Ga naar inhoud

Foto van Baileys tanden, is dit normaal?


laaura

Aanbevolen berichten

Poeh ik weet niet, maar misschien is het beter om het door een pro na te laten kijken en evt bij te laten werken. Als het zo doorgroeit kan ik me zo voorstellen dat het nog misvormder wordt en daardoor lastiger is om weer goed te krijgen..?! Geen idee hoor, maar dat is wat ik denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er even mee naar de dierenarts gaan. Als de ondertanden niet goed staan slijten de boventanden ook niet goed af, dus het kan dat ze wat lang zijn. Ik weet niet of ze beter geknipt kunnen worden, of helemaal verwijderd. Dit probleem blijft zich voordoen als de tanden niet verwijderd worden lijkt me. Wel echt balen zeg, maar goed dat je het ziet voor hij er echt last van heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa, inderdaad .. Hoop niet dat ze helemaal er uit moeten anders kan hij niet meer lekker eten, hij heeft zn eten normaal binnen 2 minuten op terwijl Puk er wel sowieso tien minuten over doet, daarom voer ik ze nu appart .. Bailey at alles voor Puk haar neus haha.. Maar ja dan neem ik Puk ook gelijk wel mee naar de DA, kunnen ze ook even naar haar tanden gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan er onder wel 2 tandjes? Het ziet eruit alsof links weg is en rechts over de boventanden staat.

Sowieso is dit een reden om langs de dierenarts te gaan. Hij kan nu nog wel goed eten, maar op deze manier blijft dat niet zo.

Ook zonder voortanden kunnen ze prima eten hoor. Ik heb 2 rammetjes gehad zonder voortanden en die aten zonder problemen mee in de groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is niet normaal. Is hij nog jong en in de groei?

Als dat zo is en hij komt bij een fokker weg, zou ik dat nog even vermelden bij die fokker.

Het is wel van belang om nu naar de dierenarts te gaan, soms als ze jong zijn en ze slijpen het eerst wil de stand nog weer juist groeien. Echter als je te lang wacht zal de verkeerde stand verder groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft hij inderdaad maar 1 ondertand. Het viel me gisteren ineens op. Maar goed dat ik het even heb gecontroleerd. Bailey is van 15 november dus nu zeven maand oud.

Ik ga er aankomende dinsdag mee heen, en dan neem Puk ook gelijk mee, kunnen ze haar tandjes ook even direct controleren. Hoop dat het nog goed kan komen voor Bailey, hij komt inderdaad van een fokker weg waar ik af en toe nog contact mee heb dus ik zal het ook even zeggen tegen haar, maar wacht eerst even af wat de DA zegt dinsdag.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het je fokker meld want met die bloedlijn moet niet meer gefokt worden anders kunnen nakomelingen dit ook krijgen.

Je kunt het inderdaad het best laten checken bij een dierenarts, zo lijkt mij ook dat de tanden niet goed slijten dus je kunt het beter op tijd laten behandelen, slijpen/knippen/trekken.

Konijnen zonder voortanden kunnen nog prima eten hoor, het zal wel even wennen zijn maar uiteindelijk is dat vaak fijner dan met zo'n scheef gebit wat vaak steeds teruggroeit.

Ik heb een konijn opgevangen zonder voortanden, herstel gaat vaak vrij snel en het eten zonder die voortanden ook. Groenten maakte ik klein zodat hij het kon malen met zijn kiezen, eten kon hij als de beste, ook zijn biks en hooi.

Succes in ieder geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het idee dat de ondertand er wel is, maar lager staat dat de andere tand. Als ik zo de foto zie, maar dat is moeilijk te zien. Kan zijn dat die wel kort is afgeslepen en dan kunnen ze behoorlijk diep in het bekje liggen. Ik zie op de foto een klein puntje volgens mij van de andere ondertand.

Zeker de fokker op de hoogte stellen om niet meer te fokken met deze bloedlijn.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .