Ga naar inhoud

Baal hooi bewaren


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Ik heb voor het eerst een baal hooi van 25 kilo voor mijn twee nijntjes.

We hebben houten balkjes neer gelegd in de garage en daar hebben we de hooibaal rechtop op gezet. Nu maar hopen dat het goed blijft. Garage is dubbelwandig, volgens die mevrouw waar we het opgehaald hebben moesten we er verder niets aan doen.

We hebben er over gedacht om hem in zo’n grote kussenbox te doen, zodat er ook geen stof inkomt als mijn man klust in de garage en zodat het hooi IN de kist blijft als je wat pakt en dat niet alles door de garage heen ligt. Nu zit het mooi met touw aan elkaar gebonden, maar als er meer uitgaat dan is dat natuurlijk niet meer zo.

Hebben jullie nog bewaarideeën?

Moet natuurlijk ook niet gaan broeien en wel knapperig blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de onderkant van het overtrek heb ik helemaal open geknipt zodat het er in zou passen. Touwtjes er af geknipt en nu haal ik het er inderdaad gewoon uit bij de opening. Ik heb hem niet smaller gemaakt hoor, waarom zou ik dat doen? Ik doe wel steeds een hoeveelheid voor ongeveer een week in een kleinere opbergbox. Ik woon in een flat en de baal ligt bovenop de kleerkast in de logeerkamer, dus niet zo handig als ik daar elke dag in moet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de balen hooi in de garage liggen, daar is het niet vochtig en kamertemperatuur. Buiten hebben we een grote afsluitbare box staan die we vanuit de garage aanvullen. Het geeft een enorme zooi in de garage (He Eefje? Jij was getuige haha...) maar daar komt toch nooit iemand, we gebruiken die als opslagplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me zo te gaan broeien...

EEFJE in wat voor soort opbergbox doe je dat dan, met of zonder deksel?

Zonder deksel, het moet niet gaan broeien idd als het nog een beetje vochtig is.

Het geeft een enorme zooi in de garage (He Eefje? Jij was getuige haha...)

Klein beetje maar joh, dat hebben een paar muizen zo opgeruimd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zo'n baal ook eerst los in de schuur liggen, maar dat geeft inderdaad heel veel troep bij het losmaken elke dag :he:

Van de winter had ik een baal hooi en een baal stro in plastic zakken voor containers gedaan (dus een mega pedaalemmer zak) en dan de bovenkant opengelaten. Maar die zijn erg dun en gaan dus snel kapot. Bij mij liggen die balen op een plank, dus valt er nog snel wat uit. Nu doe ik een gedeelte hooi ook vaak in een grote winkeltas en ik heb nu net nieuwe bakken gekocht om er wat in te bewaren. In de ene ren (overdekt) staat zo'n bak hooi met een deksel er op. Als het hooi goed droog is gaat dat goed.

Ik denk ook al een tijdje aan zo'n tuinkussenbox. Lijkt me erg handig (als de maat klopt met de afmeting van de baal), maar past niet zo in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .