Ga naar inhoud

Castraties voedsters


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag alledrie mijn voedsters laten castreren. Ik woon in Fijnaart, en ik ben op zoek naar een goede dierenarts die ook niet de duurste is. Ik heb bij mark en amer gekeken, in Made, maar daar zijn de prijzen van de sterilisatie van een voedster vanaf 140 euro. Dat word wel prijzig, aangezien ik 3 voedsters heb.

Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is de consequensie die je neemt als je dieren neemt.. kost geld en soms veel ook

Mee eens.

Je zou eventueel ook om de zoveel tijd een kunnen laten castreren. Wordt er niet goedkoper op maar je hoeft dan niet in een klap zoveel geld neer te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het is ook zeker niet dat ik het geld niet voor ze over heb, maar ik heb het op het moment niet zo breed.

@ Iris Q

zit je in de buurt van Fijnaart? Of waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens.

Je zou eventueel ook om de zoveel tijd een kunnen laten castreren. Wordt er niet goedkoper op maar je hoeft dan niet in een klap zoveel geld neer te leggen

Ik heb dan eerder de voorkeur om ze alledrie tegelijk te laten castreren, dan spaar ik liever even. Dan ben ik er in één keer vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kost geld dat klopt, maar de TS kan toch best even shoppen? Er zijn mensen die vanuit Utrecht naar mijn dierenarts rijden, omdat hij een stuk voordeliger is EN erg goed. Daar zie ik geen kwaad in.. Als ik straks 2 hengsten moet laten castreren vergelijk ik ook gewoon prijzen. Voordeliger betekend niet slechter, soms zelfs veel beter. Mijn DA heeft juist de prijs lager om mensen te stimuleren meer dames te laten castreren, dikke prima toch? Ik vind het juist super dat de TS alle 3 haar voedsters laat castreren, toppie!

Ik laat trouwens wel eens 7 dames te gelijk castreren of 15 rammen, ik zie het probleem niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat trouwens wel eens 7 dames te gelijk castreren of 15 rammen, ik zie het probleem niet ?

Jij hebt ervaring met de nazorg en de meeste mensen niet. Ik denk dat dat bedoeld wordt?

Het lijkt mij juist handig alles in 1 keer te doen. In 1 keer alles pijnstilling geven. En niet 3 keer, maar 1 keer vrij nemen om de boel te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is shoppen goed maar ik vind 140 nog best een aardige prijs als ik alle prijzen verder zo hoor. Daarom dat ik al zei verspreid laten helpen aangezien TS het niet breed heeft momenteel.

Das niet helemaal fair in mijn ogen, jij hebt een opvang dan is het een ander verhaal dan de doorsnee konijnenhouder die een konijntje laat castreren tuurlijk hebben wij niet opvang mensen daar iets meer angst voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kost geld dat klopt, maar de TS kan toch best even shoppen? Er zijn mensen die vanuit Utrecht naar mijn dierenarts rijden, omdat hij een stuk voordeliger is EN erg goed. Daar zie ik geen kwaad in.. Als ik straks 2 hengsten moet laten castreren vergelijk ik ook gewoon prijzen. Voordeliger betekend niet slechter, soms zelfs veel beter. Mijn DA heeft juist de prijs lager om mensen te stimuleren meer dames te laten castreren, dikke prima toch? Ik vind het juist super dat de TS alle 3 haar voedsters laat castreren, toppie!

Ik laat trouwens wel eens 7 dames te gelijk castreren of 15 rammen, ik zie het probleem niet ?

daar heb je gelijk in, maar ik vind 140 euro eigenlijk wel een koopje, aangezien bij mij 220 euro kost.. vandaar dat ik dat zei..

dat ze 3 nijntjes tegelijk laat helpen is ook toppie, enige wat ik zelf vind is dat ik het al spannend vind met 1 ram en 1 voedster... laat staan 3 of meerdere tegelijk.

hoedan ook toppie dat ze geholpen worden.

weet je wel zeker dat ze niet gedekt kunnen worden en geen baarmoederkanker kunnen krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt ervaring met de nazorg en de meeste mensen niet. Ik denk dat dat bedoeld wordt?

Klopt, maar de nazorg is vrijwel zo nihil. Ik heb nog bij geen normale castratie van een voedster te hoeven dwangvoeren of medicatie te geven. Het klopt wel dat de meeste mensen veel meer panikeren dan nodig is.

Echter lijkt het me ook veel handiger alles in ene als ik geen opvang had, inderdaad met alles toch te gelijk lekker warm te kunnen houden en eventuele medicatie en zorgen dat alles op de rit is anders 3 keer... Dan maar 1 keer goed in "angst" dan 3 keer... Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ze allemaal los te doen in ieder geval.

Mijn dierenarts rekent standaard vanaf 77 euro (vanaf 2,5 kilo meer) voor een castratie van een voedster. Ligt er ook een beetje aan waar je woont, randstad is vaak een stuk duurder.

140 euro lijkt mij dan best een schappelijke prijs gezien de woonplaats. Maar als de TS wil shoppen mag dat natuurlijk, het komt een beetje over dat ze dat niet zou mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het is ook zeker niet dat ik het geld niet voor ze over heb, maar ik heb het op het moment niet zo breed.

@ Iris Q

zit je in de buurt van Fijnaart? Of waar?

Ik woon in brunssum in Limburg bij Maastricht en Heerlen in de buurt als dat in de buurt ligt stuur ik je wel even een pb van mijn DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties.

Ik heb het meegemaakt met mijn ram, dus ik weet wel ongeveer wat ik kan verwachten. (niet dat dat hetzelfde is!)

Ik heb ze het liefst alledrie tegelijk gecastreerd omdat ik het dan maar heb gehad, en het is geen probleem om ze in de gaten te houden. Ik ben van plan om ze in een bench op zolder te zetten, dan kan ik ze dag en nacht in de gaten houden.

Bovendien heb ik een dierenartsenprakijk gevonden die vaker konijnen castreert en die alledrie de voedsters voor 350 wil doen. Ongeveer.

Daar zit bij inbegrepen:

De narcose, ze krijgen het narcose middel in de spier geprikt waarna ze aan het zuurstof apparaat worden gelegd

- Pijnstilling

- Injectie om wakker te worden

- Na controle met het verwijderen van de hechtingen

Mooi toch? Ik ga maar eens sparen en thuis overleggen, kijken wat m'n pleegmoeder zegt. Even overtuigen. Nog tips daarvoor?

aangepast door neegewoonniet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in brunssum in Limburg bij Maastricht en Heerlen in de buurt als dat in de buurt ligt stuur ik je wel even een pb van mijn DA

Brunssum is best ver weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar de nazorg is vrijwel zo nihil. Ik heb nog bij geen normale castratie van een voedster te hoeven dwangvoeren of medicatie te geven. Het klopt wel dat de meeste mensen veel meer panikeren dan nodig is.

Echter lijkt het me ook veel handiger alles in ene als ik geen opvang had, inderdaad met alles toch te gelijk lekker warm te kunnen houden en eventuele medicatie en zorgen dat alles op de rit is anders 3 keer... Dan maar 1 keer goed in "angst" dan 3 keer... Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ze allemaal los te doen in ieder geval.

Mijn dierenarts rekent standaard vanaf 77 euro (vanaf 2,5 kilo meer) voor een castratie van een voedster. Ligt er ook een beetje aan waar je woont, randstad is vaak een stuk duurder.

140 euro lijkt mij dan best een schappelijke prijs gezien de woonplaats. Maar als de TS wil shoppen mag dat natuurlijk, het komt een beetje over dat ze dat niet zou mogen.

Welke dierenarts is dat? En waar zit deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je bent je ook bewust dat je dan 3 voedsters tegelijkertijd heel goed in de gaten moet houden?

Ja, en dat vind ik juist fijner. Heb ik alles in één keer en niet drie keer stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke dierenarts is dat? En waar zit deze?

Dat is in Steenwijk (kop van Overijssel) erg ver weg voor jou dus. En dat maakt het ook verschil in het westen is vaak alles een stuk duurder, omdat alles daar ook duurder is om te behouden pand huur, pand aanschaf etc.

Ik denk dat 350 euro een keurige prijs is :) Werkt hij met eerst injectie en dan over op gas bedoeld hij dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .