Ga naar inhoud

Voelen konijnen aan hoe je je voeld? Net als bij honden?


Djohn

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik weet bij honden dat het zo is dat ze aanvoelen hoe hun baasje zich voeld en naar je toekomt.

Is dat ook bij konijnen zo??? Bijvoorbeeld dat je konijn bij je komt als je verdrietig bent boos of angstig bent?

Kunnen je konijnen ook door een negatieve sfeer zich negatief gaan gedragen??? Of juist door een positieve sfeer heel erg druk zijn???

Ben Benieuwd wat jullie ervaringen zijn! :D

Groetjes djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin toen ik Robijn kreeg, was ik nog best wel bang om hem aan te raken. Ik denk dat hij dat wel aanvoelde,

want bij mij was hij een stuk onrustiger dan bij mijn moeder. Deze was namelijk niet bang.

Of ze verdriet ook aanvoelen zou ik niet zo goed weten, kunnen andere mensen je misschien meer over vertellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin toen ik Robijn kreeg, was ik nog best wel bang om hem aan te raken. Ik denk dat hij dat wel aanvoelde,

want bij mij was hij een stuk onrustiger dan bij mijn moeder. Deze was namelijk niet bang.

Of ze verdriet ook aanvoelen zou ik niet zo goed weten, kunnen andere mensen je misschien meer over vertellen!

Bedankt voor je verhaal :) Ben benieuwd naar andere reacties! :D :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is altijd heel druk en als hij bij ons op de bank zit, sprint hij ook echt over ons heen. Maar als ik mij verdrietig voel/niet lekker/weer eens rugpijn heb en op de bank zit te puffen...

Dan gaat Koos altijd heel voorzichtig over mij heen en komt hij wat vaker kopjes geven/knuffelen/aai halen. Tenminste, zo zie ik het :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze dat wel kunnen aanvoelen. Ik heb 1 keer enorme pijn in mijn kies gehad en schreeuwde het bijna uit van de pijn. M'n konijn stond me heel verbaasd aan te kijken wat er aan de hand was. En ik heb het wel eens gehad toen ik veel verdriet had, een tijdje later kwam hij bij me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is altijd heel druk en als hij bij ons op de bank zit, sprint hij ook echt over ons heen. Maar als ik mij verdrietig voel/niet lekker/weer eens rugpijn heb en op de bank zit te puffen...

Dan gaat Koos altijd heel voorzichtig over mij heen en komt hij wat vaker kopjes geven/knuffelen/aai halen. Tenminste, zo zie ik het :$

Oh... Wat is dat lief zeg!!!! Ik hoop dat mijn konijn dat ook zal doen! :D

Ik denk dat ze dat wel kunnen aanvoelen. Ik heb 1 keer enorme pijn in mijn kies gehad en schreeuwde het bijna uit van de pijn. M'n konijn stond me heel verbaasd aan te kijken wat er aan de hand was. En ik heb het wel eens gehad toen ik veel verdriet had, een tijdje later kwam hij bij me.

Oh wat zijn ze lief! Ik las ergens dat konijnen ook waakzaam zijn? er was bij iemand een inbreker maar die vluchte weg omdat haar konijn heel hard ging stampen. xD Handig geen hond meer nodig xD Wie is dat toch??? Ik wil ook zo'n konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha toen ik nog alleen woonde ging m'n konijn stampen als er een man in huis was. Mannenstemmen was ze niet gewend :D

Oka haha :) Fijn om te weten! :D

Is er nog iets wat ik moet weten?? Of wat wel handig is ofzo???

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een beetje ligt aan de band die je met je konijnen hebt. Die van mij zijn echt geen knuffelkonten naar mij toe en zullen dus ook niet bij me komen als ik verdrietig ben. Ze voelen wel spanning aan, absoluut. Als ik zenuwachtig ben worden zij het ook, hoewel ik rust niet altijd op ze over kan brengen, maar daar zijn het ook konijnen voor ;)

Als ik mijn eigen ervaring bekijk dan is het echt niet te vergelijken met een hond, of een paard bijvoorbeeld. Ik heb in mijn puberteit jarenlang op een hengst gereden, Juno. Als ik me rot voelde ging ik in een hoekje van zijn wei zitten, dan kwam hij naar me toe en legde zijn hoofd op mijn schouder, hij kon zo echt een half uur blijven staan. Als ik opgefokt was gingen we samen crossen in het bos, hij was echt mijn grote vriend en ik weet zeker dat hij wist hoe ik me voelde, hij paste zich daar echt altijd precies op aan.

Mijn hondje Spike ook, toen ik nog bij mijn moeder woonde ging ze als ik ziek of verdrietig op de bank lag naast me liggen en bewaakte ze me. Als er dan iemand bij me in de buurt kwam die ze niet kende ging ze grommen. Sowieso is niets of niemand zo blij om je te zien als je hond.

Ik ben hartstikke gek op mijn konijntjes hoor, ik vind ze ontzettend leuk, maar de band die ik met Spike heb en met Juno had, nee, dat heb ik echt niet met mijn konijnen, die zijn echt minder op mij gericht.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt vooral aan hoe je met je dieren omgaat, denk ik. Mijn konijnen vinden niet dat ze zoveel met me te maken hebben. Ze zitten buiten en hebben elkaar. Als ik buiten kom, gaan ze schooien om lekkers en als ik ze eten geef, mag ik ze wel even aaien. Als ik in de ren ga zitten, komen ze zich met me bemoeien en springen rustig op schoot. Knuffelig naar mij, zijn ze echter niet. Dat komt ook door mij, want ze wonen buiten en ik doe verder niet zo veel met ze.

Als mijn konijnen binnen zouden wonen en ik zou altijd met ze praten en contact met ze zoeken, denk ik dat ons contact heel anders zou zijn. Ik geloof zeker wel dat konijnen slim genoeg zijn om dan je stemming aan te voelen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zitten ook binnen, rennen achter me aan en zijn echt niet bang voor me, maar knuffelen, nee, dat vinden ze niks. Houd dus wel in gedachten dat dat ook kan, elk konijn is anders!

ja inderdaad :) Ben benieuwd of je konijn ook delen van je gedrag overneemd... Ik ben best druk... enthosiast en vrolijk zou mijn konijn dat ook doen dan?

En wat als jij zelf deprie bent word je konijn dat ook dan niet???

Ben echt benieuwd! :D

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn leeft altijd in een ruime ren, maar als ik thuis ben loopt hij los. Als hij los loopt komt rent hij veel door mijn kamer en komt hij tegen me aanliggen als hij daar klaar mee is. Als ik me verdrietih of rot voel blijft hij heel de tijd bij mij. Denk wel dat ze dat voelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... Dit is wel fijn om te weten!!! :D mijn konijn zou ik nooit buiten laten leven... Wil hem altijd binnen. Worden ze lekker tam :)

Dat hangt er wel een beetje vanaf hoe je ermee om gaat he ;) En ik heb een konijn... die wil je niet binnen laten wonen. Daar wordt hij diep ongelukkig van. Hij heeft een winter binnen gezeten omdat zijn vrouwtje was overleden, maar hij was echt niet blij binnen. Ook al kreeg hij van mij aandacht. Hij woont nu alweer een paar jaar buiten en dat is gewoon zijn ding. Daar is hij blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er wel een beetje vanaf hoe je ermee om gaat he ;) En ik heb een konijn... die wil je niet binnen laten wonen. Daar wordt hij diep ongelukkig van. Hij heeft een winter binnen gezeten omdat zijn vrouwtje was overleden, maar hij was echt niet blij binnen. Ook al kreeg hij van mij aandacht. Hij woont nu alweer een paar jaar buiten en dat is gewoon zijn ding. Daar is hij blij.

Oh... Dat wist ik nog niet! Dat is wel handig om te weten :)

Even een ander( off topic). Mijn konijn komt bijna ja ik hoef alleen nog even wilgentakken bij de Dierenwinkel te kopen en mijn konijn op te halen en dan ben ik klaar!

Oja! hoera bijna BB Junior zonder nog een konijn te hebben!!! Wie doet mij na?! xD

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad :) Ben benieuwd of je konijn ook delen van je gedrag overneemd... Ik ben best druk... enthosiast en vrolijk zou mijn konijn dat ook doen dan?

En wat als jij zelf deprie bent word je konijn dat ook dan niet???

Ben echt benieuwd! :D

Groetjes Djohn

Ik ben vrij rustig maar als ik even de slappe lach heb hoeft Hupje bijv. niks van me te weten, ze is zelf ook heel rustig en we kunnen de hele dag met dr knuffelen maar als ik even druk ben wilt ze niks van me weten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat zijn ze lief! Ik las ergens dat konijnen ook waakzaam zijn? er was bij iemand een inbreker maar die vluchte weg omdat haar konijn heel hard ging stampen. xD Handig geen hond meer nodig xD Wie is dat toch??? Ik wil ook zo'n konijn!

Dat was mijn konijn:)

Nouja handig is het inderdaad wel, maar ik hoop niet dat we het nog een keer meemaken, ik slaap nog altijd slecht maar ook zij heeft behoorlijk last van de stress gehad en nu nog hoor, voorheen schrok ze niet zo snel van een onbekend geluid maar dat heeft ze nu dus wel, het is wel langzaam aan minder aan het worden gelukkig.

Over het aanvoelen: Mijn konijn voelt inderdaad best vaak goed aan hoe ik me voel, als ik weer eens ontzettend buikpijn heb komt ze op mn buik liggen/zitten om deze extra te verwarmen, wanneer ik veel pijn in mn rug heb merk ik dat ze wat minder snel ondeugend is. Maar ook weet ze heel goed wanneer ik verdrietig ben, alleen als ik zo verdrietig ben dat ik veel geluid maak, maakt madam liever dat ze weg komt, terwijl wanneer ik me neerslagtig voel komt ze altijd heel lief kroelen en een kus op mn neus geven.

Het heeft denk ik wel te maken met wat voor band je met je konijn hebt.

Ik ga overigens wel vaak af op het oordeel van mijn konijn of ik iemand echt kan vertrouwen of niet. Ik merk aan haar gedrag wanneer zij iemand wel mag en wanneer ze iemand niet mag, dat is voor mij wel een belangrijk punt om ook op haar gevoel af te gaan.

@domino, die van mij rent ook weg voor mannen nooit begrepen waarom maar zou inderdaad aan de mannenstem kunnen liggen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. :) ik leer hier echt heel veel van. :) maandag komt mijn konijn Spiderman :P Ik haal hem op bij de fokker ik laat meteen foto's maken daar :)

Eigenlijks wil ik hem vandaag nog ophalen maar ik wacht eerst nog even... :)

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .