Ga naar inhoud

dode muis tussen het hooi!?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hou mensen ik weet niet of het hier goed staat anders mag het verplaatst worden...

Ik heb 2 weken terug een baal hooi van 3 kg gehaald bij een dierenwinkel hier in de buurt verpakt in plastic.

Maar nou ging ik net de konijnen hun hooi bijvullen en ik pak er met me hand een klein plat stukje vacht ertussenuit met een paar uitstekende botjes... mijn vermoeden is dat dit een muis was.

Maar kan ik dit hooi nog aan me konijnen geven?

De muis was wel helemaal uitgedroogd zeg maar...

Hij kan er hier niet ingekropen zijn want ik woon op 3 hoog en we hebben zeker geen muizen..

Ik ga sowieso morgen langs de dierenwinkel

Om hier melding van te mmaken :s

Heb er ook een foto van gemaakt om te laten zien.

Hij ligt nu in de vuilnisbak, het was zeker een organisch iets want de katten liepen me mauwend achterna (vlees vlees!!!) Op weg naar de vuilnisbak.

Lijkt me niet de bedoelling.

(Ik haal hier nu al een tijdje dit hooi en heb dit nog niet gezien)

Maar me vraag dus kan ik dit hooi nog aan mijn konijnen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?67563-Sinds-anderhalve-week-niet-meer-happig-op-hooi&highlight=Kerkuil

Na dat topic gelezen te hebben... Ik zou het hooi weg doen, je weet niet hoe lang die muis erin gezeten heeft en wat het met het hooi gedaan heeft...

Nou moet ik eerlijk toegeven, als ik een pak hooi heb waarvan ik merk dat ze het niet eet ookal krijgt ze het vaker maar dit pak is ze niet happig op... Beland het gewoon in de tuin van mn ouders onder de aardbeien of bij andere planten en anders gaat het de prullebak in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het hooi inderdaad ook weg doen. Ben zelf ooit eens een platte kikker in een zak hooi tegen gekomen, niet echt prettig. Hooi is een natuurproduct en met het 'oogsten' kan er wel eens een dier tussen terecht komen. Zeker even langs de dierenwinkel gaan! Wij hebben destijds als vergoeding een aantal zakken hooi gratis gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie mensen :)

Ik had gelukkig nog een zakje kruidenhooi liggen van een of ander merk, dit vinden ze niet zo lekker maar het is hooi :P

Vandaag geen tijd gehad om langs te gaan bij de winkel en ze hebben ook geen koopavond, morgen ga ik ff wat eerder me bed uit om langs te gaan voor ik ga werken.

Neem sowieso de desbetreffende zak mee vragen of ie daar in de container kan. En haal een andere zak.

Melding maken van de muis doe ik iniedergeval, al krijg ik geen andere zak gratis, het gaat mij erom dat ze het weten.

(Heb ook een foto gemaakt van de "muis" (voor hoever het nog een muis is) om te laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getver haha! Ach ja, kan gebeuren. Het hooi wordt gemaaid, gedroogd, en dan kan daar altijd een lijkje tussen zitten. Dode muis heb ik er ook meerdere keren in gehad, zelfs een keer een dode slang in het hooi gehad, of wat voor beest het ook was. Hooi gewoon doorgevoerd, niks aan het handje. Zou me er niet zo druk om maken, het is een gedroogd lijk toch.

Ik vind het persoonlijk enorm overdreven om met die zak terug te gaan en een nieuwe te willen krijgen. Welke garantie heb je dat er in de volgende zak niet ook een dood gedroogd dier zit? Het is de natuur.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn vorige zak aubiose zat ook een gedroogde muis. Ik zag iets donker, en harig, en wist meteen: dag muisje. Nu was het aubiose en niet iets wat ze eten, maar ik heb die zak ook gewoon opgebruikt. Ze eten het dan wel niet, maar als er ziekteverwekkers in zaten, zoals schimmels of weet ik veel, dan hadden ze ook ziek kunnen worden, maar het is maar een droge muis. Geen drama. Het was niet eens vies, gewoon een muizenmummie, netjes opgedroogd. Heb het op de compost gesmeten. Wat al gezegd is, het is een natuurproduct, zulke dingen gebeuren. Je kan een melding maken, maar wat kunnen ze eraan doen? Zoiets valt niet te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb ook wel eens een stukje gedroogde koeienvlaai ertussen... Doe je niks aan. En de winkel kan er ook niks aan doen, dan moet je bij de leverancier zijn. Al kan die het ook niet echt helpen omdat het inderdaad zoals al gezegd is, een natuurproduct is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .