 9 maanden was en gecastreerd was ging het bijna mis door de narcose heb ik hele nacht bij hem gezeten warm houden en helpen drinken sinds toen mag ik alles bij hem tandjes en oortjes kijken borstelen alles (misschien heb ik beetje zijn vertrouwen gewonnen :)

Vind het best grappig dat ze twee broertjes zijn, totaal verschillende uiterlijk en innerlijk niet verwacht dat je het zo letterlijk zou zien. Mijn vorige nijnen waren niet van die knuffels en Noa is echt een gekke knuffel nijn wist niet dat een konijntje zo kon zijn! Wat zijn konijntjes toch leuk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen vinden mij alleen interessant als ze denken dat er wat te halen valt. Ik zou niet kunnen spreken van een band met mijn konijnen. Het is absoluut niet te vergelijken met de band die ik met mijn hond had. Soms wel jammer, maar het zijn gewoon heel andere dieren, veel konijnen zijn gewoon niet zo aanhankelijk. Ik vind het leuk om te zien hoe ze met elkaar bezig zijn en het is duidelijk dat ze gelukkig zijn, daar geniet ik wel van. Wel superleuk dat jouw konijntje wel zo'n kroelkont is! Dat lijkt me wel heel gezellig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Chibi is ook zo'n konijn dat niet doorheeft dat hij een konijn is. Hij springt spontaan bij me op schoot voor een knuffel, of gaat languit in mijn nek liggen. Als hij ergens bang voor is kruipt hij naar me toe en sla ik mijn armen om hem heen. Hij kruipt dan echt helemaal in me haha.

Lizzie is, zoals ik al zei, een heel ander verhaal.

Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je een grotere band hebt met het lieve knuffel konijntje dan met het konijn dat niet zo aanhalig is. Lizzie en ik zullen denk ik nooit diezelfde band hebben als dat ik met chibi heb, maar ik hou wel van haar en dat is het belangrijkste toch. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel een herkenbaar eigenlijk xD

Mijn FH is ook één die bij me op schoot springt of zijn koppie tegen mijn hoofd aan drukt maar het vriendinnetje dat ik voor m heb gekocht blijft liever even op afstand tot ik haar eten neer heb gezet .. ik merk wel dat ze steeds dichterbij durft te komen, ze eet uit mn hand en laat zich dan wel aaien maar het is wel te zien dat ze dan heel stijf blijft zitten, ze stopt dan bijvoorbeeld ook met eten.. t is iig niet geweldig tussen ons nee maar goed, dan bedenk ik dat ze mijn vriendin ook niet hoeft te zijn, maar vooral die van mijn FH!

stapje voor stapje zal het misschien wel beter gaan met puk.. =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel een herkenbaar eigenlijk xD

Mijn FH is ook één die bij me op schoot springt of zijn koppie tegen mijn hoofd aan drukt maar het vriendinnetje dat ik voor m heb gekocht blijft liever even op afstand tot ik haar eten neer heb gezet .. ik merk wel dat ze steeds dichterbij durft te komen, ze eet uit mn hand en laat zich dan wel aaien maar het is wel te zien dat ze dan heel stijf blijft zitten, ze stopt dan bijvoorbeeld ook met eten.. t is iig niet geweldig tussen ons nee maar goed, dan bedenk ik dat ze mijn vriendin ook niet hoeft te zijn, maar vooral die van mijn FH!

stapje voor stapje zal het misschien wel beter gaan met puk.. =)

In de eerste instantie was dat ook mijn gedachten. Zolang de twee konijnen élkaar maar mogen vind ik het best.

Maar nu begint Lizzie toch echt wel een beetje mijn vriendin te worden.

Een hele lompe vriendin, maar toch. Ik krijg veel meer contact met haar nu. :)

Geduldig blijven, en vooral niet Puk gaan pushen. Gewoon hem zelf laten bepalen wat hij wel of niet wil. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste instantie was dat ook mijn gedachten. Zolang de twee konijnen élkaar maar mogen vind ik het best.

Maar nu begint Lizzie toch echt wel een beetje mijn vriendin te worden.

Een hele lompe vriendin, maar toch. Ik krijg veel meer contact met haar nu. :)

Geduldig blijven, en vooral niet Puk gaan pushen. Gewoon hem zelf laten bepalen wat hij wel of niet wil. :P

ik geloof inderdaad ook wel dat als je geduld hebt dat het vanzelf beter zal gaan.. en ik denk dat het bij mijn kleintje ook beter zal gaan als ze eenmaal gekoppeld is met Chev..

Succes! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .